Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: OPlooprem  (gelezen 2178 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarionMulder

  • Gast
OPlooprem
« Gepost op: augustus 28, 2011, 04:19:34 pm »

Wij, als groentjes ( :P ) hebben een vraag over de oplooprem.

Wij hebben vorige week onze vouwwagen opgehaald en op de parkeerplaats geparkeerd. We wilden de oplooprem er op zetten maar deze ging niet helemaal omhoog en de wagen heeft dan dus ook nog een heleboel speling.

Op het plaatje staat een tekening waarop de oplooprem helemaal (bijna verticaal) omhoog staat. A (= mijn man die ik in de virtuele wereld aanduidt als -A- ) krijgt die rem echter niet in zijn geheel omhoog. Hij is bang dat, omdat er al veel druk op de rem staat, hij de rem kapot trekt als hij hem verticaal omhoog wil zetten. Is dit normaal?
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:OPlooprem
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2011, 04:31:05 pm »

Naar mijn weten hoeft deze ook niet verticaal omhoog. 45 graden is prima. In ieder geval tot de rem én vw blokkeert.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:OPlooprem
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2011, 08:10:40 pm »

Het zal vooral ook aan de afstelling liggen lijkt me.
Wanneer je de handrem iets aantrekt merk je dat het lastiger wordt om de wagen weg te drukken omdat de remmen druk gaan uit oefenen.
vervolgens moet je merken wanneer je niet verder kunt trekken en wanneer dus ook de remmen strak erop staan.

Mocht dat toch niet zijn dan kan het zijn dat de afstelling in de trommels niet goed is of dat er onder de dissel de verbinding tussen de oplooprem en de handrem verbogen is.
Dit laatste was bij mijn vouwwagen ook het geval waardoor ik de rem er niet goed opkreeg. toen ik onder de dissel keek zag ik dat de boel verbogen was.
Ik heb de boel toen gemotiveerd om weer in de juiste stand te komen (de motivator was een flinke hamer van 1,5 kilo :#) daarna werkte alles weer naar behoren.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal