Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?  (gelezen 2891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Quicksilver470

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3

In mijn zoektocht naar enkele reviews van Holtkamper vouwwagens kwam ik het volgende filmpje tegen:

https://www.youtube.com/watch?v=fSN1jgxZlqE

« Laatst bewerkt op: december 07, 2019, 01:32:17 pm door Quicksilver470 »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #1 Gepost op: december 07, 2019, 02:00:35 pm »

Interessant inderdaad.

Die aero heb ik dan niet.
Maar mét de kyte nooit geen problemen gehad.
Heb dan ook geen kindertent.
Maar ken wel mensen met kyte en kindertent die heb ik nog nooit gehoord over lekkages.
Dan nog is het vervelend dit zo te hebben.

Met de trigano oom de eerste vakantie door het bed gezakt door fabrieks fout.
Dus komt overal voor.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 925
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2019, 02:01:43 pm »

In mijn zoektocht naar enkele reviews van Holtkamper vouwwagens kwam ik het volgende filmpje tegen:

https://www.youtube.com/watch?v=fSN1jgxZlqE
Niet mals. Of het een uitzondering is kunnen de vele Holtkamp gebruikers en ex-gebruikers hier wel vertellen denk ik.
Wel merk ik de neiging bij eigenaren dat ze zaken vergoeilijken, daar moet je even doorheen prikken.

Veel mensen gaan eerst een weekendje proef kamperen in hun nieuwe kampeermiddel om de problemen voor te zijn of nog te laten repareren door de dealer. De dealers schijnen ook niet altijd leuk mee te werken.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2019, 02:48:19 pm »

Wij hebben dan wel een kindertent maar heb nog nooit lekkage gehad. En we hebben toch flinke stormen en regenbuien overleefd. Ik vermoed dat als de kindertent bij andere eigenaren ook lekt wij hier op dit forum allang er iets meer over gelezen zou hebben. Als het mij zou overkomen zou ik de ervaringen van andere willen weten.
Gelogd

Biegel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon modulair
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2019, 02:48:30 pm »

Ze kletst wel veel. Daardoor slecht te volgen. Maar het lijkt alsof ze geen instructie heeft gehad, zij kreeg de tent niet strak gespannen terwijl de dealer dit later wel lukte. Dat je niet checkt of ritsen niet in de volle regen zitten maar allemaal bedekt zijn leer je snel genoeg. Zijn de gebruikelijke issues , heb ik en aantal anderen op dit forum al eens aangegeven, die bij latere modellen standaard opgelost zijn. Hoorde ik.
Dat met 4 fietsen achterop je voorop een 100 kilo tekort komt hoef je geen wizkid voor te wezen. Had de dealer moeten vertellen. Al met al lijkt het of de dealer al heeft lopen stoeien met de wagen, want gaatjes in het zeil door knelling zaten er meteen al in vanaf dag 1.
Er blijven nog een paar technische issues over die door het geklets niet duidelijk zijn geworden. Maar ik denk dat de uk dealer in deze wel wat te verwijten valt.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk

Gelogd

michelf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #5 Gepost op: december 07, 2019, 03:23:51 pm »

Ze vertelde ook dat ze de allereerste met het model was.... Niet dat je defecten daarmee goed kan praten, maar t zal ongetwijfeld mee tellen. Ik heb iig van de eerste Kyte gebruikers hier ook wel wat beginners perikelen gelezen.

T zou Holtkamper wel sieren netjes te reageren en met n verklaring te komen. Uiteindelijk komt dit hoe dan ook de naam niet ten goede.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #6 Gepost op: december 08, 2019, 08:46:56 am »

Wat een drama verhaal voor het betrokken gezin.

Bizar dat de klachten door de dealer zo slecht werden opgepakt.
Niet alleen de lekkage, maar (vooral) ook de defecte wielophanging.
Wanneer er door de leverancier een fietsenrek geleverd wordt voor 4 fietsen, zou je er toch vanuit moeten gaan dat dit technisch ook verantwoord is.
Je zou bijna denken dat het een in China geproduceerde slechte kopie is en gekocht op AliXpress.

Ik heb zelf ook een issue gehad met lekkage en verroeste tentstokken.
Gelukkig werd dit direct goed opgepakt door mijn dealer De Jong en door CampooZ zelf. Alleen op basis van mijn verhaal en een paar foto's werd de klacht serieus opgepakt. Er werd een hele nieuwe tentunit geplaatst, zonder discussie of gedoe.
Klachten zijn altijd lastig, maar wanneer die goed worden opgelost stijgt het vertrouwen in het merk.

Ik weet niet hoe de wettelijke garantieregels zijn in Engeland, maar nog vreemder dat HK dit zo heeft laten gebeuren, een ontevreden vertrokken klant is altijd een gemiste kans voor het bedrijf zelf. Er zijn dus twee verliezers in dit voorval, maar dat verwachtte ik niet van een leverancier uit het zogenaamde top-segment.
« Laatst bewerkt op: december 08, 2019, 08:54:12 am door ArnoldusWH »
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #7 Gepost op: december 08, 2019, 09:07:06 am »

Ieder merk heeft vroeg of laat met zoiets te maken. Dan gaat het aan alle kanten fout.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.793
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #8 Gepost op: december 08, 2019, 11:37:49 am »

Ik weet niet hoe de wettelijke garantieregels zijn in Engeland, maar nog vreemder dat HK dit zo heeft laten gebeuren, een ontevreden vertrokken klant is altijd een gemiste kans voor het bedrijf zelf. Er zijn dus twee verliezers in dit voorval, maar dat verwachtte ik niet van een leverancier uit het zogenaamde top-segment.

Wellicht niet eens bekend bij HK in NL en dat het bij de dealer in de UK blijft hangen?
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #9 Gepost op: december 08, 2019, 12:34:17 pm »

Wellicht niet eens bekend bij HK in NL en dat het bij de dealer in de UK blijft hangen?

Nee, wat ik bedoel is dat we in Nederland wettelijke garantie kennen, waarbij de verkoper verantwoordelijk is voor het leveren van een deugdelijk product dat aan de eisen der verwachtingen moet voldoen.
Fabrieksgarantie klink geweldig, maar het verhalen van de klacht bij de fabrikant ligt in Nederland dus bij de verkoper.

In mijn eigen voorbeeld verliep dat prachtig. Een klacht ingediend bij De Jong, compleet met foto's. De klacht werd opgepakt en de vouwwagen werd hersteld bij de fabrikant. Ik heb zelf geen contact gehad met CampooZ, alles verliep via de dealer.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #10 Gepost op: december 08, 2019, 02:37:18 pm »

Mijn ervaring met HK is, dat als je dit soort gebreken bij hun meldt, alles door HK wordt hersteld.
In mijn geval tot volle tevredenheid.

Ik ben bang dat ingeval van het filmpje de klachten niet verder zijn gekomen dan de Engelse dealer.

Feit is wel dat HK een periode heeft gehad waarbij de kwaliteitscontrole beter had gekund.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Telly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Een interessante review van een Holtkamer vouwwagen. Is dit een uitzondering ?
« Reactie #11 Gepost op: februari 01, 2020, 05:58:46 pm »

Hoewel ik oorspronkelijk niet de behoefte voelde om onze ervaringen te delen, doe ik het hierbij toch, om ook een ander tegengeluid te laten horen.
Zo bleek de kindertent van onze nieuwe HK Kyte S tijdens de eerste vakantie ook te lekken. Zeker niet zoals in de video, maar op verschillende verticale naden wel langzaam gedruppel, met plasjes water op het grondzeil tot gevolg. Toen wij daarover reclameerden werden we eerst niet echt serieus genomen. Pas nadat we foto's hebben toegestuurd veranderde dat, waarna ze er vervolgens ze erg lang (bijna 2 maanden?) erover hebben gedaan om de tent nogmaals te impregneren. Tijdens de recente vakantie (in 2018 door warme zomer geen regen gezien) bleek dat de kindertent in 2017 toch ook niet helemaal goed geïmpregneerd was. Weliswaar geen doorslag, maar wel donkere, vochtige plekken die zeker tot doorslag zouden leiden als er iets tegenaan zou komen (bv. een slapend kind).
Ook bleek tijdens de eerste vakantie dat de maststomp bij windvlagen van >4 a 5 bft spontaan naar beneden klapte. Onze oorspronkelijk tijdelijke oplossing, door met het ophaalkoord de maststomp mbv een mastworp te beletten om te vallen, is inmiddels echter wel de gewoonte geworden omdat we de -eerlijk is eerlijk- goed gerepareerde maststompvergrendeling niet meer volledig vertrouwen.
De ergens anders al genoemde diagonale plooi in het grondzeil is -afhankelijk van het terrein- soms 8 centimeter hoog. Dat is een hoogte waar je echt lekker over kunt struikelen. Ondanks dat we daarvoor terug zijn geweest blijf ik het raar vinden dat het advies dan is om het grondzeil zo ver onder de wagen te trekken dat het wiel zeer geprononceerd zichtbaar wordt totdat de plooi eruit is. Persoonlijk vind ik dat geen feature of opzettekortkoming meer, maar een ontwerpissue.
Hetzelfde geldt voor de voorwandpaal die geplaatst moet worden als de voorwand erin geritst is. Als er een enkele voorwand geplaatst is (bijv vanwege de wind, of de rits van de voorwand geeft de wind de mogelijkheid om 'ertussen door' te blazen, dan wordt de luifel opgelicht en valt de voorwandpaal om. En ja, dat kan ik vastzetten met klittenband (waar anders mee :) ), maar handig is het niet omdat het bevestigingspunt alleen te bereiken is door op het krukje te gaan staan.
Voor deze vw gebruikten wij een tent van bax/ baco. Die had een kuipzeil waar de rest van het doek aan vastgeritst wordt. De slaaptent werd daar vervolgens in opgehangen. Door het ritsprincipe kwam er echt geen beestje de tent in en al helemaal niet de slaaptent. Doordat het grondzeil van de vw met verschillende ritsen aan de tent verbonden is, ontstaan kleine openingen die voldoende groot zijn voor kleine spinnetjes, torretjes etc. om naar binnen te kruipen. Voor ons geen issue, maar wellicht voor anderen wel.
En ach, er zijn nog wel andere zaken waar wij in de reactie van HK niet de service hebben gekregen die we verwachten. En ook het tegendeel is waar: de bescherming van de fornuisonderkant kregen we zonder problemen gemonteerd.

Al met al vinden wij het een prima product waar we ons lekker in voelen, maar waar sommige details door ons zelf moe(s)ten worden ingekleurd.


   
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal