Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: spullen onder het zeil  (gelezen 11538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snabbel

  • Gast
spullen onder het zeil
« Gepost op: april 16, 2013, 12:22:05 am »

ik hoor vaak mensen die dingen bovenop neerleggen onder het zeil. nou vraag ik me af wat leg je er op en misschien nog wel belangrijker hoe zorg je er voor dat het niet gaat schuiven.
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2013, 12:27:43 am »

Onder ons afdekzeil leggen we de tafel, een wasrek en het grondzeil daarna trekken we het afdekzeil strak middels de elastieken en die maken we weer vast aan onze vouwwagen. Dat gaat goed hoor!
Nog nooit wat verloren.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2013, 01:13:09 am »

Bij ons, stoelen (platte) de tafel, dekbed of slaapzakken. Op de keuken leggen we de afwasbak waar we evt nog iets in doen. Wij hebben wel afgelopen jaar nieuw elastiek gekocht voor het dekzeil, voor 1 euro per meter een goede aanschaf omdat het zeil nu weer helemaal strak zit :J
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2013, 07:08:01 am »

Bij ons gaan de stoelen er ook onder en een wasrek. Grondzeil en worteldoek.
Dit gaat prima alles strak afspannen met het elastiek.
Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2013, 11:25:27 am »

Hier gaan de fietsjes van de kinderen en de dekbedden onder het zeil. Het zakt voor een deel weg in het pak van de binnentent dat aan de wagen vast zit. Verder zit het zeil er strak overheen. Knappe fiets die daar aan ontsnapt.
Gelogd

snabbel

  • Gast
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2013, 11:39:20 am »

leg je echt de fietsjes onder het zeil? heb je niet het idee dat die tijdens een noodstop op de achterbank liggen?
Gelogd

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2013, 11:53:58 am »

Wij hebben onder het zeil 5 stoelen, een tafel en wasrek liggen. Daaroverheen leggen we dan nog het tenttapijt om te voorkomen dat er scherpe hoekjes in het zeil drukken. Alles ligt dan zo klem dat er echt niets gaat schuiven.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2013, 04:11:40 pm »

Hier lagen ook altijd stoelen, tafel, wasrek op de wagen. Daaronder nog de luchtbedden en bovenop de foam matjes tegen scherpe hoekjes.
Op de keuken lag gedeeltelijk het topmatras (voor de helft opgerold, de andere helft over de stoelen op de wagen) Soms ook nog kussens erbij.
Dit alles lag zo vast onder het zeil, dat het met geen mogelijkheid kon schuiven.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2013, 05:42:47 pm »

Op de keuken ligt het kuipzeil en het tenttapijt, op de wagen ligt de voorten, de luifel, 2 standenstoelen, 3 klapstoelen, bezem en eroverheen een speelkleed, en net hoe het uitkomt gaat het topmatras er ook nog op...

Kortom er kan best een boel onder  :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

scheepsmast

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana 2004
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2013, 05:45:38 pm »

Bij ons gaan er 5 stoelen onder, die ik vast sjor aan de lattenbodem. Dan het zeil er overheen.
Zie link voor de sjorbanden.

http://www.gerritse.nl/~images/products/gerritse/642-477/465020.jpg
Gelogd

vlekkenbertje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2013, 08:27:53 pm »

Op onze Jametic hadden wij altiijd stoelen, een tafel en een droogrek onder het zeil liggen. Naast de elastieken gebruikten wij spanbanden:
http://www.aanhangershop.nl/spanbanden/spanband-met-ratel-haken-meter-p-3576.html
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2013, 08:56:23 pm »

Stoelen (4 stuks) de tafel een wasrekje. Op de keuken liggen de kussens. Over het hele spul heen dan nog het (extra) grondzeil dat past allemaal zo mooi in elkaar dat ik me echt geen zorgen maak over schuiven etc. ziet er ook strak uit. dat vind ik dan weer belangrijk  ;)
Gelogd
Adventure Awaits

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #12 Gepost op: april 16, 2013, 09:42:42 pm »

Bij ons gaat er onder 5 stoelen 1 tafel en een worteldoek en het vloerkleed. Wij ritsen onze afdekzeil vast aan de bak en maken het dus niet vast. Het is nog nooit verschoven en we hebben er wel half Noorwegen mee rond getrokken.
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #13 Gepost op: april 17, 2013, 06:13:07 am »

Bij ons liggen er 3 stoelen, kussens en slaapzakken onder het dekzeil. Om het dekzeil strak te houden (bolt altijd op onder het rijden) hebben we elastieken dwars over de vw. Gaat echt niets schuiven. De elastieken zitten ogen aan, haak ik dus zo aan de haakjes waar het elastiek van het dekzeil aan zit. Los elastiek bij de campingboer kost iets van 60 cent per meter, in een aantal kleuren verkrijgbaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: spullen onder het zeil
« Reactie #14 Gepost op: april 17, 2013, 09:12:28 am »

Ook wij hebben wel wat zooi onder het zeil liggen: 5 stoelen en het grondzeil. Behalve het zeil ligt daar niets overheen om eea extra vast te zetten.

Afgelopen vakantie hadden we het twijfelachtige genoegen van een noodstop op de snelweg. We reden iets boven de 100 km/u en moesten erg snel stil staan. Auto vol in de ABS, oplooprem werkte enthousiast mee. Niets verschoven. Ook bleef de kar, ondanks uitwijken, keurig in het spoor. Ik zou me er niet te druk over maken, spullen onder het zeil blijven echt wel liggen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal