Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: waterpas zetten  (gelezen 9131 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: waterpas zetten
« Reactie #15 Gepost op: maart 29, 2020, 05:51:47 pm »

Film is van een forum lid.

Zou met de meeste wagens moeten kunnen lijkt mij.

Waar loop je tegen aan wat niet goed gaat?

Wanner ik de vw op de handrem zet, met een keg achter het linkerwiel, en ik wil de vw rechttrekken (net zoals in het filmpje) dan rolt mijn linker wiel niet?!
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: waterpas zetten
« Reactie #16 Gepost op: maart 29, 2020, 06:04:24 pm »

Wanner ik de vw op de handrem zet, met een keg achter het linkerwiel, en ik wil de vw rechttrekken (net zoals in het filmpje) dan rolt mijn linker wiel niet?!
Klink wel logies op zich.

Misschien kan forumlid Bensi daar het antwoord wel opgeven.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: waterpas zetten
« Reactie #17 Gepost op: maart 29, 2020, 07:57:14 pm »

Wanner ik de vw op de handrem zet, met een keg achter het linkerwiel, en ik wil de vw rechttrekken (net zoals in het filmpje) dan rolt mijn linker wiel niet?!
Dat filmpje is idd van mij.

Ik herken het probleem van Stiebe niet. Ik deed het met de CombiCamp altijd zo. Enn ook nu met de Camplet gaat het zo prima.
Ik heb zelfs al eens iemand op die manier geholpen met een vrij forse caravan, ook probleemloos.

Volgens mij, en dat werkte bij mij dus wel zo, is het zo dat, als je de handrem er op zet, het wiel dat op de keg moet WEL naar achter draait/rolt en het andere wiel NIET naar voren kan draaien/rollen wanneer je de wagen weer recht trekt aan de dissel. Dat is juist de "truc" van deze handeling.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: waterpas zetten
« Reactie #18 Gepost op: maart 30, 2020, 10:42:04 am »

De truc is gebruik maken van je achteruitrijdautomaat (3 keer woordwaarde :K). Je moet daarvoor je hendel van je handrem niet te ver omhoog trekken (eerste klikje is voldoende). In die stand kan de wagen wel achteruit maar niet vooruit rollen (let op bij een helling dat ie dan niet alsnog naar beneden hobbelt ).
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: waterpas zetten
« Reactie #19 Gepost op: maart 30, 2020, 12:28:52 pm »

Dit klopt. Als alles goed is afgesteld wordt bij de eerste klik het vooruit rijden geblokkeerd, maar kan de wagen wel achteruit rijden. Bij de 2e klik blokkeert alles, dan kan de wagen niet voor- of achteruit.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: waterpas zetten
« Reactie #20 Gepost op: maart 30, 2020, 01:27:27 pm »

Wat een handige info weer  WW

Daarom zijn fora zo leuk om te volgen  :>
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: waterpas zetten
« Reactie #21 Gepost op: maart 30, 2020, 06:18:28 pm »

Het zal wel aan mij liggen... :J, maar ik krijg het niet voor mekaar op deze manier. Wanneer ik de vouwwagen recht wil trekken, zoals in het filmpje, trekt de handrem zich zelf verder aan.
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: waterpas zetten
« Reactie #22 Gepost op: maart 31, 2020, 07:22:32 am »

Met de handrem methode van Bensi krijgen wij het ook niet voor elkaar. Maar we blokkeren 1 wiel met 2 blokkeerkeggen en trekken dan het andere wiel op hoogte. Maar dit is best flink trekken aan de dissel. Net een beetje hoger dan nodig en dan de blokkering achter het op hoogte gezette wiel. De wagen zakt namelijk nog altijd een beetje terug. Je moet wel met z’n tweeën zijn om het klusje te klaren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: waterpas zetten
« Reactie #23 Gepost op: maart 31, 2020, 07:29:06 am »

Maar dan heb je dus al 2 blokkeer keggen mee en een wig voor het wiel wat omhoog moet. En dan loop je met zijn tweeën aan de wagen te trekken. Is het niet gewoon veel makkelijker om een leveler mee te nemen? In je eentje te doen zonder al te veel inspanning.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: waterpas zetten
« Reactie #24 Gepost op: maart 31, 2020, 05:55:30 pm »

Maar dan heb je dus al 2 blokkeer keggen mee en een wig voor het wiel wat omhoog moet. En dan loop je met zijn tweeën aan de wagen te trekken. Is het niet gewoon veel makkelijker om een leveler mee te nemen? In je eentje te doen zonder al te veel inspanning.
De blokkeerkeggen zitten aan de buitenkant op de wagen in houdertjes.
En je moet met z’n tweeën zijn omdat iemand het blokje achter het  wiel moet leggen.
Het is een lichte, goedkope, compacte oplossing.
Een leveler is nogal plomp en zwaar. Maar kan je wel alleen toepassen.
Ik zou dan eerder voor een potkrikje gaan.
Het zijn keuzes. Voor ons is de oplossing met keggen goed werkbaar.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: waterpas zetten
« Reactie #25 Gepost op: april 01, 2020, 02:15:14 pm »

Wij hebben hiervoor zwaardere poten onder de wagen gezet. Gaat makkelijker, sneller en nauwkeurig. Ik snap ook niet waarom dit niet gewoon standaard is. Het kost bijna niets meer, en het gemak is ontzettend groot.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: waterpas zetten
« Reactie #26 Gepost op: april 01, 2020, 03:03:08 pm »

Met alleen zwaardere poten ben je er niet. Je moet de poten aan je chassis vast hebben zitten, anders komt er torsie op je bodemplaat te zitten, met mogelijk indringing van vocht (bij caravans een bekend probleem, die hebben zware uitzetsteunen, maar mogen noooooooit met je wielen van de grond).
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

verhagen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Livingstone River Logde Game Drive black edition
Re: waterpas zetten
« Reactie #27 Gepost op: april 02, 2020, 08:57:59 am »

Het makkelijkst, maar tevens ook duurste is een mover plaatsen. Keg eronder en je kan de zwaarste vw recht zetten in je eentje.

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: waterpas zetten
« Reactie #28 Gepost op: april 02, 2020, 11:04:18 am »

Een mover onder de vouwwagen is natuurlijk mogelijk maar zijn er hier mensen die dat hebben ?

Ik moet altijd lachen als ik iemand op de camping bezig zie met de mover en er staan veel bewonderaars omheen met de armen over elkaar. Denk dan altijd met een beetje hulp heb je de hele mover niet nodig en had de caravan nu al op zijn plaats gestaan. Dit neemt niet weg dat ik ook situaties kan bedenken dat het erg handig is. Toch zie ik het persoonlijk een beetje als een luxe artikel, maar dat vinden mensen die op trektocht gaan met een klein tentje ook van mijn vouwwagen  8)



Gelogd

verhagen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Livingstone River Logde Game Drive black edition
Re: waterpas zetten
« Reactie #29 Gepost op: april 02, 2020, 11:53:35 am »

Wij hebben er zelf al twee jaar. Vooral handig op camping waar het rustig is en scheef is.  En daar zijn er best een hoop van in de landen waar wij komen. Tevens wij beiden niet super in lichamelijke staat...

Verstuurd vanaf mijn EVA-L09 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal