Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voorzetwand half open kan dat altijd?  (gelezen 709 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DaphneB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Voorzetwand half open kan dat altijd?
« Gepost op: april 29, 2020, 02:01:01 pm »

Bij sommige Holtkamper flyers zie ik dat, wanneer de voorwand er in zit, je de binnenkant open kunt laten. Dus de ruimte tussen de stokken is dan open en de beide driehoeken aan de zijkant zijn dicht.
Is dit bij elke voorzetwand mogelijk? Of heb je hier een speciale uitvoering voor nodig?
Ik kan het niet even checken omdat onze flyer in de stalling staat. Wij hebben een Holtkamper flyer expeditionair met ykk ritsen, het bouwjaar weet ik niet. Ik weet dat je dit op de dissel kunt zien, maar volgens mij is de tent die er op zit nieuwer.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voorzetwand half open kan dat altijd?
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2020, 02:11:17 pm »

De mijne is van 2005 en daarbij kan dat wel idd. Dat gedeelte rol ik dan naar de staander aan de kant van de bedlade. De deur van de voorwand rol ik dan naar de staander aan de kant van de deksel.

Je kunt ook aan die kant de deur en de punt aan die kant er uit ritsen, het middenstuk en de andere punt blijft dan staan.

Gelogd

DaphneB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Re: Voorzetwand half open kan dat altijd?
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2020, 03:13:54 pm »

Wist ik maar uit welk jaar hij is... Ik meen me te herinneren dat we er afgelopen zomer naar hebben gekeken en dat we tot de conclusie kwamen dat het gewoon uit een stuk bestaat, maar begin nu toch te twijfelen of we wel goed hebben gekeken. Zouden er inderdaad twee varianten zijn? Want in dat geval wil ik wellicht graag de variant die open kan.
Hopelijk is er nog iemand anders die wat weet. Toch bedankt voor je reactie muis!
Gelogd

Kevaano

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Voorzetwand half open kan dat altijd?
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2020, 03:30:14 pm »

Wij hadden een Flyer uit 2002 en daar zaten 2 delen in de voorwand. 1 “klein” deel, daar zat ook de deur aan en 1 “groot” deel, daar zat het middelste raam aan én het smalle stukje wat boven de deur zit.

Het grote deel zit onder de luifel geritst met 2 ritsen, 1 in het midden onder de luifel en 1 schuin naar beneden. Het kleine deel met 1 rits, alleen schuin naar beneden.

Als je van het grote deel de bovenste rits aan de luifel los ritst (bijna helemaal tot aan de tentstok), en de deur los ritst, dan kan je allebei oprollen naar buiten en langs de tentstokken vastzettten.

Hopelijk is dit duidelijk:)85]:)28]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voorzetwand half open kan dat altijd?
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2020, 03:35:29 pm »

@ DaphneB
Welke kleur hebben de stokken van je Flyer? En heb je een foto?

Op de dissel kun je zien van wanneer het onderstel is,  over de wagen zelf zegt het minder.
Gelogd

DaphneB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper flyer
Re: Voorzetwand half open kan dat altijd?
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2020, 08:32:50 pm »

@kevaano; zo had ik het ook bedacht, maar geen idee of dit ook bij ons zo kan. Nou ja, ik moet maar geduld hebben, we krijgen het antwoord vanzelf😊 Bedankt voor je reactie!

@muis; bruine stokken. Ik heb geen foto bij de hand. Ik weet wel uit welk jaar het onderstel is, maar ik heb het idee dat de tent nieuwer is. Volgens de vorige eigenaar uit 2008, maar het onderstel is van 2001 (als ik het goed heb onthouden).
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal