Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: fietsendrager probleem  (gelezen 4618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wim

  • Gast
fietsendrager probleem
« Gepost op: mei 13, 2014, 06:36:32 pm »

Het fietsendrager probleem

Wij willen graag onze fietsen meenemen met vakantie met onze nieuwe vouwwagen: Cabanon Malawi. We gaan graga vanuit de camping naar een stad of dorpje, parkeren de auto ergens uit de drukte in de buitenwijken (meestal is daar ruimte zat, gratis, en je loopt niet tijden te zoeken naar een plek) We gaan dan met de fiets naar het centrum, en bekijken daar alles wandelend of fietsend. We hebben tot nu toe (we campeerden met een tent,en alles in de auto) een fietsendrager achterop de auto met onze twee fietsen.
Nu, met de klapper, gaat dat niet......je, met zo'n stomme disselfietsendrager, maar daar heb je niets aan op de camping. En om nu de standaard fietsendrager achterin de auto te leggen, trok me ook niet.
Ik heb nu een kogelbout gekocht, deze op de dissel gemonteerd, en daar kan mijn standaard fietsendrager op, incl 2 fietsen. Op de camping gaat hij daar eraf, en kan bij gelegenheid zo achterop de auto geplaatst worden.
Geen ruimte verlies, en we hebben die disselfietsendrager niet nodig!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: fietsendrager probleem
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2014, 07:34:48 pm »

Bedankt voor de Tip.
Als je de kogeldruk maar wel in de gaten houd.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

wim

  • Gast
Re: fietsendrager probleem
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2014, 10:59:50 pm »

Uiteindelijk is het zoiets geworden.
Hier past een standaard fietsendrager op, en hebben we geen aparte fietsendrager nodig op de dissel, waar je op de camping niets aan hebt.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.341
Re: fietsendrager probleem
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2014, 03:49:45 pm »

Al wel vaker aangehaald, maar ik heb een hoge adapter. die paste precies tussen disselbak en wagenbak en zo staan de fietsen bij mij boven de disselbak. Daar gaat de drager bij aankomst even vanaf om de bak leeg te halen en vervolgens er weer op. Zo staan mijn fietsen altijd hoog en droog! (onder een vrijbuiter afdekhoes)

Kogeldruk is tot nog toe nog nooit een probleem geweest.

Gelogd
Adventure Awaits

Kiki

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: fietsendrager probleem
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2019, 02:35:20 pm »

Uiteindelijk is het zoiets geworden.
Hier past een standaard fietsendrager op, en hebben we geen aparte fietsendrager nodig op de dissel, waar je op de camping niets aan hebt.

Wim, heb jij onder de wagen ook en extra versteviging gemaakt ? ik heb namelijk op dezelfde manier een kogelbout gemonteerd maar het u profiel verdraait als je hard op defietsdrager duwt ?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: fietsendrager probleem
« Reactie #5 Gepost op: juni 11, 2019, 06:43:05 pm »

Wim is geen lid meer van het forum zo te zien.
Gelogd

wim de jong

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: cabanon
Re: fietsendrager probleem
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2019, 02:15:12 pm »

op een of andere manier ben ik er inderdaad uitgeknikkerd, en kon niet meer inloggen….
nieuwe naam, nieuwe kansen.
Dat doorbuigen zag ik ook, en leek me niet wenselijk op de langere termijn.
Ik heb na de eerste rit een houten balkje ( 15x30 mm ) geschroefd op de dissel (de gaatjes gebruikt die er al waren (voor de disselbak?)
Nu zodanig vastzetten dat de drager met enige kracht op die plank rust, en eea zit direct een stuk stabieler.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal