Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Zo fietsen vervoeren of niet??  (gelezen 4159 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wuppie_84

  • Gast
Zo fietsen vervoeren of niet??
« Gepost op: juli 14, 2014, 04:20:18 pm »


Hallo,

Wij zitten te pieken over de fietsen van de kids. Er moeten drie fietsen mee, waarvan 2 met zijwielen. Ik heb nergens gelezen of je op een jamet Florida een fietsendrager kan bevestigen. Nu dacht ik om de fietsen met zijwielen zo op het zeil te zetten en met spannender vast te maken en dan de andere fiets neer leggen op het zeil.

Nu de vraag zal dit gaan en is het verstandig???

Groetjes
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zo fietsen vervoeren of niet??
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2014, 04:43:24 pm »

waarom leg je niet een deken over het dekzeil, of een dekkleed. En daar de fietsen op leggen, desnoods nog iets tussen de fietsen. Kans op schade vrij klein denk ik. En lekker simpel. En als je geen disselbak hebt, kun je een fietsendrager op de dissel monteren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wuppie_84

  • Gast
Re: Zo fietsen vervoeren of niet??
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2014, 05:07:59 pm »

waarom leg je niet een deken over het dekzeil, of een dekkleed. En daar de fietsen op leggen, desnoods nog iets tussen de fietsen. Kans op schade vrij klein denk ik. En lekker simpel. En als je geen disselbak hebt, kun je een fietsendrager op de dissel monteren.

Wij hebben helaas een ronde dissel en hier zit de reservewiel op bevestigd. Op de dissel is dus nu geen optie.

Neerleggen zat ik ook aan te denken, maar mijn lieftallige vrouw vind dat niks. Moeten er trappers en zijwieltjes verwijderd worden en het stuur gedraaid worden.

Gisteren bij decathlon wel gekeken naar een drager op de achterklep, maar daar passen weer geen kinderfietsen op. Dus ook niet echt een optie voor ons.

Groetjes
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zo fietsen vervoeren of niet??
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2014, 05:17:11 pm »

Er zijn toch zeker wel klemmen die op een ronde dissel passen? En dan een fietsdrager plaatsen, eventueel als op een trekhaak. Dan kun je die boven het reservewiel plaatsen, tenminste als die ligt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wuppie_84

  • Gast
Re: Zo fietsen vervoeren of niet??
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2014, 06:00:36 pm »


Ik weet niet niet of dat kan. De band hangt iets schuin, zie de foto's.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zo fietsen vervoeren of niet??
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2014, 06:20:01 pm »

Het reservewiel zit ook met een beugel vast. Past het wiel niet in je kofferbak? Dan heb je ruimte op je dissel. Of onder het dekzeil? Wij hebben in het verleden ook alternatieven toegepast. Vanwege de LPG tank lag het reservewiel van de auto los in de kofferbak. Tijdens vakantie met onze tent ging dan de fietsendrager achterop voor 1 kinderfiets en ook het reservewiel op de fietsendrager. Later Ging het wiel op de dissel van de Jametic, tot er een disselbak kwam. Toen was er meer ruimte en kon het wiel mee in de kofferbak. Soms moet je wat aanpassen voor een zo gunstig mogelijk resultaat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wuppie_84

  • Gast
Re: Zo fietsen vervoeren of niet??
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2014, 06:41:30 pm »


Ik denk niet dat deze nog in de auto past. Deze zal vol staan met kleren, schoenen, speelgoed, koelkast en het chemisch toilet. We gaan deze in de komende week nog wel een keer proefpakken. Dan weet ik wat ik overhou.

Dan nog een fietsendragers vinden waar kleine fietsen op kunnen. En dan ook nog 3 of 4 fietsen. De vierde wordt dan mijn fiets om met de kids een rondje te fietsen.
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Zo fietsen vervoeren of niet??
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2014, 10:04:39 pm »

Simpel
Trappers eraf en de fietsjes netjes op de wagen leggen.
De trappers demonteren is maar 2 minuten werk dus dat kan het probleem niet zijn.
En 1 steeksleutel extra meenemen zal ook geen probleem zijn.
En het plezier wat de kinderren dan hebben maakt alles goed.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal