Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Flyer vraag...  (gelezen 3647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wies

  • Gast
Flyer vraag...
« Gepost op: juni 21, 2011, 03:58:52 pm »

We blijven twijfel houden.....
Twee jaar geleden waren we op zoek naar een andere vouwwagen. We hebben toen verschillende merken bekenen en hebben toen uiteindelijk gekozen voor een trigano Odyssee. We zijn toen ook bij verschillende flyers gaan kijken en hadden nog bijna die blauwe van Mieke overgenomen. Maar door omstandigheden is dat toen allemaal niet doorgegaan.
We zijn alweer 3 keer weg geweest met de Odyssee, maar een flyer blijft aantrekken. Mijn man is er ook van overtuigd dat we die nog makkelijker/sneller op kunnen zetten.

Nu doet het volgende zich voor........ We hebben de mogelijkheid om een flyer uit 1990 over te nemen voor 650 euro!
Hij is geheel compleet, incl stapelbed, voor- en achterschort, tafel, ondertent en alle originele gordijntjes en kussens. Er zit geen holtkamperkeuken bij, maar een vouwkeuken.
Maar wij gebruiken toch altijd de skottel en bij de Odyssee vind ik de keuken het grootste ergerpunt. We moeten hem overal mee naar toe slepen en gebruiken hem nooit, zwaar/lomp ding!

Nu is mijn vraag; Waar moeten we op letten? Zijn er bepaalde punten bij een tweedehands Flyer waar we even extra naar moeten kijken?
(Ik weet dat er ergens een lijstje staat, maar die kan ik niet meer vinden :N)

Ik wacht met spanning op jullie antwoorden...... Wies
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Flyer vraag...
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2011, 06:54:11 pm »

Zoals altijd het doek, met alle bekende checks (lichte vlekken, donkere punten, lekkage, etc)

Voor de Flyer specifiek :
1. Doek in hoekpunten van bedlade. Daar zit specifieke bescherming, om het doek niet te belasten. Check daar het doek.
2. Doek in hoekpunten van klep. Idem als hierboven
3. Connectie van horizontale luifelbuizen aan de verticale wagenbakbuizen. Check of daar geen verbuigingen inzitten. Is gevoeligste punten vd wagen
4. Scheuren in deksel in wagenbak. Het is bere-sterk, maar je weet nooit.

Dat stapelbed wil ik nog wel van je overnemen, als je hem niet hoeft ...
Die keuken gaan jullie absoluut niet missen, als je veel met de skottel doet. Een uitvouwkeuken/meubeltje doet het dan prima.

Voor 650,- een complete wagen uit 1990 lijkt mij prima!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mieke

  • Gast
Re:Flyer vraag...
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2011, 08:07:48 pm »

Kijk ook even na:
of de bedla goed uit en inschuift. Daar zitten zo'n kleine rolletjes in die wel eens durven haperen.
de binnentent niet dreigt uit elkaar te vallen
er geen scheuren zitten aan de rekkers.
Doe er ook de voor en achterschort zelf eens aan.
alle naden controleren
alle ritsen helemaal openen en sluiten8

Klap zelf een paar keer in en uit en voel goed aan of je uiteindelijk sneller kan klappen.

Veel succes!
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:Flyer vraag...
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2011, 10:24:06 pm »

Let goed op de rits van de deur van de wagenbak; deze is erg gevoelig. En al is een Flyer redelijk snel op te klappen als je het goed wilt doen duurt dit echt langer dan 30 sedconde hoor. Ik heb het nu vele malen gedaan maar ik draai in 30 sec niet eens de 4 steunen uit laat staan dat de wagen mooi waterpas staat. Snel is leuk maar als je straks op de camping staat wil je liever dat de wagen GOED staat. Kijk verder nog even naar de oplooprem, verlichting, banden, koppeling en dat soort zaken. Een schertje in het doek is vaak makkelijk te verhelpen, zaken aan de wagen en chassis zijn vaak veel duurder.
Heel veel succes in ieder geval.
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

wies

  • Gast
Re:Flyer vraag...
« Reactie #4 Gepost op: juni 23, 2011, 10:28:05 pm »

De rits van de deur van de wagenbak?? Bedoel je dan de rits bij dat (klep)deurtje, of zit ik nu verkeerd??

Bedankt voor jullie reacties. We gaan 29 juni kijken. Ik hoop dat de wagen niet tegenvalt  :X
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2011, 10:31:03 pm door wies »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Flyer vraag...
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2011, 08:03:33 am »

Je hebt het klapdeurtje aan de ingang (in de bak), dit komt uit in de bak. Daar zit natuurlijk ook in het tentdoek een deurtje. Die rits dus. Deze rits gebruik je het vaakst daarom is ie ook het gevoeligst denk ik. Maar kijk alle ritsen na ook die van de inritsbare voorwand.
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:Flyer vraag...
« Reactie #6 Gepost op: juni 25, 2011, 10:39:22 am »

De rits van de deur van de wagenbak?? Bedoel je dan de rits bij dat (klep)deurtje, of zit ik nu verkeerd??

Bedankt voor jullie reacties. We gaan 29 juni kijken. Ik hoop dat de wagen niet tegenvalt  :X

ja die rits.... Omdat je de deur moet openen om de voortentstokken uit te kunnen klappen gebruik je die erg vaak.
Succes!
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Flyer vraag...
« Reactie #7 Gepost op: juni 25, 2011, 11:11:58 am »

Deur openen om de stokken eruit te halen? Dat is bij mijn versie iig niet het geval. Grappig verschil.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

wies

  • Gast
Re:Flyer vraag...
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2011, 08:55:00 am »

We hebben de wagen niet gekocht. :X

Het voelde niet goed! Ik had het idee dat de verkoper niet helemaal de waarheid sprak. Er ontbraken dingen, zoals de slaapcabines dus de wagen was een grote ruimte....
Ons gevoel zei; niet doen. En aangezien we een goede, waterdichte odyssee hebben, hebben we van de koop afgezien.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Flyer vraag...
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2011, 05:51:21 pm »

Als het niet goed voelt van de eerste moment moet je het niet doen.
Ach je valt ooit wel op eentje.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal