Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Van caravan naar vouwwagen... Gebruikerservaringen?  (gelezen 3849 keer)

Walking Frits

• Klapper
  • **
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: Camplet Safir
Re: Van caravan naar vouwwagen... Gebruikerservaringen?
« Reactie #30 Gepost op: mei 04, 2021, 11:21:22 am »

Hallo allemaal. Lees toevallig dit topic en zou ook nog wel een aanvulling willen doen. Zelf hebben we bijna alle kampeermiddelen wel gehad die er zijn. tenten, Vouwwagens, Caravans, Klapcaravans etc. Ze hebben allemaal hun charme, hun voor- en hun nadelen.

De eerste overstap van tent naar caravan was toch wel de samenstelling van het gezin. We hadden de kinderen nog klein en dan is een caravan toch wel iets luxer en comfortabeler dan een tent of een vouwwagen. Nadat de kinderen groter werden en we verder weg op vakantie wilden gaan zijn we overgestapt op vouwwagens. Een Combi-Camp, een Camplet, een Tago en een Holtkamper hebben allemaal de revue gepasseerd (wilden een snelle klapper) en ze zijn allemaal goed bevallen. Daarna zijn we toch weer overgestapt op een iets luxer kampeermiddel en wel een Esterel Klapcaravan. Laag achter de auto maar uitgeklapt een volwaardige caravan met harde wanden en dak. Deze ook een paar jaar gehad en toen toch weer over naar een caravan omdat we met de caravan toch in Nederland bleven kamperen.

Na een aantal jaar begon het kampeerleven in het buitenland toch weer te kriebelen en waren we wel klaar met hotels en mobil homes. Caravan weer verkocht en een Rapido vouwcaravan gekocht. Zee├źn van ruimte en toch klein achter de auto, enige nadeel was de beperkte ruimte voor bagage. Nu zijn we weer een paar jaar verder en zijn de kinderen op een leeftijd dat ze niet meer mee willen op vakantie met de "oudjes" en hebben we nu uiteindelijk gekozen voor een Camplet Safir.

Een vouwcaravan met een hard dak maar met dubbel tentdoek als wanden (denk aan een Paradiso maar een iets luxere uitvoering) en deze bevalt ons super. Een gezellige wagen die als een huis achter de auto ligt maar toch binnen 10 minuten staat. Voorlopig is dit onze laatste aanschaf omdat hij ons zo goed bevalt, maar zeg nooit nooit, want ik heb toch wel een zwak voor vouwwagens, vooral diegenen met ingenieuze opklap systemen. Maar voor nu is de Camplet Safir ons kampeermiddel.

Kookaburra

• Kouwe Klappert
  • Klap nerd
« Reactie #31 Gepost op: mei 04, 2021, 07:49:52 pm »

@ Theu: wij hebben net een caravan gekocht waar een (kleine) motor/scooter in mee kan. Dat was voor ons een leuke bijkomstigheid. Wij wonen sinds kort in een flat en kunnen met geen mogelijkheid de klapper drogen mocht het weer tegen zitten. Een Kipje geeft ons de rust dat we altijd weg kunnen ongeacht het weer.

Onze klapper was extreem ruim en comfortabel voor twee personen. Niet de snelste opzetter maar onovertroffen in laadvolume en capaciteit. Dat wordt nu wel anders.   
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shuttle Plus heden

Theu

• Goldmember 2021
  • Klap gek
« Reactie #32 Gepost op: mei 04, 2021, 10:57:25 pm »

Dat is idd erg leuk. Zou voor ons in de toekomst  ook een optie kunnen zijn.

Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....

tupp

• Klapper
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana 2000 / 2001 (ofzo)
« Reactie #33 Gepost op: mei 05, 2021, 09:14:15 pm »

Leuk topic dit! Wij hebben nu een 'oudje' om een jaar of twee te testen of kamperen weer bevalt (JA!) Na deze zomer zullen we een knoop moeten doorhakken: vouwwagen of caravan. En indien vouwwagen; welke? (Indien caravan: kan het me niks schelen, want ik wil geen caravan, haha.) Man is 'team caravan', ik 'team vouwwagen'. Dit is wel een mooi topic om eens samen te lezen en de verschillende voors en tegens van beide kampeermiddelen.
Ik heb het idee dat je met een (moderne) vouwwagen niet heel veel langer bezig hoeft te zijn dan met een caravan (-voortent). En aangezien je met een vouwwagen net een tikkie sneller kunt rijden, maakt het uiteindelijk qua tijd niet zoveel uit, denk ik.

Met mijn ouders hebben ik zowel in een bungalowtent, vouwwagen als caravan gekampeerd. Ik vind het onder doek gewoon veel fijner slapen dat in een caravan. Ook voelt voor mij een caravan toch een beetje aan als 'zonder van het geld', aangezien je (met een beetje geluk) het grootste deel van de tijd toch buiten zit. Koken in een caravan: ook waardeloos.

Iemand schreef dat een caravan gezelliger / knussers is. Ik vind een tent zeker zo gezellig. Als ik op een bank wil zitten, kan ik ook thuis blijven.  :P Voordeel van een caravan is wel dat het met een enkele overnachting praktisch is. En een groot voordeel is natuurlijk het eigen toilet, vooral onderweg. En ja: in een vouwwagen kan ook een toilet. Maar daar heb je onderweg niks aan.
Jamet Louisiana uit ... 2001?

Eindelijk man & kinderen overgehaald om kamperen in een vouwwagen eens te proberen!
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog

Twittear