Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Anders dan kamperen met de vouwwagen  (gelezen 1615 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Anders dan kamperen met de vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2024, 02:10:48 pm »

Mei vakantie en kerstvakantie huren we meestal een appartement/huisje, omdat het dan is Oostenrijk/Duitsland/Zwitserland over het algemeen geen kampeer weer is.
Hemelvaart en zomer vakantie gaat de klapper mee.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Anders dan kamperen met de vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: februari 18, 2024, 04:43:41 pm »

Voor ons een pension en dan bijvoorkeur met een appartement.

In de Herfstvakantie naar een hotel geweest met ontbijtbuffet wel lekker hoor.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Anders dan kamperen met de vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: februari 20, 2024, 03:43:09 pm »

Tja, we klappen steeds minder. Afgelopen jaar 2 weken in Friesland gestaan, en de boot meegenomen (eerst de boot weggezeild, toen de vouwwagen gehaald, en retour andersom)
Maar daarvoor 3 jaar niet geklapt of omdat we geen vakantie vierden, of omdat we een huisje gehuurd hebben.
Komend jaar ook weer naar een huisje (zeg maar huis) wel veel zin in. In het voor/najaar klappen we niet, dan zeil ik met mijn jongste een weekje (na zijn examen)
Dus wellicht dat onze wagen nog eens op de marktplaats komt hier. Al zijn we er nog niet definitief uit.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Anders dan kamperen met de vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: februari 20, 2024, 07:26:11 pm »

In de Paasvakantie altijd een weekje in een huisje van Landal of Roompot in NL, en in de herfst of kerstvakantie vaak 1 of 2 nachtjes een hotel of appartementje aan zee.

In de zomer enkel met de vouwwagen. Kamperen blijft voor mij toch het ultieme vakantiegevoel geven. Temeer omdat het dan altijd mooi weer is, maar dat komt natuurlijk omdat we enkel in de zomer kamperen ;)

3 jaar geleden eens met de hele familie een villa met zwembad gehuurd in Corsica en erna nog 2 weken met de vouwwagen verder gereisd. Zo'n villa met zwembad heeft ook wel iets (meer luxe natuurlijk), maar als je een echt huis hebt met vaatwas en eigen badkamer en wifi en .... Ik weet het niet. Ondanks dat ik thuis geen villa met zwembad heb maar een gewoon huis, doet een vakantiehuis, met alle dingen en luxe die bij een huis horen, me op een of andere manier meer aan thuis denken en voel ik me daar wat beknotter dan in de vouwwagen. Kamperen is zo wat vrijer en simpeler. Wat primitiever koken, even wandelen voor een wc, 100% buiten leven .. voor mij is dat leuker dan een huis, zelfs al is het een villa met zwembad. Ik kan het moeilijk omschrijven, maar het voelt vrijer, charmanter, ruimer, vakantie-er, zó anders dan thuis..

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: Anders dan kamperen met de vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: februari 20, 2024, 08:06:05 pm »

Soms gaan we 'n weekendje naar 'n B&B wat, vanaf dat we de deur thuis op slot draaien óók als vakantie voelt ☺️
Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Anders dan kamperen met de vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: maart 17, 2024, 04:23:22 pm »

Een beetje hoe het uitkomt: vlak na de jaarwisseling zijn we met zijn tweeën naar Mont-Saint-Michel geweest en op het eiland geslapen in een hotel. Erg leuk.

Een maandje later met vrienden naar een huisje op een erf bij een agrariër, ook erg leuk.

Als het lekkere weer losbarst is de klapkar natuurlijk nummer 1 (voor het eerst deze zomer zonder kinderen).

Wellicht volgend jaar een keer cruisen (rondje IJsland), maar dat hangt nog wel van veel zaken af. 
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Anders dan kamperen met de vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: maart 17, 2024, 05:43:05 pm »

Eens in de zoveel jaar boeken wij een bijzondere reis. De laatste was naar Zuid Afrika. Twee weken rondtrekken in onze winter. We zijn langzamaan weer aan het nadenken over de volgende trip. Wandelen door de Himalaya lijkt ons wel stoer, maar de Serengeti staat ook op de short list.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal