Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Schoonmaken slikranden  (gelezen 12781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #15 Gepost op: augustus 16, 2010, 12:57:17 pm »

Voor we opkramen haal ik er met een handvleugel alle vuil af. hangt er modder of troep aan dan doe ik het even met een natte doek en laat alles drogen. Meer doe ik niet.

Waar ik het wel altijd moeilijker mee heb is het grondzeil. Als je geen regen hebt gehad en je staat op gras, ok niks aan de hand. Maar zowel dit jaar als vorig jaar stonden we op een kurkdroge bodem die tijdens ons verblijf kletsnat regende gevolg, een hele boel troep aan het grondzeil. Als we wegggaan haal ik de avond voordien het grondzeil van zijn plek en hang ik het wat over een draad, stoelen,..... Dag daarna met een natte doek (of vorig jaar in de DrĂ´me :X ) alles afschrobben. Wat een gedoe. Mijn man stelt voor geen grondzeil maar dat lijkt me helemaal erg als het dan regent. Ofwel nog een zeiltje onder het grondzeil, maar helpt dat dan echt?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #16 Gepost op: augustus 16, 2010, 12:59:46 pm »

Ofwel nog een zeiltje onder het grondzeil, maar helpt dat dan echt?
Het is wat off-topic hier, maar wil er wel even op reageren. gewoon een bouwzeiltje onder je grondzeil doet echt wonderen!!
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #17 Gepost op: augustus 17, 2010, 04:07:56 pm »

Wij laten de boel drogen, vegertje erlangs en wat er dan nog aanhangt regent er volgend jaar wel weer af...
Grondzeil (we hebben gewoon goedkopie anti-worteldoek) dito. De gore onderkant naar binnenvouwen en pas in vw opbergen als ie helemaal droog is.
Gelogd

martijn-wieteke

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2010, 11:14:25 am »

Dit jaar bouwzeil weggelegd maar hierdoor komt er water (druipend vanaf de tent) in de voortent. Moet er wel bij zeggen dat ik het grondzeil nu niet heb liggen
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #19 Gepost op: augustus 21, 2010, 12:34:37 am »

Slikranden maak ik alleen schoon als ze echt vies zijn, en ik bedoel dan klodders klei oid, verder een droge (Zachte) stoffer.
volgend jaar wordt het weer vies :P


Tip voor het grondzeil;

ik gebruik van dat grijze afdekzeil als onderlaag met daaroverheen mooi blauw tenttapijt (kleurt goed bij de jamet) tenttapijt gaat tussen de banken, en het onderste zeil, wordt droog schoongeveegd op het ondertentje gelegd dat met zijn onderzijde naar boven ligt, als die dichtgeklapt is, daarna het dekzeil erover en naar huis.:**

 
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #20 Gepost op: augustus 26, 2010, 04:36:52 pm »

Die slikranden zijn bij ons ook een terugkerend drama. Dit jaar een bui gehad op kurkdroge grond, dus de hele tent zat tot 40 cm hoogte onder de moderspatten. Als we de slikranden niet schoonmaken wordt onze witte tent ( Jamet Arizona ecru) wel erg smerig bij het inklappen. Dus met een oude handdoek de nattigheid eraf en eventueel modder met een natte vaatdoek wegpoetsen. Waarom die slikranden wit zijn is me overigens ook een groot raadsel. Kun je goed zien hoe smerig ze zijn?
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een vw met tent zonder slikranden, die moeten er volgens mij toch wel zijn?
Wij gebruiken nooit een grondzeil, het tenttapijt gaat zo op de grond, dat bevalt ons prima.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #21 Gepost op: augustus 26, 2010, 05:02:24 pm »

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een vw met tent zonder slikranden, die moeten er volgens mij toch wel zijn?

hmm,... neem een stanley-mesje.... en klaar weer. Maar dat is wel rigoreus.
Misschien beter voor de verkoopwaarde om ze dan naar binnen toe om te slaan. Heb je dat al eens geprobeerd?
Gelogd

jimrea

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #22 Gepost op: augustus 26, 2010, 05:25:27 pm »

Heeft een 40 jaar oude Scout dan nog verkoopwaarde?  :#
Btw, de slikranden van mijn Scout zijn grijs, daar zie je weinig modder op.
De tent zelf is donkerblauw.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #23 Gepost op: augustus 26, 2010, 05:37:00 pm »

Heeft een 40 jaar oude Scout dan nog verkoopwaarde?  :#
Wel als je het stanley mesje (ter waarde van 1 euro) erbij levert.   :#
Gelogd

jimrea

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #24 Gepost op: augustus 26, 2010, 05:51:28 pm »

Wel als je het stanley mesje (ter waarde van 1 euro) erbij levert.   :#
Hmmm, gamma kwaliteit?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #25 Gepost op: augustus 27, 2010, 10:52:59 am »

(Heb je hem weer mijn zijn HK... zul je wel denken)

Onze HK Flyer heeft slickranden die je met klitteband erop en eraf kan halen. Heel handig met schoonmaken. En als het niet waait of warm is, dan laat je ze er gewoon af.

Is dat niet te doen, dat je dat bij een zeilmakerij (ofzo) laat veranderen?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

adje

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #26 Gepost op: augustus 27, 2010, 11:20:27 am »

Wij hadden ook de tip gekregen van dat bouwzeiltje onder de wagen, slikranden daarop, zeiltje terugrollen en dan afspannen. Ging opzich goed, slikranden bleven mooi schoon, alleen bij de keukenuitbouw (roadmaster family s) ging het mis. Hier kwam bij bepaalde wind en regen het water vanaf de tent op het zeil en zodoende door de hele voortent. Heb dit toen opgelost door gaten te steken in het zeil waardoor het water in de grond kon weglopen. De volgende keer ben ik van plan om worteldoek ipv bouwzeil te gebruiken.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Schoonmaken slikranden
« Reactie #27 Gepost op: augustus 27, 2010, 03:55:55 pm »


hmm,... neem een stanley-mesje.... en klaar weer. Maar dat is wel rigoreus.
Misschien beter voor de verkoopwaarde om ze dan naar binnen toe om te slaan. Heb je dat al eens geprobeerd?

De Jamet Arizona Ecru heeft dubbele slikranden, met daar tussen de span elastieken. Je kan de buitenste slikranden dus niet naar binnen vouwen :N
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal