Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Inbraakpreventie voor de vouwwagen.  (gelezen 14855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fish

  • Gast
Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Gepost op: september 06, 2009, 02:33:01 pm »

Aan de binnenkant van de ritssluiting hang je een belletje. Zo hoor je dadelijk als iemand aan je rits komt.
« Laatst bewerkt op: september 06, 2009, 02:34:22 pm door marcel.s »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2009, 04:12:17 pm »

Aan de binnenkant van de ritssluiting hang je een belletje. Zo hoor je dadelijk als iemand aan je rits komt.

Ik heb dan wel zo'n grote Oostrijkse koebel nodig, want anders slaap ik er door heen...... :ZZZ
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2009, 08:59:56 pm »

Dit jaar ook bij de action een rood kofferslotje gekocht, die meteen als hij los aan de schuiver zat dienst deed als puller van de rits. Verders hadden ze van die nylon rotsblokjes met daarin een solarledlampje die automatisch inschakelde bij duisternis, was wel relaxed omdat je bij thuiskomst savonds binnen meteen licht had en niet overal je nek over brak. Daarnaast ook snachts ideaal als je naar de potti toe moest, ding brande tot 6 a 7 uur smorgens op 1 penlite waarna hij door de zon weer opgeladen werd. Gaf wel het idee dat bij afwezigheid van ons er toch iemand in de vouwwagen zat, kreeg dat ook te horen van medekampeerders.
Gelogd

lucienne

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2009, 11:36:41 pm »

Aan de binnenkant van de ritssluiting hang je een belletje. Zo hoor je dadelijk als iemand aan je rits komt.

Goed idee Nel ga kijken of ik nog zo'n ding in huis heb ;)
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2009, 09:18:05 pm »

Goed idee Nel ga kijken of ik nog zo'n ding in huis heb ;)

anders even naar de dierenwinkel, daar koop je ze allerlei maten en soorten, je hoeft er niet wakker van te worden, het kan ook afschrikkend werken voor de indringer :#
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2009, 04:46:01 pm »

iig geen ritsen op slot doen, dat geeft veel schade voor die paar vuile sokken die er in de tent liggen  KK
Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2010, 09:56:01 am »

Nou, bij ons liggen er naast die vuile sokken ook een 17" laptop met externe schijf en speakers en die wil ik ook wel graag weer mee terug naar huis nemen; wat mij betreft een goede tip dus :) ga gelijk wat van die belletjes aanschaffen (en dan maar hopen dat het 's nachts niet hard gaat waaien). Licht heb ik in de tent en kan gedimd worden (klik-aan-klik-uit dimmer met afstandsbediening van thuis mee!) dus da's niet echt nodig.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2010, 06:24:53 pm »

Wij doen het al jaren zo: in bijna elke vouwwagen zit er toch een bak onder je bed. Stop 's nachts al je waardevolle spullen onder je bed, ook je handtas met de autosleutels en ga er bovenop liggen slapen.
Als al die verhalen met verdoving door gas ook maar een vorm van waarheid bevatten (wat ik betwijfel) dan wil ik de dief nog wel eens tegenkomen die het risico gaat nemen om ons beide, verdoofd, uit ons bed gaat sleuren, om die spullen te stelen. Ik denk dat ze snel gewilligere slachtoffers zullen vinden.
Tijdens de dag liggen die spullen in de auto. We doen geen moeite om die open ruimte in onze break op te ruimen, de laptop zit in een strandtas met bloemetjes in een oude badhanddoek gewikkeld ter bescherming. Voor de rest slingert daar van alles rond, dat we niet direct nodig hebben. Af en toe heeft het ook een voordeel om niet ordelijk te zijn  :J
Nog nooit problemen gehad op die manier, op één anekdote na. Als ik 's morgens me nog even wil omdraaien in bed terwijl hij al brood gaat kopen, moet ik er wel uit want hij kan niet aan het geld voor een baguette. En je kan dat kleingeld wel 's avonds elders al klaarleggen, maar daar denk je dan niet aan. Tot je 's morgens dan maar zachtjes vloekend uit je bed rolt.  ;(
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2010, 07:05:55 pm »

Laptop ligt meestal (geheel uit) in de auto. Geld etc dragen we 'op de man'. Mijn broek, waar meestal ook geld, sleutels etc inzitten, ligt gewoon in de voortent tijdens het slapen.

Huissleutel ligt in de auto: die heb je op vakantie toch niet nodig. Wel zorgen dat de TomTom niet jouw exacte adres als huisadres heeft, maar een plek waar je sowieso langs moet op weg naar huis.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #9 Gepost op: september 14, 2010, 08:33:28 pm »

Al eerder gezegd, zo weinig mogellijk dure spullen mee op vakantie. Tent is niet te beveiligen. Auto is nog de beste plaats. Wij nemen altijd de GSM's, camera en geld mee in de slaapcabine. Redelijk veilig lijkt me zo dicht bij je.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

HarryV

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #10 Gepost op: september 14, 2010, 09:03:33 pm »

waardevolle dingen doen we in een kluisje, gemonteerd met slotbouten en carrosserieringen door de bodemplaat
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #11 Gepost op: september 14, 2010, 09:57:57 pm »

waardevolle dingen doen we in een kluisje, gemonteerd met slotbouten en carrosserieringen door de bodemplaat

Dat willen wij dus ook een kluisje maar we weten echt nog niet hoe of wat voor kluisje
Gelogd
Jevipro

Richard

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #12 Gepost op: september 14, 2010, 10:06:49 pm »

Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #13 Gepost op: september 14, 2010, 10:50:10 pm »

Toch wel een goed idee, zo'n kluisje. Helaas past daar weer geen laptop in. Nu heb ik afgelopen zomer op de camping (het Stoetenslagh achter Ommen) geen onveilig gevoel gehad en als we even weg waren liet ik de tent gewoon open staan met de laptop erin.. Maar of ik dat in zuid Frankrijk ook een goed plan vind weet ik zo net nog niet. En mijn AK Prestige kan inderdaad op slot maar die slotjes stellen natuurlijk niets voor als iemand er echt in wil. bovendien lijkt het me behoorlijk heet worden in de zon, ook niet echt goed voor electronica. Heeft er toevallig iemand ervaring met die tent-alarmsystemen? Die je met een afstandsbediening aan zet waarna beweging in de tent een 110DB alarm laat afgaan? (leuk voor als er iets omvalt en je een dagje weg bent zeg maar)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Inbraakpreventie voor de vouwwagen.
« Reactie #14 Gepost op: september 14, 2010, 10:53:08 pm »

Toch wel een goed idee, zo'n kluisje. Helaas past daar weer geen laptop in. Nu heb ik afgelopen zomer op de camping (het Stoetenslagh achter Ommen) geen onveilig gevoel gehad en als we even weg waren liet ik de tent gewoon open staan met de laptop erin.. Maar of ik dat in zuid Frankrijk ook een goed plan vind weet ik zo net nog niet. En mijn AK Prestige kan inderdaad op slot maar die slotjes stellen natuurlijk niets voor als iemand er echt in wil. bovendien lijkt het me behoorlijk heet worden in de zon, ook niet echt goed voor electronica. Heeft er toevallig iemand ervaring met die tent-alarmsystemen? Die je met een afstandsbediening aan zet waarna beweging in de tent een 110DB alarm laat afgaan? (leuk voor als er iets omvalt en je een dagje weg bent zeg maar)
of als er midden in de nacht een egel of muisje de tent inloopt :H :H :H maak je vrienden mee op de camping ::)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal