Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Campingtafel op strijkplank onderstel?  (gelezen 10918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bsb2010

  • Gast
Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Gepost op: april 11, 2010, 03:48:44 pm »

Hoorde van een vriendinnetje dat haar ouders vroeger altijd met een vouwwagen gingen kamperen en dat haar vader een tafel had geknutseld op het onderstel van een strijkplank.

Hoewel ik dat eigenlijk een geniaal idee vind, vraag ik me wel af in hoeverre dat stevig genoeg zal zijn om daadwerkelijk aan te kunnen eten. Een strijkplank onderstel is tenslotte nogal smal en ik kan me voorstellen dat de max breedte (lengte minder relevant) van het te monteren tafelblad dus zeer bepalend is voor de stabiliteit van het geheel.

Ik gok zelf dat max 3 x de volledige breedte van de originele strijkplank nog voldoende stabiliteit zal bieden, maar misschien zijn er mensen met wiskunde knobbels en technisch inzicht die daar hele andere idee-en over hebben.

Voor ik dus een stuk hout uit mijn schuur ruk en een oude strijkplank scoor bij de Kringloop om mbv wat schroeven een klaptafel te fabriceren ben ik erg benieuwd naar de visie van forumleden op dit idee.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2010, 03:54:38 pm »

Ach kleding goed uitkloppen en ophangen. Er zijn ook reisstrijkboutjes (3xwoordwaarde  ;) ) te koop. Is het heel erg dan gewoon op je campingtafel strijken. We verblijven niet in een duur hotel ;)  ;)
Gelogd

Bsb2010

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2010, 04:10:43 pm »

Ben ik heel slecht als ik in principe eigenlijk helemaal nooit strijk.... gewoon goed uitkloppen, nat uithangen op een hangertje en de meeste kledingstukken zijn heel acceptabel :#
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2010, 04:23:16 pm »

Ben ik dan ook slecht  :# Ik sop liever het huis dan dat ik een broek strijk :X Ik heb zo een strijkijzer, maar die ligt al jaren in de bak. Weet niet eens of ie het doet  :#
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2010, 04:27:09 pm »

Ik heb je verhaal verkeerd gelezen :# Het ging helemaal niet over strijken.  :X

Regelmatig naar de kringloop leverd vast wel een tafel op  :J Het lijkt me niet lekker als je iets warm eet,en de strijktafel valt om, dan................ :N
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2010, 04:31:22 pm »

Ben ik heel slecht als ik in principe eigenlijk helemaal nooit strijk.... gewoon goed uitkloppen, nat uithangen op een hangertje en de meeste kledingstukken zijn heel acceptabel :#

Wij zijn dus niet de enige :)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #6 Gepost op: april 11, 2010, 08:23:14 pm »

sinds ik de strijkvrij stand of de wasmachine heb ontdekt, strijken wij ook nagenoeg niks meer. Zelfs blousen komen er netjes uit. Wel meteen uithangen op een hangertje.  :J

Maar een tafel maken op een strijkplankonderstel (3 keer letterwaarde k, en 2x woordwaarde  ;)) zou ik idd ook niet gauw doen. Dan liever een bord op schoot! Je hebt toch vakantie.
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #7 Gepost op: april 11, 2010, 09:12:53 pm »

Hoorde van een vriendinnetje dat haar ouders vroeger altijd met een vouwwagen gingen kamperen en dat haar vader een tafel had geknutseld op het onderstel van een strijkplank.

Hoewel ik dat eigenlijk een geniaal idee vind, vraag ik me wel af in hoeverre dat stevig genoeg zal zijn om daadwerkelijk aan te kunnen eten. Een strijkplank onderstel is tenslotte nogal smal en ik kan me voorstellen dat de max breedte (lengte minder relevant) van het te monteren tafelblad dus zeer bepalend is voor de stabiliteit van het geheel.

Ik gok zelf dat max 3 x de volledige breedte van de originele strijkplank nog voldoende stabiliteit zal bieden, maar misschien zijn er mensen met wiskunde knobbels en technisch inzicht die daar hele andere idee-en over hebben.

Voor ik dus een stuk hout uit mijn schuur ruk en een oude strijkplank scoor bij de Kringloop om mbv wat schroeven een klaptafel te fabriceren ben ik erg benieuwd naar de visie van forumleden op dit idee.

Mij lijkt het smalle onderstel van een strijkplank op een onregelmatige ondergrond helemaal niet stabiel staan; wat voor blad je er ook op schroeft. Misschien dat je eigen strijkplank 's op het lokale trapveldje moet zetten om het te proberen?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2010, 09:21:58 pm »

Ik zou gewoon een kampeertafel nemen... Tweedehands tik je ze voor weinig op de kop en heb je een onderstel dat waarschijnlijk per poot instelbaar is...

(Soms is zelf knutselen alleen maar leuk, maar niet nuttiger dan wat eenvoudig koopbaar is.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Emy

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2010, 07:46:13 pm »

Het lijkt mij vooral een zware en logge oplossing. Als ik tenminste naar mijn strijkplank kijk (ja mensen, er is een strijker in ons midden ;)), dat is een behoorlijk zwaar ding. Ons klaptafeltje voor op de camping is stukken lichter. Overigens nu bij Blokker ook een inklaptafel in het krantje, maar nog wel vrij duur.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2010, 07:47:05 pm »

ik neem gewoon Andre Rieu mee op cd...die strijkt pas makkelijk
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2010, 08:25:13 pm »

Nog niet geprobeerd, maar onze Jametic wagenbak is 94 cm tussen de banken. We hebben 2 campingtafels van 60x80cm. We willen 1 van beide in de bak zetten. Maar niet om aan te eten, lijkt me wat krap. Voortent is hiervoor groot genoeg. Is meer voor onze dochter om te lezen, knutselen en weet ik veel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bsb2010

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2010, 11:01:48 pm »

In de Blokkerfolder stond ook de Bergamo tafel, die is wel betaalbaar, maar heeft geen verstelbare pootjes, dus wel ff zoeken naar het vierkante metertje dat redelijk waterpas is, maar waarschijnlijk handiger dan die strijkplank :H
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #13 Gepost op: april 13, 2010, 11:07:05 pm »

rubber dopjes er af stukje overmaats tentbuis er op met een wartel en je kan stellen
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Campingtafel op strijkplank onderstel?
« Reactie #14 Gepost op: april 13, 2010, 11:08:43 pm »

Wij hebben een vrij eenvoudig tafeltje (koste toen ? 10.00) daarvan zijn de pootjes verstelbaar. Zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal