Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.  (gelezen 13130 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #15 Gepost op: juni 14, 2011, 10:36:24 am »

Die van ons zijn nu bijna 4 en bijna 1, vrij vergelijkbaar qua leeftjd met die van jullie.

De eerste keer gingen we weg met van alles en nog wat, veel te veel dus. Hoewel we alles konden stouwen was dat meer het gemak van onze VW (Roadmaster) dan wat anders.

Op het klapweekend het e.e.a. anders aagepakt. Wat heb je ECHT nodig (om te overleven zeg maar) en wat kan wel thuis blijven. Al met al is de buggy meegegaan (de jongste kan zitten en past toch niet meer in de reiswieg), loopfiets voor de oudste, wipstoel (baby-bjorn opklapbaar), kinderstoel  (plastic opvouwbaar, dus echt plat!) http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/450396473/1 en wat speelgoed, luiers, doekjes en andere prullaria. Geen campingbed (hebben we wel) o.i.d.

De kleinste heeft zich uitstekend vermaakt op het grondzeil, in haar wipstoel en een opvouwbare emmer met wat water. De oudste zie je nagenoeg niet meer als je 'm loslaat op de camping.

Wat verder opviel is dat, ondanks de goede bedoelingen, je eigenlijk niet van de camping afgaat om iets te bezichtigen o.i.d. maar dat kan ook zo geweest zijn omdat we er (maar) 5 dagen stonden.

Dit alles werd in en op de roadmaster gedaan en in een toyota corolla liftback. Voor de grote vakantie zullen we het niet veel anders doen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #16 Gepost op: juni 14, 2011, 04:01:01 pm »

Die van ons zijn nu bijna 4 en bijna 1, vrij vergelijkbaar qua leeftjd met die van jullie.

De eerste keer gingen we weg met van alles en nog wat, veel te veel dus. Hoewel we alles konden stouwen was dat meer het gemak van onze VW (Roadmaster) dan wat anders.

Op het klapweekend het e.e.a. anders aagepakt. Wat heb je ECHT nodig (om te overleven zeg maar) en wat kan wel thuis blijven. Al met al is de buggy meegegaan (de jongste kan zitten en past toch niet meer in de reiswieg), loopfiets voor de oudste, wipstoel (baby-bjorn opklapbaar), kinderstoel  (plastic opvouwbaar, dus echt plat!) http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/450396473/1 en wat speelgoed, luiers, doekjes en andere prullaria. Geen campingbed (hebben we wel) o.i.d.

De kleinste heeft zich uitstekend vermaakt op het grondzeil, in haar wipstoel en een opvouwbare emmer met wat water. De oudste zie je nagenoeg niet meer als je 'm loslaat op de camping.

Wat verder opviel is dat, ondanks de goede bedoelingen, je eigenlijk niet van de camping afgaat om iets te bezichtigen o.i.d. maar dat kan ook zo geweest zijn omdat we er (maar) 5 dagen stonden.

Dit alles werd in en op de roadmaster gedaan en in een toyota corolla liftback. Voor de grote vakantie zullen we het niet veel anders doen.
Als je het laatste maar anders doet ;( want dat wil je toch niet meer zien/horen  :zw
Gelogd

Mariap

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #17 Gepost op: juni 17, 2011, 03:26:37 pm »

Ik heb nog geen ervaring met vouwwagens, maar ik snap eigenlijk niet zo dat mensen altijd vragen stellen over de bergruimte. Je hebt toch ook je auto nog? 2 gewone campingbedjes passen makkelijk tussen te voor en achter stoelen in de auto en van die IKEA kinderstoelen (kosten geen drol) waar je de poten af kan halen nemen ook geen plek in als je de zitting gewoon volpropt met handdoeken ofzo.
Wij gaan nu al en paar jaar naar een stacaravan en alle bagage past gewoon in de achterbak van de auto (gewoon een gemiddelde auto, geen stationwagen ofzo). En dan kunnen we ook nog door de achterruit kijken.
Wij zijn met 2 kinderen (nu 4 en 6)
Als we straks (volgend jaar) onze vouwwagen hebben, dan ga ik ervan uit dat de kampeerspullen daarin passen. En anders gewoon wat minder kleren enzo meenemen.
Maar misschien is het mijn onwetendheid/onervarenheid hoor...
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #18 Gepost op: juni 17, 2011, 04:18:45 pm »

Ik heb nog geen ervaring met vouwwagens, maar ik snap eigenlijk niet zo dat mensen altijd vragen stellen over de bergruimte. Je hebt toch ook je auto nog? 2 gewone campingbedjes passen makkelijk tussen te voor en achter stoelen in de auto en van die IKEA kinderstoelen (kosten geen drol) waar je de poten af kan halen nemen ook geen plek in als je de zitting gewoon volpropt met handdoeken ofzo.
Wij gaan nu al en paar jaar naar een stacaravan en alle bagage past gewoon in de achterbak van de auto (gewoon een gemiddelde auto, geen stationwagen ofzo). En dan kunnen we ook nog door de achterruit kijken.
Wij zijn met 2 kinderen (nu 4 en 6)
Als we straks (volgend jaar) onze vouwwagen hebben, dan ga ik ervan uit dat de kampeerspullen daarin passen. En anders gewoon wat minder kleren enzo meenemen.
Maar misschien is het mijn onwetendheid/onervarenheid hoor...

Als je naar een kant en klaar onderkomen op vakantie gaat dan heb je daar al je inboedel wat je nodig hebt. Als je met de vouwwagen op vakantie gaat, moet je dus al die spulletjes zelf meenemen. Denk alleen al aan stoelen, grondzeil, tapijt, jerrycan etc etc.. Maar goed zelf ervaren is de beste leermeester  :#
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #19 Gepost op: juni 18, 2011, 12:31:45 pm »

Nou, MariaP, ik ben het met je eens hoor! Zelf ook nog geen vwervaring, maar wel kamperen, dus alle kampeerspullen moesten bij ons wel mee. Wij konden dat echt (zij het met efficient inpakken, en een wonderinpakker als man) in een dakkoffer en auto en later (kind extra) in ook nog een klein bagagekarretje kwijt. We beginnen nu de kinderen groter worden en we dus 4 fietsen meewillen pas echt een probleem te krijgen... Vandaar nu een geweldige vw met fietsdragers. Grootste ruimtevreter in de auto was altijd ons koelkastje (enige concessie aan niet-luxe kamperen  :P) omdat je daar niet op kunt stouwen vanwege de luchtcirculatie. Feit dat dat koelkastje nu in onze disselkeuken zit, schept echt een zee van ruimte in de achterbak (wel station trouwens...) Toen wij nog twee kids hadden, stouwden we trouwens het plekje tussen de kinderen ook behoorlijk vol. Scheelde meteen wat ruzie :) 
Het is gewoob een kwestie van ervaring. En beseffen dat ze op de plaats van bestemming ook winkels hebben :) Dus: stouwen tot er niks meer bij kan, de rest kopen we daar wel!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #20 Gepost op: juni 18, 2011, 03:20:12 pm »

Nou, MariaP, ik ben het met je eens hoor! Zelf ook nog geen vwervaring, maar wel kamperen, dus alle kampeerspullen moesten bij ons wel mee. Wij konden dat echt (zij het met efficient inpakken, en een wonderinpakker als man) in een dakkoffer en auto en later (kind extra) in ook nog een klein bagagekarretje kwijt. We beginnen nu de kinderen groter worden en we dus 4 fietsen meewillen pas echt een probleem te krijgen... Vandaar nu een geweldige vw met fietsdragers. Grootste ruimtevreter in de auto was altijd ons koelkastje (enige concessie aan niet-luxe kamperen  :P) omdat je daar niet op kunt stouwen vanwege de luchtcirculatie. Feit dat dat koelkastje nu in onze disselkeuken zit, schept echt een zee van ruimte in de achterbak (wel station trouwens...) Toen wij nog twee kids hadden, stouwden we trouwens het plekje tussen de kinderen ook behoorlijk vol. Scheelde meteen wat ruzie :)  
Het is gewoob een kwestie van ervaring. En beseffen dat ze op de plaats van bestemming ook winkels hebben :) Dus: stouwen tot er niks meer bij kan, de rest kopen we daar wel!

Een station, een dakkoffer, een bagagewagentje. Volgens mij evenveel bagageruimte als met een vouwwagen. Goed inpakken blijft een kunst, meenemen wat nodig is en de rest lekker thuis laten. Op de plek van bestemming nog van alles moeten aanschaffen lijkt me een dure tijdrovende bezigheid waar ik niet op zit te wachtten.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2011, 06:54:15 pm door _Jeroen_ »
Gelogd

joja

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #21 Gepost op: juni 18, 2011, 05:51:21 pm »

de plek onder de voeten van de kids was ik een beetje vergeten. Dat is nu ook veel meer dan vorig jaar dus daar kan inderdaad heel veel onder.
Wij hebben ook een camping met een dorpje op loopafstand veel meer zullen we toch niet doen.
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #22 Gepost op: juni 18, 2011, 08:39:10 pm »

Een station, een dakkoffer, een bagagewagentje. Volgens mij evenveel bagageruimte als met een vouwwagen. Goed inpakken blijft een kunst, meenemen wat nodig is en de rest lekker thuis laten. Op de plek van bestemming nog van alles moeten aanschaffen lijkt me een dure tijdrovende bezigheid waar ik niet op zit te wachtten.
...behalve dus ruimte voor de fietsen, dat was dus net het punt  :) Bagagekarretje te klein (en al vol, want de dakkoffer daarop scheelt heel veel rijwind) en fietsen op de auto willen we niet, ook vanwege de windvang.
Mijn punt was dus juist ook dat het moet lukken met die bagage van MariaP in een vw.
Het kopen van spullen is niet veel duurder dan thuis: ik bedoel uiteraard niet dat je daar campingbedjes oid moet gaan aanschaffen, maar er hoeven geen 10 kilo aardappels, pakken luiers, grote voorraden zonnebrandcreme, chocopasta, macaroni  etc mee...
Gelogd

joja

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #23 Gepost op: juni 19, 2011, 08:59:46 pm »

wij hebben een zoontje met allergien en gaan voor het eerst naar het buitenland dus er gaat wel voorraad mee. Puur dan hoeven we niet te zoeken  ;)
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #24 Gepost op: juni 19, 2011, 09:12:05 pm »

Ik ben net even wat informatie aan het lezen over het meenemen van bagage in de auto. Ik kwam op het idee door dit topic. Dit volgende kwam ik als tips tegen:

1 Plaats een kinderzitje of iemand die alleen op de achterbank zit niet in het midden, want de kans om door de bagage te worden geraakt, is daar het grootst.
2 Zet zware spullen strak tegen de achterbank aan, zodat ze niet kunnen schuiven.
3 Veel auto´s hebben op de bodem van de kofferbak één of meer haken. Maak de bagage hieraan vast.
4 Maak altijd de autogordels op de achterbank vast, ook als u niemand achterin vervoert.

Dus losse bagage vervoeren op de achterbank en zitgedeelte is levensgevaarlijk. Dat de bagage in de koffer ook zoveel risico gaf was voor mij onbekend. Zijn er mensen die bagage netten gebruiken voor de kofferbak?
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #25 Gepost op: juni 19, 2011, 10:46:22 pm »

Ja, tenminste: wij hebben een net tussen de achterbak en de achterbank, zodat er geen spullen onverwacht naar voren kunnen komen zeilen bij een flinke rem. En verder is mijn man erg van de veiligheid, dus spullen mogen idd niet te los bovenop enzo. Verder verdeling gewicht goed, altijd kinderstoeltjes (ook oudere kinderen, in Frankrijk moeten kids sowieso tot 1.50m minimaal op een stoelverhoger, in Nl is dat 1.35m, ff opletten dus!)
Goeie dat je hier even aandacht op vestigt!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #26 Gepost op: juni 20, 2011, 07:38:53 am »

Waarom zouden de gordels op de achterbank vastmoeten? (Behalve dat sommige mensen dat misschien mooier vinden)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #27 Gepost op: juni 20, 2011, 02:12:38 pm »

Waarom zouden de gordels op de achterbank vastmoeten? (Behalve dat sommige mensen dat misschien mooier vinden)
Goeie vraag! Dus ik heb even gegoogled en na toch wel wat zoekwerk vond ik een achteraf nog een best logische reden: Bij losse gespen of
gordelsluitingen kan het kind in het kinderzitje verstrikt raken en ernstig letsel oplopen. (Uit: http://media.kia.nl/mijnkia/instructieboekjes/soul.pdf )
Maar voor als er niemand zit, daar heb ik nog niets over vinden.

Hmmmm wel  :off
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2011, 02:14:50 pm door Klepklap »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #28 Gepost op: juni 20, 2011, 02:33:48 pm »

Tja, dit antwoord overtuigt me nog niet echt  ::)

Bij ons zitten de gordels op de achterbank meestal wel vast, met onder iedere gordel een kind geklemd.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

schorpioentje73

  • Gast
Re:kinderbed, stoelen, help hoe neem je het mee.
« Reactie #29 Gepost op: juni 20, 2011, 09:24:34 pm »

Ik ga hier ook even meevolgen, want ik neem ook altijd  veel te veel mee.
Voorheen met cara.. zaten alle kastjes bomvol, en nog een hoop in de wagen.
Dan 2 jaar na elkaar iets gehuurd, dus bijna alles aanwezig en toch zat de auto propvol, en het is dan nog een minibus.
Ik ga nu voor een vouwwagen echt wel moeten leren beperken vrees ik.
Kinderstoel heb ik ook van Ikea, die nemen niet plaats, en reisbedje kan rechtop in de koffer.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal