Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: holtkamper flyer: slapen op deksel -> binnentent nodig?  (gelezen 873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trudie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
holtkamper flyer: slapen op deksel -> binnentent nodig?
« Gepost op: maart 12, 2020, 05:43:29 pm »

Lang geleden (ca 10 jaar) al eens mee geflirt maar "te hoog gegrepen" bevonden qua budget...Maar nu is het zover!! We gaan op pad met een Holtkamper Flyer jeans van 1990 op een overjarige bak(van een prototype) uit de voorraad van Holtkamper zelf! Over twee weken gaan we'm ophalen en dan zelf de zijdeur in de bak klussen (met bijgeleverde onderdelen). We gaan het hemelvaartweekend proefkamperen. Deze zomer gaan we trekken door Schotland. Onze zoon gaat "op het deksel" slapen. Is het dan nog nodig om iets van een binnentent te gebruiken ivm vasthouden warmte/buitenhouden van muggen ed? Zo ja wat zijn mogelijke oplossingen?
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2020, 05:46:36 pm door Trudie »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.218
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: holtkamper flyer: slapen op deksel -> binnentent nodig?
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2020, 06:45:33 pm »

Wij hebben 16 met de kinderen gekampeerd, beide slopen op deksel. Slaapzak op stretcher. Was wel eens koud maar ze hadden goede slaapzakken. Geen binnentent gehad. Zou ook wel ens lastig met klappen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

muis

  • Gast
Re: holtkamper flyer: slapen op deksel -> binnentent nodig?
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2020, 07:26:04 pm »

Gaaf, de jeansversie. Veel plezier ermee  :J

Ik gebruikte de klamboe bedtent van Deryan. Aan de voor en achterkant, waar het dekselscharnier zit, is ruimte voor muggen om er tussendoor te komen.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2020, 01:42:11 pm door muis »
Gelogd

Freak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: holtkamper flyer: slapen op deksel -> binnentent nodig?
« Reactie #3 Gepost op: maart 15, 2020, 11:40:57 am »

Het is niet nodig om er een binnentent in te hebben. Wij hebben geen binnentent. Kanttekening is wel dat onze kinderen slapen in de hoogslaper en dus niet op de deksel liggen. Dit hebben we ook wel vaker gedaan maar dan altijd met een isolatiematje onder de self inflatable. Is altijd goed gegaan. Hangt natuurlijk wel een beetje af van de temperatuur 's nachts maar ook daar hebben we wel vaker geslapen dat het maar een paar graden boven 0 was...
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: holtkamper flyer: slapen op deksel -> binnentent nodig?
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2020, 02:58:03 pm »

Mijn broer en ik sliepen vroeger ook op de deksel zonder binnentent. We werden compleet lekgestoken. Voor een paar tientjes koop je bij obelink een pop-up binnententje.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: holtkamper flyer: slapen op deksel -> binnentent nodig?
« Reactie #5 Gepost op: maart 15, 2020, 06:18:25 pm »

Dat wil ik zeker geloven Urgje, voor de warmte zal het niet zo snel nodig zijn maar voor muggen ed  :J :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal