Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: scheerlijnverlichting  (gelezen 13599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2011, 10:55:01 am »

Daar hadden wij vroeger iets anders voor... dat was 1 keer pijn lijden en daarna wou je het wel laten  :H
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2011, 11:02:53 am »

vroeger was alles beter toch?
Na 5x vallen zou je denken dat het wel duidelijk is.... de 6e keer liet niet lang op zich wachten... en NEE dat is geen familietrekje!
:)
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

tommybol

  • Gast
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #17 Gepost op: mei 20, 2011, 08:45:50 pm »

Heb onderaan de luifel tentleds, maar als het gras iets hoog staat.....
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #18 Gepost op: juni 03, 2011, 08:06:25 pm »

Zag vandaag deze staafjes. http://www.megagadgets.nl/nite-stiks.html
Ze claimen 10 jaar licht te geven  :+
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #19 Gepost op: juni 03, 2011, 09:07:03 pm »

Opzicht niet gek, maar het blijft chemische troep ben ik bang...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #20 Gepost op: juni 04, 2011, 08:56:08 am »

Wel aardig om te zien dat er een redelijk betaalbaar alternatief bestaat. Het meeste is of duur, of er omvangrijk. Beiden zijn ongewenst in de kampeerdelarij.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

  • Gast
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #21 Gepost op: juni 23, 2011, 01:00:52 pm »

Zag vandaag deze staafjes. http://www.megagadgets.nl/nite-stiks.html
Ze claimen 10 jaar licht te geven  :+
Als ik de comment erbij lees valt het gebruik nog best tegen. Als ik iets zou zoeken (wat ik niet doe) zou ik zeker deze niet nemen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #22 Gepost op: juni 23, 2011, 03:21:26 pm »

Ik ken de dit product niet maar wel vergelijkbare,
wij hebben ze bijvoorbeeld in kiezelsteen variant
Zoals op de site staat worden ze 'opgeladen' door licht en dat is ook zo en ook wordt er aangegeven dat ze ook geen 10 jaar zonder 'opladen' licht geven.

Als je verwacht dat je erbij kunt lezen dan heb je de verkeerde verwachtingen, maar de scheerlijnen weet je te vinden het dingetje valt op de lijnen worden niet verlicht. Een kaars geeft dan zelfs meer licht (als je hem natuurlijk hebt aangestoken, anders niet ::))

Ze kunnen wel zeker uren 'licht' geven vorral als je er even een felle zaklamp tegenaan houdt dan geven ze ook wel even 20 minuten een feller licht af.

Ik vindt het aardig spul maar ga het niet zien als zaklamp of voor op de fiets, het is en blijft meer een decoratie.

Wij laten ze (de stenen) gewoon liggen overdag en dan zie je ze als het donker wordt wel liggen, we leggen ze bij de haringen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Dirk willem

  • Gast
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #23 Gepost op: juni 23, 2011, 11:21:27 pm »

wij zetten er gewoon van die solar lampen bij..en ja elke jaar nieuwe want een winter buiten overleven ze niet, we gebrukken ze dan bij thuiskomst in de tuin ..dus dan zijn ze op vak nog goed
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #24 Gepost op: juni 24, 2011, 12:27:29 pm »

Wat eventueel ook zou kunnen werken zijn 'glow in the dark' plakkers.
Die zie je vaak voor op de kinderkamer.
Bij onze dochter hebben we een sterrehemel gemaakt.

Er zij veel varianten, en vaak te koop bij speelgoedzaken/action/wibra/zeeman etc.
Spul is verelijkbaar met de 'stenen' uit mijn vorige bericht.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #25 Gepost op: juni 29, 2011, 07:58:30 am »

 :# Ha, ik heb dit weekend een mooi alternatief uitgeprobeerd. Werkt fantastisch en is niet duur. Ik heb bij de blokker een 3 setjes fietslampjes (zie foto) gekocht. Ik gebruik aan de voorzijde de witte lampjes. De rode lampjes gebruik ik niet. Die houd ik als reserve, maar ze kunnen eventueel ook aan de achterzijde van de tent. Je kunt ze d.m.v. het elastische koordje aan de scheerlijn bevestigen. En ze zijn ook prima bestand tegen regen. Één setje kost ?1,99. Ik weet nog niet hoelang de lampjes het volhouden. De batterijen zijn alom verkrijgbaar (het zijn van die platte).
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2011, 08:00:26 am door zippey »
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #26 Gepost op: juni 29, 2011, 10:08:14 am »

:# Ha, ik heb dit weekend een mooi alternatief uitgeprobeerd. Werkt fantastisch en is niet duur. Ik heb bij de blokker een 3 setjes fietslampjes (zie foto) gekocht. Ik gebruik aan de voorzijde de witte lampjes. De rode lampjes gebruik ik niet. Die houd ik als reserve, maar ze kunnen eventueel ook aan de achterzijde van de tent. Je kunt ze d.m.v. het elastische koordje aan de scheerlijn bevestigen. En ze zijn ook prima bestand tegen regen. Één setje kost ?1,99. Ik weet nog niet hoelang de lampjes het volhouden. De batterijen zijn alom verkrijgbaar (het zijn van die platte).

Heb ik ook aan gedacht, verkopen ze ook bij de Hema voor de dezelfde vaste prijs volgens mij. Ik heb ze voor aan de rugzak als noodverlichting compact en veel licht.
De batterijen gaan volgens mij zo'n 36 uur mee (kan ook zijn dat dat op de knipperstand is).

Voor de scheerlijnen geven ze voor mij te veel licht, ik wil best wel zien waar de scheerlijnen zijn. Als je deze op de tent richt kun je hem verlichten als een mooie kathedraal (heeft ook wel wat).

Maar om een beetje langer met de batterijen te kunnen doen moet je de knipperstand aanzetten :# ook leuk voor de overburen die onder de luifel zitten te kijken naar een disco knipperconcert :( om gek van te worden.

Ik hoop in ieder geval niet dat mijn (over)buren ze hebben  :N.

Geef mij als het donker is maar een donkere camping met hier en daar een oriëntatie lichtje, zie je nog wat van de sterren en als het echt lekker donker is zelfs de melkweg. Glow in the dark's hebben daar geen invloed op.
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2011, 10:44:37 am door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #27 Gepost op: juni 29, 2011, 10:43:24 am »

Dat felle licht valt reuze mee hoor. Bovendien heb ik ze naar beneden gericht. Dan heeft niemand er last van en is de scheerlijn mooi zichtbaar.  :# :#
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

Gnoric

  • Gast
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #28 Gepost op: juli 03, 2011, 08:22:41 pm »

Onlangs kwam ik deze oplossing tegen, de LED-haring.

zie afbeeldingen
Gelogd

screech

  • Gast
Re:scheerlijnverlichting
« Reactie #29 Gepost op: juli 07, 2011, 12:01:39 pm »

haha, wat men al niet verzint zeg.

?7,50 per 4 stuks! en dan de volgende specificaties:
- Able to keep lighting for 5 hours
- Powered by replaceable 4*LR41 batteries/each pin (included)

Dus, per dag nacht kost het je 4 LR41 batterijtjes (per haring)
Die batterijtjes kosten dan weer ?3,50 per 10 stuks.

Stel dat je ze dan alleen gebruikt voor de luifel (ivm toch wel dure grap) en je gaat 3 weken (20 nachten) kamperen.
?7,50 aanschaf haringen + 2x setje batterijen = ?14,50 om elke avond 5 uurtjes licht te hebben. Dat is dus... ::)

Maar dat is mijn mening. :#
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2011, 12:10:42 pm door screech »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal