Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.  (gelezen 13127 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joja

  • Gast
kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Gepost op: juni 09, 2011, 08:22:16 pm »

Hallo!
Ik ben helemaal nieuw hier. We hebben nu voor het derde jaar onze holtkamper. Als kind kind ik met mijn ouders ook altijd kamperen met een holtkamper en mijn man met een alpenkreuzer. De afgelopen 2 jaar zijn we in nederland gebleven ivm kleine baby en een zwangerschap. Nu zijn de kids 2,5 jaar en 9 maand en gaan we dit jaar naar het buitenland. Maar hoe krijgen we alles mee en vooral hoe nemen we alles mee.

Ik zag dit bedje: http://www.kleinedreumes.nl/index.php/catalog/product/view/id/187/s/opblaasbaar-bedje/category/9/
Maar past dat op de plank met een campingbedje en nog een paar tassen?
Zijn er mensen die ervaring hebben met 2 bedjes daar en waar laat je de tassen dan?

En wat voor stoelen nemen jullie mee? Wij hebben een tafel met verstelbare poten en die past tussen de bank. Afgelopen jaren hadden we 2 enorme stoelen mee maar nu moeten we eigenlijk iets kleiners. Maar wat?

Jullie snappen het al. Ik heb ervaringsverhalen nodig van jullie ervaringsdeskundige!  :W
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2011, 08:25:53 pm »

Jammer dat er afgelopen weekend niet was ::), want dan had je kunnen zien hoe minimaal 24 klappers hun wagen inklappen met al hun hebben en houwen :?....
Nu zul je het moeten doen met verhalen :I

Gewoon openklappen thuis als dat mogelijk is en maar proberen..dat moet toch kunnen met een holtkamper.... :#
Gelogd

joja

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2011, 08:48:36 pm »

oh jullie hadden een probeerweekend. Hm ja jammer. Zit met een gebroken voet thuis dus of ons eigen proefkampeerweekend doorgaat is ook nog maar afwachten.
Zit te dubben of ik dat wil gaan aanschaffen of nog 2 campingbedjes mee ga nemen.
En moet dus zoeken naar stoelen maar wat voor stoelen......... moeilijk........
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2011, 09:01:37 pm »

Wij gebruikte toen deze. Zijn klein invouwbaar. Ook in kindermaten te krijgen.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2011, 09:03:32 pm door Lien »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2011, 09:45:17 pm »

Wat voor HK hebben jullie nu dan?

Kinderstoel: Wat voor ons werkte (en wat ik ook gezien heb ij anderen) was het wippertje. Die is redelijk plat en goed vervoerbaar. Op de camping kun je de kleine daar in voeren/voeden.

Wat neem je mee: Je neemt HEEL snel te veel mee. Basis dingen en niet teveel van alles. Er zijn, voor mij, maar 2 punten van discussie en dat zijn luiers en flesvoeding (als de kleine dat heeft). Die zou ik altijd meenemen. 
De rest:
Wandelwagen: nee.
Buggy: kan, indien er ruimte is.
Box: nee.
Kampeerbedje: bed + box, ja dus.
Speelgoed: 2,5 + 9mnd .. dat kan toch niet veel zijn?

Die kleine banjers gewoon laten ... banjeren. Kleren wassen wanneer het moet.

Nogmaals, ik weet niet wat jullie voor auto en vouwwagen hebben, maar het moet toch redelijk makkelijk zijn alles mee te nemen. Kwestie van "less is more" ...
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jelijn

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2011, 10:22:27 pm »

Van die deryanbedjes (google: deryan travelcot)? Deze heb je in twee maten. Ik weet niet hoe jullie vouwwagen eruit ziet maar van deze kunnen er vast twee op een plank ( geen middenpad?!) De bedjes zijn plat opvouwbaar dus nemen niet veel ruimte in. Ook opvouwbare kinderstoelen zijn te koop in iedere kampeerwinkel of op marktplaats. Voor die van 2,5 kun je inderdaad zo'n stoeltje als hierboven staat nemen. Een buggy of wandelwagen lijkt mij toch wel erg handig zeker als je een keertje de camping afwilt, een rugdrager kan natuurlijk ook. Voordeel van kinderen in die leeftijd is dat je nog veel bij de voeten van de kinderen kwijt kunt in de auto. En tja waar je je tassen moet laten.....wij nemen alle kleren en spullen in kratjes mee, deze zijn goed te stapelen, kunnen ook in de voortent gestapeld worden.
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2011, 10:41:29 pm »

Hoihoi,

Wij hebben altijd met een tent gekampeerd, met 1, 2 en 3 kinderen. Dat noopte ons tot erg efficient dingen meenemen. Ben het met paneVino eens dat je heel veel niet nodig hebt. (luiers wat mij betreft ook niet, alleen voor de eerste dag/dagen). Zo hadden we onze kinderen al jong op een matje ipv een bedje. Als we het bedje wel meenamen, was het idd ook de box. Maar ik had bijvoorbeeld ook zo'n opblaasding, vierkant boxkleed als het ware, waarvan je de randen opblaast. (een opblaasbaar zwembadje voldoet ook, trouwens!) Ik weet niet hoe actief jullie kleintje is, maar misschien is dat al genoeg? Wij namen wel altijd onze kinderwagen mee. Een Bugaboo (ben enorme fan  ;) ) gebruikten we natuurlijk als wagen, als kinderstoel, maar ook als bedje voor het middagslaapje en eventueel om 's avonds in in slaap te vallen, (daarna over te hevelen naar het matje). En verder een flinke stapel hydrofielluiers. Als handdoek, schaduwgever, spuuglap, slab...etc. En verder niet teveel, en makkelijk wasbare/droogbare kleertjes  ;) Ik had onze keukenspullen in een (dicht) kratje wat (zonder de keukenspullen  :P) dienst deed als badje. (in frankrijk zijn er wel steeds meer campings met een babyroom trouwens, da's wel handig!)
En onze draagdoek was verder ook multifunctioneel als dekentje, schaduwgever, gordijn etc.

Voor jullie elf zijn idd die paraplustoeltjes handig klein, maar ga even proefzitten, ze zijn niet allemaal erg comfortabel! (en de kwaliteit wisselt sterk). Jullie peuter kan ook prima zo'n stoeltje in kinderformaat.

Ik weet niet welk model vw jullie hebben, maar dit lijkt me allemaal meekunnen (het lukte ons zonder vouwwagen, en met een dakkoffer met twee kids, bij drie stuks (en groeiend) werd een bagagekarretje erbij nodig).

Succes!

Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2011, 11:19:22 pm »

Wij hebben ook een deryan travelcot. Ze zijn op MP goed te koop en ik zag de baby uitvoering gister bij kruidvat liggen. Is ooit reclame geweest. Weet dus niet of het een restje was of dat ze er gewoon weer zijn.

Op een 2persoons bed kunnen er 2 naast elkaar (baby en peuter uitvoering)
De kleding vervoer ik in de auto, de schoenen wel in een klapkrat in de wagen.

Wellicht makkelijk: neem 2a3 lege klapkratten mee om de kleding in te stoppen tijdens verblijf. Dt stapelt makkelijk.
Als je voor de deur kunt klappen: onderlakens alvast om de bedden doen, scheelt weer ruimte.

Kinderstoelen: die zijn te koop in opklapbare versie (marktplaats voor 2e hands, zijn echt nog prima) en de buggy kan misschien onder de voetjes van de kindjes in de auto
Eigen stoelen: Afhankelijk van je klapper kunnen ze misschien op de deksel onder het dekzijl. Deze zijn erg plat (zie plaatje) en je hebt ook paraplu-stoelen (zie andere plaatje) maar dat is best minder comfort en bv voor mij geen optie omdat ik 100kg+ ben.
Die paraplu-stoel is ook voor je oudste kindje verkrijgbaar. Wij hebben gemerkt dat ze vaak, ondanks de leeftijd, graag een eigen stekkie hebben.

Verder misschien een tarp voor de broodnodige schaduw (vanaf 19.00 bij obelink) en een klein opblaasbaar zwembadje (40cm) die ook als badje kan dienen in de doucheplaats.

Verder nog dit:
Overweging: zet je oudste kindje voorin en ga zelf achterin achter de bijrijdersstoel zitten.
Dit voorkomt dat je bijna de hele reis omgekeerd in je stoel zit en je kunt bij beide kindjes goed overal bij.

Toch aan te raden: de wintertrappelzak. Kan ook in Frankrijk nog koud zijn in de nacht.
Kacheltje: zo een halogeenstralertje is echt aan te raden.

Je neemt snel te veel mee. Kleding moet makkelijk wasbaar zijn (tricot) en dan heb je aan 6 setjes echt voldoende. Daarna gewoon wassen (helaas, ook op de camping is een mama nooit klaar)
Wel laarsjes mee voor je oudste en veel sokken, die nemen toch niet veel ruimte in.

Nou, veel succes en hopelijk heb je hier wat aan.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2011, 05:47:10 pm »

Leuk kamperen met je kids. Wij hebben een kleine (ondeugende) mannetje van 2 jaar en 3 maanden.
Ik heb mee voor hem:
Een opvouwbare kinderbed, wel met extra opvouwbare matrasje.
FEM kinderstoel (ideaal en erg stabiel) en een vrij klein pakketje.
Opblaasbaar badje van de trekpleister (ik zag ze ook bij prenatal)
1 bak kleertjes, wassen doe je toch., met een stapeltje hydrofielluiers en wegwerphandschoen (DA)
klein tasje met wat klein speelgoed (wasknijpers vind hij het leukste op de camping)
Buggy
Ik neem wel luiers mee, maar die kan je overal kopen.
Wel genoeg melkpoeder ivm gewenning aan merk.

Wij kamperen met een Ford wagon, Holtkamer flyer '88, mijn man, zoon, 2 honden en ikzelf.

Kijk naar de mogelijkheid voor een bagagekoffer voor op de auto, hier kan je ook evt. wat spullen inlaten die je niet bij je HK kan plaatsten.
Wij hebben al heel lang een paar Crespo stoelen, via marktplaats goed te verkrijgen.
Neem geen grote speelgoed dingen mee...scheelt een helehoop ruimte.

Ik moet zeggen, heb in de hemelvaartsweek wel een DVDspelertje mee genomen met 3 dvd's, erg fijn om de kleine even rustig te laten zitten.
Maar dat is per kindje natuurlijk anders.

Ik heb een man die het inpakken van auto en VW geweldig vind....hij is ook een kei om alles passend op de juiste plek te leggen...lukt het niet in één keer, dan gaat hij gewoon alles nog een keer in en uit laden....ieder zijn hobby... :K



Gelogd

joja

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #9 Gepost op: juni 10, 2011, 09:45:21 pm »

Vanavond even stoelen wezen kijken bij Hendriks. Hele mooie vouwstoelen gezien. Nemen niet heel veel ruimte in maar ook niet weinig.
En een afspraak om een imperial te plaatsen dus misschien kan de kinderwagen ook op de vouwwagen.
Wat wij sowieso nee willen.
De kinderwagen (en geen buggy want deze loopt zoveel fijner) en de loopfiets van de oudste dan kan hij zelf naar het dorp en naar de winkel (op loopafstand).
ikea kinderstoel (die hebben wij al en wil ik gebruiken voor de jongste. Voor de oudste zit ik de dubben of op een gewone stoel op de knietjes of een hoge stoel aanschaffen. Maar die zijn wel behoorlijk prijzig en dan zit hij er alleen met het eten in.
Als speelgoed een paar boekjes en een plastic serviesje, stapelbekers en een opblaasbal.
Kleren wordt inderdaad toch wassen dus warme en koude dingen en als het meezit alleen maar in zwembroek lopen  ;).
babybadje is op de camping.
Ohja en 2 campingbedjes. Lang zitten dubben maar de oudste is een zeer slechte slaper en is aan een campingbedje gewent. Deryan hebben we ook. Oudste sliep daar eerste jaar redelijk in tweede jaar rolde hij met tent en al op omdat hij boos was. Voor de jongste zit ik daarover te twijfelen. Maar denk dat ik ook voor hem een campingbedje meeneem. Reden hij is zeer ondernemend en stopt alles in z'n mond. Dus een box is dan wel handig en wil daar niet het bed van de oudste voor gebruiken.
Maar da's dus puur een luxe 'probleem' want het kan en is in huis.
We hebben een flyer en een vw passat dus opzich behoorlijk ruimte maar daardoor neem je ook snel weer veel mee. vorig jaar hadden vw polo en 1 kind maar alles prop vol en konden we terug want het was om de hoek. dus nu moeten we gewoon goed rekenen wat mee moet.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #10 Gepost op: juni 10, 2011, 10:49:30 pm »

Nog even over de kinderstoel voor de "oudste", van Obelink en Bo camp heb je een soort regisseurstoel.
Deze zijn hoog en toch normaal, kan dus ook langer gebruikt worden.

Voorbeeld: http://www.kampeer-gigant.nl/kampeerartikelen/kampeermeubelen/bocamp-kinderstoel.html

Misschien een idee. ::)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2011, 11:11:22 am »

@ Derryan: wij hadden de Derryan vastgezet (op een plankje in het middenpad, maar het idee lijkt me duidelijk). Die kon niet omvallen/rollen. Na twee nachten werd het echt het tentje van de jongste. (toen 3). Zelfs met onweer kroop hij in zijn tentje... Vond hij veiliger..
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mieke

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #12 Gepost op: juni 11, 2011, 08:06:43 pm »

Ik heb geen ervaring met kamperen met kleine kinderen. Maar ik vroeg me af of jullie een imperiaal hadden op de Flyer. Indien dit het geval is kan je een topbox op het imperiaal bevestigen en daar kan je veel in kwijt.
Ivm met het inpakken lagen alle tafels en stoelen bij ons in het middengedeelte, tussen de banken. Kleding ging bij ons dan in de topbox.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2011, 10:25:42 am »

Ik kon 3 stoelen voor een volwassene en een campingbed met matras in het midden van de bak houden. Daarnaast was er nog ruimte voor wat andere spulletjes, maar je bent i.d. veel kostbare ruimte kwijt. Het blijft lastig om het perfecte inpakken te ontdekken.
Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2011, 11:10:53 am »

wij nemen 2 "gewone" kampeerbedjes mee, die we in de auto leggen, tussen de voor- en achterstoelen.
Eenmaal uitgeklapt staan ze op de plank in het midden van de AK.
Een opblaasbedje zoals je laat zien, zou bij ons niet werken; dan staan ze binnen 5 minuten naast je ... :?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal