Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten  (gelezen 31395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelijn

  • Gast
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #15 Gepost op: februari 27, 2011, 05:05:22 pm »

Wij hebben een ikea bak speelgoed op de achterbank tussen de kinderen in. Voor de vakantie laden ze deze ieder voor de helft vol met speelgoed en dit blijft gedurende de hele vakantie ook IN de auto (thuis in Nederland hebben we deze bak trouwens ook in de auto met allerlei actionspeelgoed)
Daarnaast krijgen de kids ieder hun speelgoedkoffertje gevuld met broodjes, snoepjes, pakjes drinken, koekjes, knijpfruitjes zodat ze altijd onderweg iets kunnen pakken...op is op...en ik hoef me niet in lenige toestanden te buigen.....en stoppen we in ieder koffertje een tekenblokje, stickertjes, kleurtjes, spelletjesboekje, scoubidoutouwtjes (wederom van de action) enz.
De oudste heeft een ds ( al blijft die veelal "dicht"), de jongste heeft een v smilepocket.
En een frisbee voor op de parkeertereinen waar niets te spelen is. AL gaan we meestal opzoek naar een P plaats met een speeltuintje, heb je in Frankrijk best veel.........Zodra de kids jengelig dreigen te worden mogen ze uitkijken naar het bord met het wipje.......
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #16 Gepost op: februari 28, 2011, 12:03:33 am »

in frankrijk is dat inderdaad zeer goed geregeld. vermaak en soms ook animatie voor de kinderen en goede speelgelegenheden. zouden ze hier in nederland ook wel iets aan mogen doen, al het het maar een speeltoestel.
voor de rest heb ik hier zeer bruikbare tips gezien die ik  (later want oins kind is bijna 2) goed zou kunnen gebruiken
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2011, 12:07:54 am door mvdkant »
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #17 Gepost op: februari 28, 2011, 09:34:05 pm »

Ook ik heb de achterramen van de deuren met zonnefolie geblindeerd. De jongens kunnen wel naar buiten kijken maar de zon schijnt niet naar binnen, is ook beter voor de dvd schermen. Na de vakantie trek ik de folie er weer vanaf. Beter dan die schermen met die zuignappen die er steeds vanaf vallen of waar net de zon langs op schijnt.

Mag dat overal zomaar? Haal je dat bij Halfords of iets dergelijks of is het niet speciaal voor de auto bedoeld? Klinkt als superoplossing voor die rotdingen die er afvallen/stuk gaan etc. etc. nl!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

jsteijn

  • Gast
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #18 Gepost op: februari 28, 2011, 10:08:49 pm »

Mag dat overal zomaar? Haal je dat bij Halfords of iets dergelijks of is het niet speciaal voor de auto bedoeld? Klinkt als superoplossing voor die rotdingen die er afvallen/stuk gaan etc. etc. nl!


Yep, het mag, mits het niet te donker is. De verkoper kan daarin adviseren. Idd gewoon bij Brezan of Halfords.
Stukje van een ander forum op www:

In het Voertuigreglement artikel 5.2.41 lid 1 onder a en b staat hierover:
De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

Hier staat dus NIET dat het verboden is. Belemmeren zou kunnen inhouden dat je dus dingen niet kan zien, en dat is met folie dus niet zo. (tenminste als je geen donkerzwarte folie neemt)

Citaat:
Rijksdienst voor het Wegverkeer-keuring

Bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer komen regelmatig vragen binnen over de APK-keuring van autoruiten. In hoeverre mogen autoruiten donker zijn gemaakt of zijn voorzien van folie bij een APK-keuring?

Het gaat hierbij dus nadrukkelijk om het uitzicht van de bestuurder. Het is bij de keuring niet van belang of er door de ruiten goed naar binnen kan worden gekeken. Is het zicht naar buiten goed, dan is er geen reden tot afkeur. Er bestaat wel apparatuur om de verminderde lichtdoorlatendheid van ruiten te meten, maar dit is zeer kostbare apparatuur. Bij de APK bepaalt dus uiteindelijk de keurmeester of het verminderde uitzicht van de bestuurder toelaatbaar is.

Met de uitspraak van de kantonrechter hierboven zullen deze richtlijnen aangepast moeten worden, immers de kantonrechter ziet coating en folie als onnodige voorwerpen die het uitzicht van de bestuurder belemmeren
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #19 Gepost op: februari 28, 2011, 10:11:37 pm »

Super bedankt voor deze toelichtingen ik ga hier naar kijken voor de zomervakantie! Het gaat me alleen om de ruiten van de achterdeuren dus dat kan volgens mij nooit te veel licht beperken!

Goede tip hoor! We hebben al zoveel van die stomme zonneschermpjes versleten de afgelopen jaren (oprolsysteem/zuignap wat dan ook, allemaal troep)!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #20 Gepost op: februari 28, 2011, 10:39:30 pm »

Ik heb het al jaren, die folie op de ruiten van de kinderen. Werkt perfect en inderdaad geen gedoe. met op- en afrollen of plakdingen.

Het is wel even een rotklusje om de folie netjes en recht op je raam te krijgen, maar dan heb je wel iets dat echt goed werkt.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #21 Gepost op: maart 01, 2011, 08:09:05 am »

De laatste jaren zie je steeds meer auto's waar de achterruiten en zijruiten achterin al veel donkerder zijn dan voorin. Ook onze Roomster. Dit is standaard af fabriek. En ik moet zeggen dat het echt scheelt. En gemakkelijk, geen geklooi met folie of andere schermpjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #22 Gepost op: maart 02, 2011, 12:25:08 am »

Helemaal waar jellejawa. Mijn vrouw d'r auto heeft dat ook allemaal. Bere handig. Sterker nog, echt een meerwaarde voor een auto!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #23 Gepost op: maart 02, 2011, 08:18:11 pm »

die folie is mooi je moet alleen ff kijken voor mag de tint maar 20 of 25% en achter al doe je zwart dat maakt niets uit en het voor raam moet gewoon in de kleur blijven zo als deze in de fabriek is gemaakt/geplaatst
Gelogd

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #24 Gepost op: maart 02, 2011, 11:32:49 pm »

Toen onze kinderen klein waren (onder de 5 of zoiets) reden we vooral 's nachts. Om 19 uur vertrekken en de hele nacht doorrijden. Meestal sliepen ze dan wel een groot deel van de tijd. Bovendien waren/zijn ze alle drie wagenziek en hebben daar als het donker is geen last van. Dat scheelde weer een aantal ongeplande stops. Nadeel is wel dat je allebei moe bent als je op de camping aan komt en dan nog een tent moet opzetten met een paar kleine kinderen om je heen. Wij maakten er altijd maar een hangdag van. Om de beurt slapen en op de kids passen.
Tegenwoordig vertrekken we om een uur of vier 's nachts. De avond ervoor alles inpakken en op tijd naar bed. Voor het warm wordt ben je al een heel eind op weg. Wij rijden om en om en wie niet rijdt, zit achterin. Zo kan er een kind voorin en voorkom je geruzie op de achterbank. De oudste kan lezen of een spelletje doen op de Nintendo. De jongste twee niet, dat wordt spugen. Die luisteren naar muziek of een luisterboek. Brief voor de koning: pas op de terugweg naar huis uit Italie ging de laatste CD er in. We stoppen zo min mogelijk, rijden een uur of vier (wel even een stop om van stuur te wisselen) en maken dan een ontbijtstop op een parkeerplaats zonder tankstation. Deze zijn over het algemeen rustiger. Voor de lunchstop gaan we altijd van de snelweg af, een dorp in. Met name in Frankrijk is er altijd wel een speeltuintje, een picknickplaats oid. We stoppen dan zeker een uur, eten op ons gemak, de kinderen kunnen even rennen en we tanken. Relaxed en uitgerust gaan we dan weer verder. Parkeerplaatsen langs de snelweg zijn meestal druk en overvol, je moet continue opletten en meestal is het er niet zo fris.
De terugweg naar huis is meestal geen probleem, ze ruiken de stal, denk ik...

Tips voor als je folie gaat plakken: koop iets meer dan je nodig hebt, neem de tijd en doe het alleen en vooral zonder kinderen erbij. Ik vond het een lastig klusje en ben redelijk handig.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #25 Gepost op: maart 07, 2011, 07:31:27 pm »

Tips voor als je folie gaat plakken: koop iets meer dan je nodig hebt, neem de tijd en doe het alleen en vooral zonder kinderen erbij. Ik vond het een lastig klusje en ben redelijk handig.


Inderdaad, dat folie is een lastig klusje, maar zeker de moeite waard. Zonder jengelende kindjes om je heen een stuk relaxter plakken  :H :H
Dit geldt ook voor het inpakken van de klapkar.... 1 pas op de kids, desnoods een uitje ofzo en de ander zet alles netjes en relaxed in de wagen en de auto. Dan ga je zonder stress op vakantie.
Gelogd

ingrid70

  • Gast
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #26 Gepost op: mei 11, 2011, 02:52:25 pm »

Wij hebben onze zoon nog een diskmen gekocht hij luistert graag naar luisterboeken zoals de kameleon o.i.d.
En wat  wagenziekte betreft moet je even op www.sea-band.nl kijken dat zijn band met een balletje erin dat om de pols kan.
Je hoeft geen medicijnen te gebruiken ideaal ook voor volwassenen.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #27 Gepost op: mei 11, 2011, 03:16:48 pm »

Met kleine kinderen, 's nachts rijden. Kids in de pyjama en blazen maar!

Oudere kinderen kun je voorzien van een lading electronica (DVD, Laptop, Game Boy, I-pods enz. enz.) en daar heb je ook geen last meer van.
Paar kussenslopen tussen de autoramen klemmen en je hebt ook geen last meer van de zon.

Ook een Autoweek is handig, kunnen ze prijzen, modellen uitvoeringen e,d, van auto's die je tegenkomt opzoeken.

Voor de stops is een bal heerlijk, even balletje trappen.

Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #28 Gepost op: mei 11, 2011, 09:58:13 pm »

Luisterboeken!
Wij hebben (met wat grotere kinderen) alle Harry Potterboeken in de vakanties beluisterd. Worden heel erg leuk voorgelezen.Ook voor ons zo leuk dat hij even uit moest als de verkeerssituatie ingewikkeld werd en we even op moesten letten. Het laatste stuk van de laatste cd hebben we op de oprit beluisterd, omdat we al thuis waren maar het boek nog niet uit was! :#
Gelogd

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga
Re:Krijsen op de achterbank Tips voor lange autoritten
« Reactie #29 Gepost op: mei 11, 2011, 10:09:49 pm »

Luisterboeken!
Wij hebben (met wat grotere kinderen) alle Harry Potterboeken in de vakanties beluisterd. Worden heel erg leuk voorgelezen.Ook voor ons zo leuk dat hij even uit moest als de verkeerssituatie ingewikkeld werd en we even op moesten letten. Het laatste stuk van de laatste cd hebben we op de oprit beluisterd, omdat we al thuis waren maar het boek nog niet uit was! :#
Marina, ik herken het helemaal! Brief voor de Koning, ook zo mooi, Koning van Katoren en zo kan ik er nog wel een paar noemen. Ook leuk voor ons als ouders. Wij doen de CD's in de CD-speler van de auto, kunnen wij ook mee luisteren. De radio in het buitenland vind ik altijd een crime,
Ik leen de luisterboeken bij de bibliotheek, hier hebben ze een hele grote collectie, kunnen we nog wel een paar keer de wereld mee rond!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal