Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper kyte 2011  (gelezen 1947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basriepma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Holtkamper kyte 2011
« Gepost op: januari 01, 2020, 01:39:45 pm »

Zaterdag gaan we kijken naar een kyte xl uit 2011. Iemand ideeen waar we goed op moeten letten bij het controleren van de wagen naast het tentdoek, ritsen, vorm/staat van de buizen en ogen/elastieken.
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2020, 02:13:12 pm door basriepma »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #1 Gepost op: januari 01, 2020, 03:30:44 pm »

Gelukkig staan er video’s op YouTube bekijk deze en let op de uitvouwvolgorde. Wordt er anders gewerkt dan kan je dat rustig vragen.   Vraag zeker of de verkopers de eerste eigenaar zijn, kunnen in dat geval de geschiedenis van de wagen vertellen. Zeker wat onderhoud aan de wagen zelf. Banden gewoon autobandjes en geen “trailerbanden”. Invouwen is eg zo belangrijk. Beemden tijd ook al is wagen 9 jaar oud, de prijs isnog altijd fors. In de keuken onder de gasplaat zou een bescherm rooster moeten zitten dit ter voorkoming van schade aan de gaspijpjes. Hoop wel dat de uitvouwshow binnen gebeurt en verwarmd. Ruim aan het doek, muffigheid zijn tekenen van niet geheel droog of van roken in de tent of huisdieren. Laat je niet overdonderen, is de vraagprijs niet in verhouding met het gebodene, jammer dan, zullen vast wel meer op de markt komen, geduld kan je veel opleveren. Disselslot met certificaat en 2 sleutels. Succes
Gelogd

basriepma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #2 Gepost op: januari 01, 2020, 04:04:49 pm »

We kunnen hem kopen bij een dealer in caravans die hem door inruil verbergen heeft.

Hoop dat hij wat weer over de staaf etc. Het lijkt een compleet pakket want er zit een kindertent en fietsendrager bij.

Wat zou een realistische prijs zijn voor een kyte XL van 8 jaar oud? Euro of 10.000? Op Marktplaats vragen ze 14.000 maar dat lijkt me wat veel...
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #3 Gepost op: januari 01, 2020, 04:07:35 pm »

Prijzen is altijd lastig, maar ik kijk daar niet van op. Kijk eens bij Kees Kampeert. Kan je zien wat die aan prijzen heeft. Kijk op de site van HK zelf. Geeft je misschien ook een idee.
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #4 Gepost op: januari 01, 2020, 04:10:45 pm »

Banden gewoon autobandjes en geen “trailerbanden”
Ik neem aan dat je advies is om te kijken of er wel trailerbanden onder liggen ipv autobanden? Controle leeftijd banden is ook goed om te doen, advies is om deze max. 6 jaar na productiedatum te vervangen, dat zie je makkelijk over het hoofd als het profiel nog goed is.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2020, 04:13:56 pm »

Ik neem aan dat je advies is om te kijken of er wel trailerbanden onder liggen ipv autobanden? Controle leeftijd banden is ook goed om te doen, advies is om deze max. 6 jaar na productiedatum te vervangen, dat zie je makkelijk over het hoofd als het profiel nog goed is.


Enn HK wordt standaard afgeleverd op 13 of 14 inch autoband. Dus dat is geen bollewangen band die de wegligging. van de wagen volledig de vernieling in laat gaan. Maar na 6 jaar vervangen is zeker goed, ook als er een tempo 100 bij zit, dan moet je wel wil je de tempo 100 blijven behouden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

basriepma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #6 Gepost op: januari 01, 2020, 04:15:27 pm »

Ik neem aan dat je advies is om te kijken of er wel trailerbanden onder liggen ipv autobanden? Controle leeftijd banden is ook goed om te doen, advies is om deze max. 6 jaar na productiedatum te vervangen, dat zie je makkelijk over het hoofd als het profiel nog goed is.

Dat is een goede tip dank je!
Gelogd

basriepma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #7 Gepost op: januari 01, 2020, 04:18:58 pm »

Prijzen is altijd lastig, maar ik kijk daar niet van op. Kijk eens bij Kees Kampeert. Kan je zien wat die aan prijzen heeft. Kijk op de site van HK zelf. Geeft je misschien ook een idee.

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Het is wat de gek ervoor vraagt/geeft en kan per week veranderen. Op basis van holtkamper doet een kyte XL uit ‘13 nog 14.000. Maar aan een Holtkamper (kwaliteit tentdoek)  uit 2011 val je je geen buil mits goed onderhouden?
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2020, 04:24:54 pm door basriepma »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #8 Gepost op: januari 01, 2020, 04:25:57 pm »

Hoe de vorige eigenaar(en) omgesprongen zijn met de vw is van groot belang, altijd super droog opgeborgen, geen gekke dingen in het doek gehad, ga zo maar door. De workshop van HL bij nieuw afleveren is altijd goed en gedetaileerd, de boekjes worden ook steeds beter. Voor een Kyte XL staan op het forum wel de opzet en invouw instructies, kijk die door, ziet er altijd complex uit maar er zit logica, en een van die logische dingen is, moet je teveel kracht zetten voor iets, doe een stap terug en kijk of je niets vergeten bent.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

basriepma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #9 Gepost op: januari 01, 2020, 04:36:20 pm »

Hoe de vorige eigenaar(en) omgesprongen zijn met de vw is van groot belang, altijd super droog opgeborgen, geen gekke dingen in het doek gehad, ga zo maar door. De workshop van HL bij nieuw afleveren is altijd goed en gedetaileerd, de boekjes worden ook steeds beter. Voor een Kyte XL staan op het forum wel de opzet en invouw instructies, kijk die door, ziet er altijd complex uit maar er zit logica, en een van die logische dingen is, moet je teveel kracht zetten voor iets, doe een stap terug en kijk of je niets vergeten bent.

Kijk, we gaan hem in ieder geval tweedehands kopen ivm nog geen budget voor een nieuwe. Ik denk dat een holtkamper meer waardevast is dan een andere vouwwagen. En ja plus minus 10.000 is duur voor een tweedehands vw van een jaar of 8 oud. Maar liever een holtkamper dan wat anders ( na uitvoerig onderzoek). Met alle tips etc moeten we kunnen beoordelen of het tentdoek etc ok is. Dus opzet instructies zullen we tzt zeker gaan zoeken.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #10 Gepost op: januari 01, 2020, 04:39:32 pm »

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #11 Gepost op: januari 01, 2020, 07:34:17 pm »

Voor de standaard zaken hebben we een lijst ' waar op te letten '

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19661.0
Gelogd

basriepma

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #12 Gepost op: januari 04, 2020, 04:05:34 pm »

We hebben een mooie kyte xl 1 gekocht! Bouwjaar 2011 voor een nette prijs.

Nu maar gauw hopen dat het april/mei wordt! Dan kunnen we in de buurt gaan stoeien met in en uitklappen!

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #13 Gepost op: januari 04, 2020, 04:13:02 pm »

Gefeliciteerd  :> misschien is het klapweekend met Hemelvaart een leuke optie voor jullie.
Veel plezier ermee :J
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper kyte 2011
« Reactie #14 Gepost op: januari 04, 2020, 04:37:29 pm »

Gefelciteerd. Geniet van alle mooie klapvakantiedagen die gaan komen. Campings gaan er weer mooier uitzien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal