Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: terug van 2.5 week aart kok ervaring  (gelezen 22683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #45 Gepost op: augustus 23, 2016, 10:41:06 pm »

hahaha nu snap ik het niet meer. het zijraam is een vlak wat in zijn geheel over het bed valt. Daarna komt dan toch het kuipzeil??? en waarom moet je de kuipzeil bij de deuren losmaken en laat je de deuren zelf wel dicht???? kan dat niet allemaal dichtblijven??
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 813
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #46 Gepost op: augustus 23, 2016, 11:00:22 pm »

We zullen tzt er eens een foto sessie aan wagen.
Maar de zijwanden gaan erop voor dat de kuip er op gaat.
We twijfelen nu zelf of we de deuren open of dicht laten. Maar de zijwanden zijn aan de onderkant los van de kuip geritst. 
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #47 Gepost op: augustus 27, 2016, 05:43:59 pm »

Het is me gelukt! Zij het dat de zijwanden er als laatste overheen gingen. Dat kan volgens mij ook niet anders, want anders kun je de zijdeur niet terugtrekken. Tenzij de zijwanden dicht zijn, maar wel los van het kuipzeil. Maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Dat neemt niet weg dat vervolgens het wagenschort dan nog aan het kuipzeil geritst zit. En dan kun je niet laden en lossen. Als je dat wilt, moet je de rits van het wagenschort alsnog losmaken.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 813
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #48 Gepost op: augustus 27, 2016, 09:34:30 pm »

Goed werk Frank! 
Wij laten de deuren inderdaad dicht m.u.v de onderkant bij de kuip.
En ja je kan dan niet laden en lossen. Wij doen dit dan ook alleen als we doortrekken.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #49 Gepost op: augustus 30, 2016, 02:09:18 pm »

En ja je kan dan niet laden en lossen. Wij doen dit dan ook alleen als we doortrekken.
Dat zat me toch niet echt lekker. Want ik had nu de vouwwagen thuis en wilde er toch wat dingen uit halen. Het blijkt dat het vrij eenvoudig is om het wagenschort naar buiten te trekken, zodanig dat de rits waarmee het wagenschort aan het kuipzeil zit, dan op de rand ligt. Je kunt het wagenschort dan makkelijk weer los van en aan het kuipzeil ritsen. Veel makkelijker dan kruipend op je knieën op het grondzeil. En daarmee kun je dus ook laden en lossen. :J
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #50 Gepost op: augustus 31, 2016, 09:40:55 am »

welke ritsen maken jullie nu uiteindelijk los als je het kuipzeil inklapt en dan toch wilt blijven laden en lossen??? en klapt het kuipzeil dan in zijn geheel over de wagen? of valt hij als een harmonica erop?? het zou nml een mooi systeem zijn als het kuipzeil erover heen valt en je hem dan zo al liggen op de de wagen nog even kan schoonmaken. Ik zelf heb nu het gevoel dat je het kuipzeil alsnog een drie kanten los moet maken... zie dan de meerwaarde er niet van in. Ik denk dat ik volgend jaar de kuipzeil opvouw en in een vuilniszak apart vervoer en bij thuiskomst even op de oprit de karcher erover heen haal.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #51 Gepost op: augustus 31, 2016, 04:45:27 pm »

Frankie, die vraag heb ik ook. Zit bij jou wel laad/losconstructie alleen nog de rits op de kopsekant vast?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #52 Gepost op: augustus 31, 2016, 05:09:22 pm »

Ik heb de ritsen van de deuren en de verbindingsritsen tussen het wagenschort en de zijwanden losgeritst.
Maar dan blijven er echt nog vier ritsen over, te weten de twee ritsen die de hoek om gaan, de rits onder de deur op de kopse kant (met de plastic ramen) en de rits die het wagenschort met het kuipzeil verbindt.
En dat zijn n.m.m. toch echt de vervelendste ritsen.

Pas als alles ingeklapt is trek ik asl ik de wagen open wil hebben het wagenschort eruit tot de verbindingsrits tussen het schort en het kuipzeil precies op de bedrand ligt.


Het kuipzeil ligt als een enkelgevouwen harmonica op de wagen.
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2016, 05:11:16 pm door Frankie »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #53 Gepost op: september 01, 2016, 04:55:56 am »

je haalt dan het vakkenschort uit de pees zeg maar? en wat bedoel je dan met de ritsen van het wagenschort met de zijwanden? wel op het kuipzeil  zeg maar toch?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #54 Gepost op: september 01, 2016, 08:15:00 am »

Ik haal het vakkenschort nergens uit.
In feite is het zo dat je het kuipzeil zo ver over het totale pakket trekt en daarna weer terug vouwt. Het vakkenschort gaat dan voor een deel mee. En als dat het geval is, kun je het vakkenschort ertussenuit trekken zodat het als een soort lus buiten de bak hangt. Dan kun je de rits openritsen en het bed alsnog optillen.

Vanaf je tweede zin begrijp ik niet goed wat je bedoelt.

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #55 Gepost op: september 01, 2016, 01:56:43 pm »

oke dat is duidelijk. Mijn tweede zin is dat ik niet zo goed begrijp welke rits je nu open doet. is het de langde onder de deuren door of in de hoek vd deur naar het vakkenschort zeg maar.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #56 Gepost op: september 01, 2016, 02:15:21 pm »

De ritsen die ik open doe voor inklappen zijn alleen de twee lange ritsen waarmee de tent aan de wagen vast zit (die moeten nu eenmaal altjd), de twee ritsen waarmee de deuren aan het kuipzeil zitten en de korte verticale ritsen waarmee de deuren (of liever: zijwanden) aan het wagenschort vastzitten.
Of het echt noodzakelijk is om die deurritsen en die verticale ritsen los te maken weet ik niet. Dat ga ik wellicht na afloop van het najaarsweekeind uitproberen. (Ofwel: voorzichtig proberen of je kunt inklappen door echt alleen de ritsen waarmee de tent aan de wagen zit open te ritsen. Mijn ruimtelijke gevoel, dat me meestal niet bedriegt, zegt me dat dat zou moeten kunnen. Aart Kok geeft tenslotte ook aan dat je de wagen ook dicht kunt klappen met de gesloten deuren. Maar ik durfde het na onze vakantie even niet aan).

Als de zaak ingeklapt is, ligt het kuipzeil met de vuile kant op elkaar dubbelgevouwen onder de deuren met de kunststof ramen.
Het is dan in feite alleen de rits waarmee het wagenschort nog aan het kuipzeil vastzit die het openklappen van de wagen belemmert.
Die rits ik dus open als ik in de wagen wil zijn. Vóór het opklappen kun je die rits weer dichtritsen omdat dat makkelijker is om te doen als je staat, dan op je knieën nadat je de zaak opengeklapt hebt.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2016, 02:19:14 pm door Frankie »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #57 Gepost op: september 01, 2016, 02:28:37 pm »

duidelijk. Dus ip maar je twee ritsen vh kuipzeil los ( die vd deuren) en evt de derde als je pack en go wilt gebruiken. ( vh wagenschort) Ik bedenkt me net dat ik afgelopen zomer de verticale ritsen vh wagenschort aan de zijkant niet gedaan heb. vraag me nu ook echt af of dat er bij ons wel opzit.. zal vast wel maar heb ik nooit gezien.
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #58 Gepost op: september 01, 2016, 08:44:21 pm »

:) dit verhaal smeekt om een fotootje of twee... :)
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 813
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: terug van 2.5 week aart kok ervaring
« Reactie #59 Gepost op: september 01, 2016, 09:27:37 pm »

Volgend weekend ga ik er op uit. Alleen met twee kids en de R4 :)2].
Misschien dat ik voorvertrek de kuip er in rist en een fotosessie maak. Als het weer het toelaat en mijn echtgenote behulpzaam wil zijn.
En anders komt het nog wel een andere keer, maar waarschijnlijk niet meer dit jaar.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal