Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg  (gelezen 47497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

L4a

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #75 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:36:03 pm »

@Frankie: Zoals ik al zei doen wij het ook noodgedwongen. Er was ons door de verkoper kantelbeugels beloofd bij de verkoop. Alleen was dhr. ze vergeten (we hadden afgesproken bij de stalling). Hij rijdt volgens eigen zeggen regelmatig langs onze woonplaats en zou ze nog eens opgooien, blijkbaar is die man echter de afgelopen 4 weken nooit meer in onze buurt gekomen. Plus dat de stallingsplaats die we geregeld hebben (lees: mijn ouders) nog geen plek heeft voor een vouwwagen, aangezien er eerst een berg haardhout verplaatst moet worden. Tja,  en in die tussentijd moet hij dan toch ergens staan.

But don't worry: wij wonen aan het eind van een doodlopende rustige straat. En nog nooit van dit soort 'dronken lolbroek' praktijken meegemaakt hier, dus ook geen messen in ons dekzeil gespot  :P (gelukkig!)
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #76 Gepost op: augustus 16, 2012, 01:34:29 pm »

Ik ben nu met een duurtest bezig. De kar staat nu 7d voor de deur en nog geen politie aan de deur ;)

(nog geen tijd gehad/gemaakt om het ding weg te brengen)

TJa, dat hangt met name af van hoe pietje precies je mede buurt bewoners zijn. Helaas hadden wij ook zo'n fijne mede bewoner die alles wat er in en om onze straat gebeurt in de gaten houd en een bijzonder goede kennis heeft van de AGV's, en dus constant bureau toezicht belt als iemand zijn vuilniszak of container een uurtje te vroeg aan de weg zet etc. Ook wij werden dit jaar vereerd met een bezoek van zo'n BOA omdat onze klapper langer dan 3 dagen (was de vierde dag) bij ons voor de deur stond (mijn auto al extra om de hoek geparkeerd waar niemand woond), maar oké. De BOA van bureau toezicht was uitermate schappelijk en gaf aan dat wij een week de tijd hadden om onze klapper weg te halen (gewoon een plaats opschuiven of om de hoek parkeren heeft geen zin en word niet gezien als weghalen), omdat de VW verders geen overlast of gevaarlijke situatie opleverde en ja regels zijn regels.
Daarna zou er een gele sticker met een aanzegging tot wegslepen worden geplakt op de klapper en zou hij binnen 48 uur worden weggesleept met boete en kosten vandien.
Ik heb de BOA er toen op gewezen, dat er elders in onze wijk, voldoende aanhangers en caravans staan die er al veel langer staan (soms al jaren), vastgemaakt aan straatmeubilair of lantarenpalen en daar wordt niet moeilijk over gedaan. De BOA gaf aan dat met name als er een overlast melding komt er wordt opgetreden, dus heb je een zeurkous tussen je buurt bewoners zitten maak je meer kans dat er moeilijk wordt gedaan door de gemeente.
Gelogd

mayra

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #77 Gepost op: augustus 30, 2012, 01:33:33 pm »

pffff, ik word er zo moe van dat ge-ambtenaaierij...
driftig regeltjes maken voor wat?
geld boetes zijn niet handig want weet je wel wat het kost als ze via de gemeente dat ding moeten weg laten slepen en ergens neer moeten zetten?
daar verdienen ze niks mee en trouwens het is weer zo'n gespleten regel want dit mag dan niet maar waarom (en dan noem ik maar even een voorbeeld van vele voorbeelden) mogen de boten hier in alkmaar en  omstreken dan wel blijven liggen terwijl bijna geen 1 een ligplaats betaald en vele boten zo slecht zijn dat ze liggen te rotten of al half naar beneden zijn gezonken...

ik snap ook wel dat het misschien niet handig is (zeker bij weinig parkeerplek) dat je een plaats bezet houdt en dat er altijd wel menschen zijn die zeiken om maar te zeiken maar kom op, als de wagen niet in de weg staat en er wordt verder liefdevol mee om gegaan waarom zo bekrompen.
gebalde vuisten over de regeltjes betekend alleen maar dat de staat (of je buur) verkrampt is...

zo, even lekker opfokken en het er uit gooien  :ca haha!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #78 Gepost op: augustus 30, 2012, 02:57:18 pm »

maar kom op, als de wagen niet in de weg staat en er wordt verder liefdevol mee om gegaan waarom zo bekrompen.
gebalde vuisten over de regeltjes betekend alleen maar dat de staat (of je buur) verkrampt is...
De regels zijn er ook om op te KUNNEN treden in geval van overlast. Heel vaak is dat niet nodig. Maar ik kan je voorbeelden geven van plekken (vaak in van die zogenoemde 'bloemkoolwijken' uit de tachtiger jaren) waar mensen het presteren om in de veel te kleine voortuin een auto, de cara:ca een buitenformaat klimtoestel en trampoline neer te zetten, om vervolgens de 2e en 3e auto van het gezin plus het 'bakkie'  op de gemeenschappelijke bezoekers- parkeerplaatsen te zetten. En als dan na redelijk overleg die uitdragerij nog steeds gehandhaafd blijft, kan ik me goed voorstellen dat de buurt uiteindelijk contact zoekt met de gemeente. En die moet daar dan wel wat tegen kunnen doen. En zonder regels gaat dat niet.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #79 Gepost op: augustus 30, 2012, 07:32:12 pm »

Dat is een waarheid als een koe :O

Heb zelf zo'n gemeenschappelijke parkeerplaats naast het huis, zet een buurman van verderop in de straat zijn mega-caraba van 8,5m (incl dissel) er neer, en die staat er nu al 4weken.

Maar ja hij heeft een Hobby en wij een hobby WW
Gelogd

Akky

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #80 Gepost op: april 24, 2014, 10:51:56 am »

Fijn he!? Van die tolerante buren..........
Wij zijn gezegend met een buurman die alles aan de voorkant in de gaten houdt. Want iedereen in de straat heeft een "eigen" parkeerplek, recht voor de deur.
De andere buren zijn niet zo moeilijk. Dus als wij onze VW een week op het plein achter het huis neerzetten wordt er niet gezeurd. Want er staan wel vaker caravans, en dan voor meer dan een week. Dus je kan helaas pech hebben met je omgeving.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #81 Gepost op: april 24, 2014, 11:03:49 am »

Een voordeel van een vouwwagen t.o.v een caravan, vind ik, dat het al met al een vrij standaard uitrusting is. Natuurlijk gaat vast wel wat bagage mee in/op de wagen.
Maar als ik de caravanners de dagen voor en na vetrek hun sleurhut 'constant' in/uit zie lopen, dan ben ik toch blij dat de vouwwagen hier vrijwel altijd binnen 24 weer de straat uit is.

Om 'm vervolgens natuurlijk regelmatig te vertroetelen in de stalling.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #82 Gepost op: april 24, 2014, 12:43:27 pm »

 :off
Apart, het kost mij nu toch echt meer tijd om mijn pack'n'go te openen dan vroeger de caravandeur.
In beide gevallen ging het kampeer middel compleet met alle uitrusting de stalling in dus dat maakt geen verschil.

Ik ben in elk geval met mijn vouwwagen net zo snel weg als vroeger met de caravan.
Groot voordeel van de caravan was dat het niet uitmaakte of ik met regen naar huis ging of niet. Met een natte vouwwagen heb ik bij thuiskomst toch echt meer te doen.

Neemt niet weg dat ik met een vouwwagen kamperen leuker vind dan met de caravan.
Het lijkt hier op het forum echter vaak alsof de vouwwagen echt alleen maar voordelen heeft t.o.v. de caravan.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.322
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #83 Gepost op: april 24, 2014, 07:46:37 pm »

:off
Apart, het kost mij nu toch echt meer tijd om mijn pack'n'go te openen dan vroeger de caravandeur.
In beide gevallen ging het kampeer middel compleet met alle uitrusting de stalling in dus dat maakt geen verschil.

Ik ben in elk geval met mijn vouwwagen net zo snel weg als vroeger met de caravan.
Groot voordeel van de caravan was dat het niet uitmaakte of ik met regen naar huis ging of niet. Met een natte vouwwagen heb ik bij thuiskomst toch echt meer te doen.

Neemt niet weg dat ik met een vouwwagen kamperen leuker vind dan met de caravan.
Het lijkt hier op het forum echter vaak alsof de vouwwagen echt alleen maar voordelen heeft t.o.v. de caravan.

Maar dat is toch ook weer makkelijk te verklaren.
Als ik namelijk meer voordelen bij een caravan zag dan had ik een caravan forum begonnen. ;)

Nee je kiest een kampeermiddel op gevoel en dit is voor iedereen anders en als ik meer voordelen ga zien bij een caravan dan koop ik gewoon een caravan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #84 Gepost op: april 24, 2014, 07:53:54 pm »

 :off

Ik geloof dat veel klappers hier vol passie en liefde over hun klapkar en de voordelen er van vertellen.  WW

Er wordt wel eens gespot met de caravan zo zullen ze dat vast op het caravan forum over ons doen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.247
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #85 Gepost op: april 24, 2014, 08:49:58 pm »

:off

Ik geloof dat veel klappers hier vol passie en liefde over hun klapkar en de voordelen er van vertellen.  WW

Er wordt wel eens gespot met de caravan zo zullen ze dat vast op het caravan forum over ons doen.
:off
Zullen we het caravan forum gaan stalken om dit gedrag direct af te straffen?  :# :# :#
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #86 Gepost op: april 24, 2014, 08:53:38 pm »


:off
Zullen we het caravan forum gaan stalken om dit gedrag direct af te straffen?  :# :# :#
leuk idee, maar we kunnen ook het goede voorbeeld geven
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #87 Gepost op: april 27, 2014, 06:37:14 pm »

Zullen wij hier dan weer verder gaan met hoelang je de vouwwagen aan de openbare weg mag zetten.

Was bij ons een week en hebben ze teruggebracht naar 3 dagen :(
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #88 Gepost op: april 27, 2014, 06:48:07 pm »

Hier is het ook 3 dagen. Wij hebben een hele aparte parkeerplaats. De straat achter ons heeft een steeg en door die steeg kom je op de parkeerplaats. Komen dus eigenlijk alleen bewoners. Achter de openbare parkeerplaats is een vrij grote ongebruikte ruimte. Daar zet ik mijn vouwwagen neer met medeweten van de bewoners die haaks op elkaar in die hoek wonen. Mijn vorige klapper heeft daar wel een half jaar gestaan, niemand heeft er last van de zelfs de bewoners hielden hem in de gaten.

Nu staat de klapper er al twee weken en na de meivakantie gaat die naar mijn vader. Daar staat die op eigen grond, gaat mijn vader wieltjes onder het keukentje maken.  :)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #89 Gepost op: april 28, 2014, 04:50:31 pm »

In Enschede ook 3 dagen. Lijkt wel een landelijke trend.

Gemeente Enschede gaf vorig jaar aan hier op ook te gaan controleren.
Onze wijkagent publiceerde dat in het wijkkrantje.

https://dloket.enschede.nl/loketburgers/pdc/9593
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal