Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kastruimte knutselen op plek tweede bed...  (gelezen 4505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bsb2010

  • Gast
Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Gepost op: april 11, 2010, 03:42:13 pm »

De vouwwagen is er nog geeneens en ik borrel al van de ideetjes, of die praktisch uitvoerbaar zijn is overigens een tweede, maar misschien dat iemand zoiets al gedaan heeft (of iets vergelijkbaars) en me wat do's en don'ts kan geven.

Omdat mijn kids onder de wagen in slaaptentjes zullen gaan slapen, zal ik in de praktijk maar 1 vast bed gebruiken, nu had ik bedacht om van de minst brede een "vaste" kast te maken. Het idee was om, van stevige stof/zeildoek oid schappen te maken, door "dubbelgeslagen" doek te maken, waar na uitklappen plankjes in geschoven kunnen worden om die er vervolgens mbv drukknoop/klittenband oid ook werkelijk "in" te houden. De verschillende schappen aan 4 zijden aan elkaar bevestigen met van hetzelfde doek banden (op alle hoeken en wellicht achterzijde midden ook)en aan bovenzijde dmv lussen aan de stokken te hangen. Als je de wagen dan openklapt, zou het " harmonica-" kastje vanzelf mee open moeten klappen, daarna dus die plankjes erin voor extra stevigheid en "vaste" kleding/voorraadkast is geboren. Vermoed alleen dat het waarschijnlijk verstandig is (om niet hele vouwconstructie te ruineren door te hoog gewicht van in de kast geplaatste spullen) met bv PVC buis oid na opzetten voor extra stevigheid/soliditeit/zelfdragendvermogen te zorgen.

Als er mensen zijn die nu al roepen: NEEEE niet doen, dan graag hardop roepen, zodat ik je hoor ;)

Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2010, 06:03:30 pm »

Geinig idee. Zorg er inderdaad wel voor dat het niet een te zware constructie wordt. Uiteraard ook weer eenvoudig te verwijderen wanneer je de vouwwagen weer 's verkoopt. Als je je ideeën hebt uitgevoerd, dan zien we natuurlijk graag foto's!
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2010, 06:22:57 pm »

mischien en ideetje maak van stof vakken  en een achterwand van stof dan dun treplex als plankje
paar lussen boverop de kast daar een bezemsteel of iets doorheen knoop deze met een paar repen linnen vast aan de buis boven die kant van de vw  en achter die kast heb je plaats op de plank om voorraad of iets te zetten
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2010, 06:27:51 pm »

Leuk idee, zorg er inderdaad voor dat het niet te zwaar wordt.
Op deze manier gebruik je de ruimte wel heel nuttig.
Gelogd

Bsb2010

  • Gast
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2010, 06:47:32 pm »

Kijk Casper (ik heb ondertussen een paar van je topics gelezen  :X) uit jouw verwoording blijkt wel weer dat jij een echte knutselaar bent, want jij legt in ca 2 regels uit wat ik zo ongeveer in mijn hoofd heb en weet zelfs de benaming voor de plankjes (triplex, ik kon er echt niet op komen :(). Mocht de Jamet niets worden aanstaand weekend, heb ik overigens misschien wel interesse in je Conway, ik zag hem ook al op Marktplaats staan denk ik.... (Woensdrecht?)

Maar misschien moeten we dan even off topic prive aan de babbel;-)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2010, 07:10:08 pm »

prive dat kan in de chat zie portaal
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2010, 09:21:03 pm »

Als je deze gebruikt ben je ook een heel eind, scheelt een hoop geknutsel


(ikea)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2010, 09:33:13 pm »

dat is wat ik bedoel wist niet dat je ze zo kon kopen weer iets  I:
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2010, 09:55:50 pm »

Deze was even voor het plaatje maar je kunt ze ook bij een beetje gesorteerde kampeerwinkel kopen. Blokker heeft ze ook wel eens maar dan weet ik niet wat de kwaliteit is. Er zijn verschillende soorten, smal, breed, met of zonder voorkant (incl rits) enz. Wij hebben er 2 in de klapkar :J
Gelogd

Bsb2010

  • Gast
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #9 Gepost op: april 11, 2010, 10:12:21 pm »

Ja, dat was inderdaad ongeveer het idee (maar dan met versteviging op de 4 zijden in de zin van buizen oid en zo ongeveer op volledige afmeting vrijgekomen bed) want exact dit durf ik dus niet volledig aan de stangconstructie te hangen, veel te bang dat de boel gaat verbuigen dan, dus vouwwagen defect raakt.... of ben ik nou een muts dat ik daar bang voor ben....
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2010, 10:15:08 pm »

Wij hangen ze rechtstreeks een een buis. Een nadeel, bij ons, is dat de kastjes tegen de zijwand komen en dan gaat het bij regen lekken.We hangen er nu 1 in het midden bij de achterwand. Zal een kijken of ik er een foto van heb.
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Kastruimte knutselen op plek tweede bed...
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2010, 06:54:46 pm »

Bij mij kan je er zo op komen halen...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal