Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen is dit?  (gelezen 2666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Welke vouwwagen is dit?
« Gepost op: augustus 12, 2019, 12:28:23 pm »

Afgelopen weekend bij mijn ouders foto's van onze oude vouwwagen gezocht en gevonden. Wie weet welk merk dit is?
Informatie:
Bak beige, zeil bruin
Geen keuken (die is zelf gebouwd)
Bed schoof van de wagen
Zitje links, bed rechts
Ondertent onder bed
Mooi oranje (origineel)
Bekleding zitje waren losse kussens (grijs/beige met bruine ruitjes) en er waren ook stalen leuningen bij
Voortent met los grondzeil

Foto van buitenkant en een foto van de wagentent vanuit de voortent.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2019, 02:38:15 pm »

Kan het zijn dat het een imro-car was? Beschrijving sluit daar erg bij aan.


Het bed dat je uit schoof, moest je een stang steken onder het bed en dan in een gat aan de zijkant van de wagen zodat het bed zelf niet ruste op de grond maar volledig op de wagen?


Indien het een imro-car is, dan ben ik daar als kind ook mee op reis geweest. Mijn ouders hadden deze en weg gedaan een paar jaar voor wij weg gingen. Zeer degelijke kwaliteit. De keuken was ook zelfbouw, en is trouwens met de wagen mee gegaan.


Dit was een bedrijf in Waregem, België. Eigenlijk een verkoper van caravans, maar ging zelf liever met een vouwwagen op reis en heeft dan zijn eigen ontwerp gemaakt en verkocht. De wagens werden door hem zelf volledig gebouwd en afgeleverd. Bedrijf bestaat ondertussen helaas niet meer.


Doek was van zeer goede kwaliteit en het behield zijn kleur redelijk goed. Stond ook erg snel en eens de bak waterpas stond, moest je geen extra tijd steken in de bedden waterpas te zetten door dat systeem. De voortent zat vast aan de wagenbak en werd gewoon over de slaaptent getrokken voor je in klapte (zoals aangeritst laten bij de vilenova). Wij waren wel met een paar helpende handen, maar alle haringen geslagen en opgesteld slaagden we meestal toch in een 45 minuten te doen! We waren daar wel heel goed in getraind en ieder wist goed zijn taak waardoor veel dingen tegelrijker tijd kon gebeuren.


Wij hebben daar een kleine 20 jaar mee gekampeerd en dan was de wagen nog in uitstekende staat. Moeten die ergens eind jaren 70 aangekocht hebben.


Mijn vader had veel wagens vergeleken en was de enige die aan zijn wensen voldeed, vandaar dat die gekozen werd boven de gangbare merken.



Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2019, 02:47:30 pm »

Buiten deze dat we zelf hebben, hebben we trouwens nooit iemand anders met dergelijke wagen tegen gekomen gehad in al die jaren dat ik op deze bol rond loopt. Fijn te zien dat er dus toch nog waren.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2019, 04:18:20 pm »

Ik denk dat het toch een andere is. Er zaten pootjes onder het bed, dus het bed leunde op de wagen aan de linkerkant en stond op (akelig dunne tentstok)pootjes aan de andere kant. Je schoof het bed eraf, tot een bepaald gat in de schuifrail en daar ging dan een soort van borgpen doorheen. De voortent was los, we hebben hem vaker zonder op gezet.

Ik zag laatst een walker advertentie en de bekleding van de kussens leek wel hetzelfde, maar geen idee of walker dit soort wagens had.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2019, 04:29:53 pm »

Is dan inderdaad een andere vouwwagen. Maar trekt er wel erg op qua vorm en kleuren.


Dus blijf ik nog altijd denken dat wij de enige waren die ooit met een imro-car op vakantie gingen  :J
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 12, 2019, 05:26:03 pm »

Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2019, 06:56:12 pm »

Dat dachten wij eerst ook, maar deze is zonder keuken en er is ook geen gastencabine. Ook de rits onder het bed klopt niet, dat was een simpele rechte verticale rits.

De vouwwagen op de foto is uit 1979 of 1980, wij waren de tweede eigenaren en hij is gekocht in Brabant.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2019, 07:20:05 pm »

Is het geen alpen kreuzer of walker
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 12, 2019, 07:35:42 pm »

Alpen Kreuzer zeker niet, dat was zo ongeveer het enige dat mijn vader nog erover wist. Walker zou wel kunnen, zeker omdat we afgelopen week toevallig een marktplaats advertentie van een walker zagen met daarin precies dezelfde stof voor de bekleding (https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1438229617-vouwwagen-walker-vitesse.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr). 

Alle Walker topics even doorgekeken,  het lijkt me een viva. Wij hadden dan wel de polyester bak, maar die opstelling met carport zegt me dan weer niks.
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2019, 07:44:32 pm door Koenta_kinte »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2019, 08:26:12 am »

Kan het een oude (voor 78, toen werden ze groen) Walker Viva zijn?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2019, 09:41:50 am »

Eigenlijk niet, mijn ouders weten eigenlijk zeker dat hij van 1980 moet zijn. Is een Viva met een schuivend bed?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welke vouwwagen is dit?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2019, 12:42:35 pm »

Ja, toevallig stond er dezevakantie een Viva uit 78 in het groen op onze camping, mijn aanname was dat er daarvoor bruin werd gebruikt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal