Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: zomervakantie 2021 buitenland ?  (gelezen 7290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #45 Gepost op: mei 16, 2021, 05:49:36 pm »

Asymptomatisch zou je niet besmettelijk zijn? Dat moet je het woonzorgcentrum in Mol maar eens gaan vertellen, ik denk dat ze u levend villen. Een sint zonder symptomen heeft daar zowat een heel woonzorgcentrum besmet met heel veel doden. Meestal is men al besmettelijk een aantal dagen voor men symptomen begint te vertonen.
Als ik me goed herinner is het ondertussen bijna een jaar geleden dat je C19 gehad hebt. Dan zijn de antistoffen zonder vaccinatie bij de meesten al weg. Je kan het paspoort ook krijgen als je C-19 positief bent geweest in de laatste 4 maanden voor afrijs, daarna is er geen zekerheid meer dat je anderen niet besmet.
Een land mag wel degelijk een medische oorzaak die een gevaar is voor de volksgezondheid daar weigeren. Zelf een gevaar voor inlandse planten en dieren wordt als reden aanvaard, zie maar de biosecurity in Australië en Nieuw-Zeeland. Je kan een regering die verantwoordelijk is voor de veiligheid van zijn burgers toch niet het recht ontzeggen om te stellen dat het gevaar buiten houden niet toegelaten is?
Hier geeft men redelijk wat mogelijkheden met het paspoort. Je krijgt een positief paspoort indien je gevaccineerd bent, getest wordt en het paspoort is meestal wel enkel PCR testen dat daarvoor aanvaard worden, of je kan aantonen dat je de laatste 4 maand besmet bent geweest. Men sluit dus niet de mensen uit die nog geen kans gehad hebben om gevaccineerd te worden.
Frankrijk heeft duidelijk gesteld dat buitenlanders eerst een paspoort moeten hebben voor ze welkom zijn. Daar ter plaatse je nog laten testen, voldoe je dus niet aan die regels en zal men nog steeds op de camping jou niet toelaten en de kans is reëel dat je samen met de test daar meteen ook de boete moet betalen.
Helaas en eigenlijk ook gelukkig, werkt het in wetgeving niet met ik vindt dat het zo moet en ze moeten dat dan maar aanvaarden omdat ik dat vindt. Anders vindt ik dat ik moet gaan doorrijden als het rood is en dat moet men maar aanvaarden ook.

Ik ga hier geen hele inhoudelijke discussie voeren over hoe verschillende soorten immuniteit werken, als je dat wilt mag je me via privébericht benaderen.

Op dit moment is nog niet duidelijk wat Frankrijk in de zomer gaat doen qua toelating van toeristen en de daaraan gestelde eisen. Ook de camping heeft hierover aangegeven nog geen toelatingseisen te hebben en de wetgeving af te wachten. Op dit moment gelden er voor de camping geen toelatingseisen, alleen om het land in te kunnen reizen moet je een goedgekeurde test hebben (dit hoeft nu ook geen PCR test te zijn, mag ook bijv. een Roche antigeen test zijn).
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #46 Gepost op: mei 16, 2021, 06:20:40 pm »

@Ccindy

Aangezien je dingen schrijft die in tegenspraak zijn met wat het RIVM op zijn site schrijft lijkt dat me wijs.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #47 Gepost op: mei 16, 2021, 06:33:55 pm »

@Ccindy

Aangezien je dingen schrijft die in tegenspraak zijn met wat het RIVM op zijn site schrijft lijkt dat me wijs.

Ik weet niet wat ik schrijf wat het RIVM zou weerspreken, maar ik haal mijn informatie van officiële internationale medische kanalen waarvan ik gewend ben om die beroepsmatig te lezen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #48 Gepost op: mei 16, 2021, 06:46:06 pm »

Je zegt onverstandige dingen. Wat je beroep ook is.
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.716
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #49 Gepost op: mei 16, 2021, 06:50:35 pm »

 :off
Nu weer terug naar het onderwerp .
Zomervakantie 2021 buitenland ?
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #50 Gepost op: mei 16, 2021, 07:33:11 pm »

Wij hebben 9 dagen geboekt op een camping in de Ardèche en zoeken nog een camping in de Provence voor de rest van de vakantie. Hopelijk gaat het allemaal door. Nu 2x in NL weg geweest met de vw maar het is nu wel tijd dat we er in het buitenland van gaan genieten.

http://www.camping-oxygene.com/, gaan wij naar toe. Vorig jaar plek zat
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #51 Gepost op: mei 16, 2021, 07:45:23 pm »

:off
Nu weer terug naar het onderwerp .
Zomervakantie 2021 buitenland ?

Ik wilde al voorstellen om op een andere plek verder te gaan om dit topic niet met immunologische uiteenzettingen te vervuilen.

Hoe dan ook, we hebben vorig jaar een heerlijk rustige vakantie gehad in Frankrijk en hopen dat dit jaar nog een keer over te kunnen doen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #52 Gepost op: juli 09, 2021, 04:07:18 pm »

buitenland wordt toch weer beetje spannend, door de hoog oplopende besmettingen in Ned.
Wij hebben nu eind augustus paar weken limburg geboekt. veel was al vol.
Gelogd

Geert-Jan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 44
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S 2007
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #53 Gepost op: juli 09, 2021, 04:15:34 pm »

Het wordt idd heel spannend.
De planning is 2e week augustus naar Duitsland en daarna door naar Tjechië. Met de teruglopende cijfers dacht ik: "Mooi, hoe later hoe beter!" Maar begin me nu toch wat zorgen te maken. Had inmiddels al wel campings gereserveerd en een vignet voor Tsjechië aangeschaft.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: zomervakantie 2021 buitenland ?
« Reactie #54 Gepost op: juli 09, 2021, 06:40:09 pm »

Wij willen volgend weekend weg naar Hongarije. Zijn wel beide volledig gevaccineerd gelukkig. We gaan nu proberen om een paar dagen eerder weg te kunnen voor ze Nederlanders gaan weren. Eenmaal binnen dan zitten we wel goed.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal