Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004  (gelezen 1944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AMBB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Gepost op: april 02, 2020, 05:11:27 pm »

Beste allemaal,

Als jong meisje ging ik ieder jaar met mijn ouders en de vouwwagen op vakantie. Mijn droom is nu een vouwwagen voor ons eigen gezin. Omdat mijn man nog nooit met een klapkar is weggeweest wil hij niet meteen de hoofdprijs er voor neerleggen.

Wij zijn voornemend een Holtkamper Cocoon via Marktplaats te kopen. Het model is uit 2004, hij heeft in 2017 een nieuw dak en luifel gekregen ivm stormschade en in 2018 nieuwe wielen. Wij hebben er 2500 euro voor geboden en verkoopster is akkoord gegaan. Is dit een reële prijs? Wij willen de chassis laten omdraaien. Iemand die bij holtkamper heeft gewerkt biedt dit aan op marktplaats voor 350 euro. Heeft iemand ervaring met het laten omdraaien van de Chassis? Ik wil er via kees kampeert nog een varandescherm en een zijwand voor de luifel bij kopen (Voor de rechterkant, ik las ergens dat dat niet kon aan die kant? Klopt dit?). Er zit alleen geen keuken bij... Is dit een must-have volgens jullie? Ik wil m anders tzt nog een keer tweedehands aanschaffen...  Mijn man denkt het niet nodig te hebben. Wij hebben 3 kleine kinderen (kleuter, peuter, baby) er zit gelukkig wel een kids-room bij. Zijn er dingen die ik écht nodig heb verder? Zijn er dingen die ik écht moet weten over de holtkamper Cocoon?

Alvast bedankt voor het tijd nemen voor deze stroom aan vragen ;)


Groet, A
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #1 Gepost op: april 02, 2020, 06:38:22 pm »

Prijs lijkt me niet verkeerd al alles in goede staat is.
Keuken tja dit is persoonlijk wij willen niet zonder.
Wij hebben hiervoor juist de luifel terug laten draaien nooit meer met keuken slepen heerlijk.

Het terugdraaien heb ik bij https://www.travelcamp.nl/ laten doen.
 
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #2 Gepost op: april 02, 2020, 09:05:03 pm »


Wat keuken betreft, dat hangt inderdaad veel af van je persoonlijke voorkeuren. Persoonlijk vindt ik meestal de keukens die er bij zijn erg duur en redelijk onpraktisch. Vooral het deel met wasbakje heb ik nooit praktisch gevonden en veel verloren ruimte, maar er zijn veel anderen die daar absoluut bij zweren. En als je meestal gaat uit eten, dan is een keuken zeker niet nodig. Eerst dus best eens bekijken wat je er voor krijgt. En naar alternatieven kijken van dingen die je eventueel zelf in elkander steekt, met camping vuurtjes, als je liever BBQ, kan je ook andere oplossingen vinden, er zijn mogelijkheden zat.

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2020, 10:19:07 pm »

Wat een leuke plannen! Mag ik vragen waarom je je hem om zou willen draaien?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2020, 07:15:11 am »

Dan hebben ze geen dissel onder hun luifel.
Als je geen keuken op de dissel hebt staan zou ik dit ook doen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

AMBB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2020, 11:02:23 am »

Dank voor alle informatie! Klopt inderdaad, zodat we de dissel niet onder de voortent hebben.
We zijn met drie kleine kinderen en we vinden het fijn om gewoon genoeg ruimte onder de luifel te hebben zodat we er met z'n alle kunnen zitten en zij daar ook evt. onder kunnen spelen, uit de zon.

Fijn ook om de verschillende perspectieven op de keuken te horen. Wij gaan eerst maar eens zonder HK keuken kamperen. We hebben nog een gaspit van onze tent en een vouwkastje voor er onder. En we hebben ook een mooie Weber gas bbq, dus dat moet wel goed komen. Ik vind het alleen zo tof dat je dan onderweg bij je keukentje kan. Maar voor alleen onderweg zijn die HK keukens idd echt een beetje duur... Koken doen we wel heel veel zelf, uit eten met drie kinderen is een dure bedoening + voor hun hoef ik het niet te doen. Eerst dus maar gewoon een jaartje aankijken.

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2020, 02:11:25 pm »

Dissel omdraaien zou ik inderdaad ook doen. Zonder functie de dissel onder de luifel lijkt mij niets.

Qua keuken lekker zo doen zoals je het omschrijft, zeker geen grote kosten maken om dit "om uit te proberen". Meeste inzichten komen pas na een paar jaar kamperen en zeker met kinderen veranderen die inzichten heel snel. Wat nu handig is kan over een paar jaar als ze ouder zijn weer anders zijn.

Veel plezier met je nieuwe aankoop  8)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #7 Gepost op: april 03, 2020, 04:43:53 pm »

Yep gewoon een jaartje proberen en dan merk je wel wat je mist en wat niet.
Wij vinden een keuken top ,lekker voor vertrek de koelkast vullen die je niet meer hoeft te verslepen en op stahoogte is.
Net als de gaspitten.
Alle potten en pannen gelijk gebruiksklaar en op hun plek.
Aankomen uitklappen en gelijk kunnen koken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2020, 08:39:20 am »

Oke nu snap ik het omdraaien, maar als je op termijn toch een keuken wil dan zal je hem dus weer terug moeten draaien omdat je keuken anders achter de tent staat?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2020, 08:43:46 am »

Ja.
Die heeft wel wielen zodat je hem als een kruiwagen kun vervoeren.
Maar wij willen zo weinig mogelijk zware dingen slepen dus bij ons staat hij vast.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2020, 10:01:39 am »

Wij vinden een keuken top ,lekker voor vertrek de koelkast vullen die je niet meer hoeft te verslepen en op stahoogte is.
Net als de gaspitten.
Alle potten en pannen gelijk gebruiksklaar en op hun plek.
Aankomen uitklappen en gelijk kunnen koken.

Wij ook, bij ons zit de keuken vast aan de wagen (aart kok livingstone) en heb je er dus geen werk mee tijdens opzetten.
Ook onderweg handig, klepje omhoog en we kunnen bij de koelkast voor drinken/broodjes.
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #11 Gepost op: april 05, 2020, 10:09:21 am »

Zijwand in luifel zou volgens mij gewoon moeten kunnen, Kun je snel genoeg zien of er ritsen zitten aan luifel en de tent om zijwand aan vast te ritsen.

Veranda scherm hebben wij ook er bij, met keuken op dissel onder luifel, en gebruiken dat veranda scherm bijna nooit, als wij hem monteren is er wel heel weinig ruimte voor de keuken, echt functie heeft die ook niet, hou geen wind tegen(is hij te laag voor) hooguit onttrekt hij onze chaos in en om keuken uit het zicht.

Weet niet of aan plastic ogen aan grondzeil al elastieken zitten, anders die er aan maken, anders knappen die plastic plakogen nogal makkelijk als je er zo een haring door doet. En nieuwe aan grondzeil plakken is niet eenvoudig(is ze tenminste bij Holtkamper nog niet gelukt)

Verder gewoon proberen en experimenteren , idd verstandig eerst zo kamperen, dan komt er vanzelf verlanglijstje.

Veel plezier
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #12 Gepost op: april 05, 2020, 01:01:44 pm »

Je kunt ook gewoon de dissel laten zitten onder de luifel en op de dissel een tafel monteren. Anders zet je er toch een vrij grote campingtafel neer die ook in de weg staat. Tafel op de dissel vastzetten. Beetje lange tafel dan kunnen er aan beide kanten 2 personen zitten en 1 persoon aan het hoofeinde. Geen gedoe met omdraaien. En mocht te alsnog een keuken willen, dan kan die op de dissel. Een tafel op de dissel is eenvoudig zelf te maken. Ik had zelf een disseltafel gemaakt voor bij onze keuken die op de dissel stond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

AMBB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #13 Gepost op: april 05, 2020, 02:32:49 pm »

Dankjulliewel voor alle info! Heel waardevol! Mijn man vind het idee van een tafel op de dissel ook erg slim! Tzt dan een keukentje er op. Mochten we de dissel toch willen omdraaien... is een greenbox of whitebox gemakkelijk te demonteren van de dissel? Of moet je dan van alles los/vast draaien? Wij vinden het opzich geen probleem om de keuken even de voortent in de rijden, zeker als je ergens een week of langer staat. Maar als dat een ‘hele’ klus is, dan is de dissel voor toch makkelijker. Ik vind achter de tent koken misschien ook wel rustig, kunnen de peuters en kleuters me niet storen tijdens het koken  :H . Voor tussenstops heb ik er sowieso geen moeite mee om achter de tent te koken!

Alvast bedankt :)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Veel vragen van een nieuwe klapster - Cocoon XL 2004
« Reactie #14 Gepost op: april 05, 2020, 03:18:21 pm »

Een white of greenbox zit klem op het frame en zet je met 2 spansluitingen vast.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2020, 08:09:16 pm door muis »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal