Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen van Decathlon  (gelezen 6858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Vouwwagen van Decathlon
« Gepost op: juli 15, 2023, 04:04:06 pm »

Ik zet hem maar even in algemeen omdat ik niet zeker weet waar deze post zou passen.....
We waren afgelopen week nog wat spullen halen voor de vakantie bij de Decathlon. En toen we naar buiten gingen vroegen onze kinderen verbaasd is dat een tent of vouwwagen van de Decathlon? Even de tent ingestapt en het was idd een vouwwagen (dubbelklapper). Hadden niet veel tijd dus even een foto geschoten en verder gegaan. Prijs was dacht ik €9.999
Zag er zo snel prima uit genoeg ramen etc. Maar doek was geen katoen dus weet niet hoe warm/broeierig deze stof zal zijn.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.352
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2023, 04:25:49 pm »

De daktent kan ik wel vinden.
Maar over vouwwagens nog niet.
Is dit een echte Decathlon of een merk die ze in hun winkel verkopen?
Want dan weet ik hoe ik de nieuw te maken afdeling moet heten.
;)

https://www.kampeerzaken.nl/decathlon-heeft-nu-ook-een-volwaardige-daktent-in-het-programma/
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 943
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.352
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2023, 04:34:22 pm »

Je was me net voor.
Dank je.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2023, 07:04:15 pm »

Ik vind hem best prijzig voor een vouwwagen van polyester. Voor dat geld wil ik katoen of polycotton. Wel leuk dat hij helemaal op te pompen is. Dus ook de wagentent. Stormvast tot windkracht 8 vind ik niet overtuigend maar ze geven iig een waarde op. Heb zelf voor weekendjes weg zo'n fresh en Black oppomptent en daar zou ik geen 3 weken mee naar de wadden gaan. Afgaande op de video en specificaties geldt dat ook voor deze vouwwagen. 70 kilo laadgewicht is veel te weinig.


Leuke poging maar voor dat geld zijn er betere opties die ook snel op te zetten zijn.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 943
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2023, 07:34:49 pm »

Ik vind het moeilijk oordelen.
Maar ik denk dat er nu veel mensen onverwacht in aanraking komen met de vouwwagen als kampeermiddel. Dat is goed voor de markt.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2023, 07:56:36 pm »

Hier is die https://www.decathlon.nl/p/tenttrailer-met-opblaasbare-tent-airsecond-4-2-f-b-4-personen-2-slaapruimtes/_/R-p-340357?mc=8755657

Ziet er niet eens onaardig uit.
Goed gevonden ziet er idd niet verkeerd uit en denk dat mensen zo misschien eerder kijken naar een vouwwagen. Laadgewicht is wel weinig maar 500 kilo ook en zeker met de nieuwere auto's kan dat een voordeel zijn. Wel aardig aan de prijs voor dat geld heb je ook een Cabanon, Trigano etc. met meer laadvermogen. Ben zelf geen fan van dit soort wagens want dat op en afhalen van de hele tent lijkt me gedoe en waar laat je alles.....ik huur wel een wagentje als dat ooit nodig is.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2023, 08:01:12 pm »

Ik zie nog niet hoe je je spulletjes mee moet nemen. Kan amper wat mee volgens mij.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 943
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #8 Gepost op: juli 15, 2023, 09:18:29 pm »

Ik zie nog niet hoe je je spulletjes mee moet nemen. Kan amper wat mee volgens mij.
In de wagen geen ruimte voor spulletjes zo te zien.
Aan de andere kant, vroeger ging ik met de zware katoenen tunnel tent met stalen frame in de auto op vakantie. Achterbank plat en alles paste erin. Dit zou dus al een heel pakket aan tent schelen in de kofferbak.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.649
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #9 Gepost op: juli 15, 2023, 09:50:42 pm »

Het Fresh and black gebeuren werkt op zich prima, onze kids slapen al minimaal 5 jaar in een pop-up van de Decathlon. Hoewel kunststof, toch best wel kwalitief erg OK. Leuk veel opbergmogelijkheden, ruime voortent, flink wat ventilatiemogelijkheden en veel muggengaas.
Al met al een tamelijk complete kar, wat ik mis is een oplooprem (dan springt ook het laadvermogen omhoog denk ik zo) en iets van een keuken.
Maar een prima geslaagde eerste poging. Ik ben benieuwd of we hem dit jaar gaan zien op de camping.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2023, 09:20:08 am »

Wat een vermoeiend,  bewerkelijk, lelijk en gammel ding.
Ons motto blijft: " in een kwartier aan het bier".
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.360
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2023, 10:39:28 am »

Leuk concept. Heel anders dan veel anderen. Maar het is meer een tent die je uit een aanhager rijdt. 

Wel veel opbergruimte, leuke vondsten in die zin wel een verrijking.
Gelogd
Adventure Awaits

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #12 Gepost op: juli 16, 2023, 10:55:17 am »

Er is een filmpje over hoe je de tent kunt verwijderen. Het ziet er niet al te moeilijk uit, hoewel ik wel denk dat je met de hefbomen te tent zou kunnen beschadigen. Plus is de donkere slaapcabines en de lichte voortent.
Ik vind het nog veel werk om hem op te zetten en het is me allemaal een beetje te goedkoop, maar er zitten en paar leuke nieuwe ideeën in.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 943
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2023, 11:42:24 am »

Ik vind het juist een doordacht mechanisme om de tent van de wagenbak te scheiden. Normaal gesproken is dat zeer zwaar werk wat eigenlijk niemand doet omdat het zo zwaar en onhandig is.
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Vouwwagen van Decathlon
« Reactie #14 Gepost op: juli 16, 2023, 05:53:58 pm »

Ik vind ‘m niet mooi!
Voor dit budget zou ik kiezen voor een goede tweede hands mét oplooprem, dit is zeker voor kleine lichte auto’s wel zo veilig. Ik zou ook geen 120 durven rijden met die kleine wieltjes.

Het opzetten is zeer bewerkelijk (zie video) en de mogelijkheid om de aanhanger los te gebruiken zal niet gebruikt worden als de vouwwagen in een stalling staat, waar moet je de tent dan laten?

Het grootste nadeel is dat je blijkbaar geen kampeerspullen in de wagen kwijt kunt, want alle matrassen liggen in de aanhanger dus moet je alles (kookspullen, stoelen, tafel etc.) thuis ergens opslaan en voor elke vakantie of weekend in de auto zien kwijt te raken en bij thuiskomst weer alles opruimen! Bij ons blijft alles behalve etenswaren en brandstoffen in de wagen onder het bed en gaat bij thuiskomst zo weer naar de stalling.

Ook lijkt het niet mogelijk om een fietsendrager te monteren op de rechte dissel.
Het enige pluspuntje kan zijn dat kunststof doek eerder droog is dan katoen.



Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal