Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen op z`n plek zetten.  (gelezen 22471 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #30 Gepost op: juni 21, 2011, 09:57:32 pm »

Door jouw antwoord ging ik toch ff verder zoeken.... Omdat ik wilde weten wat het dan wel precies was!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #31 Gepost op: juni 21, 2011, 10:31:33 pm »

Big foot

Voor 4,95 heb je 4 kunststof  plankjes/voeten die je gewoon aan de uitdraaipoten laat hangen, altijd op de goede plek en nooit kwijt.
Blijven gewoon zitten/hangen tijdens de reis.
Geen gedoe met pootje uitdraaien - op de knieen - plankje eronder - weer verder uitdraaien - plankje precies goed leggen - steun helemaal opdraaien.

Met deze dingen gewoon zwengelen en klaar. Overal te koop hieronder even een link naar De Wit.

http://www.de-wit.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/7/6/7601100_1.jpg

Heb ook een hoekwaterpas deze heeft een magneetje aan de achterkant waardoor hij lekker aan de klapper blijft hangen, gewoon op de hoek van de wagenbak.
Kan natuurlijk alleen bij rechthoekige bakken


 

« Laatst bewerkt op: juni 21, 2011, 10:45:46 pm door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Gnoric

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #32 Gepost op: juni 22, 2011, 12:32:17 am »

Zoals ik het bij onze klapper doet :

Eerst de links / rechts bel waterpassen met wiggen onder één wiel of askrik.

Neuswiel verdraaien tot de klapper uit de pas is, waarbij de disselkant lager staat dan de achterkant. De achterpoten uitdraaien tot er iets weerstand komt.

Dan het neuswiel uitdraaien tot de klapper over de lengte (voor naar achter) waterpas staat. De voorpoten uitdraaien tot er weerstand komt, klaar.

Echter zet ik de klapper aan de disselkant hem ietsje hoger,  omdat we met ons hoofd liever iets hoger willen liggen dan onze voeten. (Jamet Louisiana).

Met de waterpas die op de dissel is geplakt staat ie in een minuut of 10.  :K

... om vervolgens 3 uur te gaan bouwen ...  :H

zie foto's voor de vaste waterpas op dissel.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #33 Gepost op: juni 22, 2011, 05:34:06 am »

Maar let wel op kan niet bij alle merken.
Mijn Jametic dissel is niet helemaal waterpas.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #34 Gepost op: juni 22, 2011, 05:45:17 am »

High Density Poly Ethyleen. Sterk en duurzaam kunststof. Je kunt het zelfs lassen. Heb in de vijverbouw gezeten, waar dit werd gebruikt voor vijvers en filters. Maar er zijn talloze andere toepassingen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #35 Gepost op: juni 22, 2011, 09:00:49 am »

Hou rekening met het feit dat er altijd wel wat speling in je dissel zit, door de puntdruk van het neuswiel komt je dissel iets verder omhoog dan de rest van de VW, je zult de dissel dan iets verder moeten draaien dan waterpas zodat je compenseert voor de speling in de dissel zodra je de "spanning" van het neuswiel (en dus je puntdruk) weghaalt.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #36 Gepost op: juni 22, 2011, 04:45:51 pm »

Ik volg exact dezelfde volgorde als Gnoric, inclusief de op de dissel geplakte water pas. Enige verschil is dat ik links-rechts 'uitlijn' door de wagen iets te verplaatsen.

Verder vind ik het EXACT waterpas staan van de wagen niet zo heel belangrijk, omdat bij ons de slaapplaatsen wat vergeeflijker zijn hiervoor.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #37 Gepost op: juni 22, 2011, 06:25:11 pm »

Hou rekening met het feit dat er altijd wel wat speling in je dissel zit, door de puntdruk van het neuswiel komt je dissel iets verder omhoog dan de rest van de VW, je zult de dissel dan iets verder moeten draaien dan waterpas zodat je compenseert voor de speling in de dissel zodra je de "spanning" van het neuswiel (en dus je puntdruk) weghaalt.
Bij ons staat de wagen niet waterpas als de dissel pas staat. Dus meet ik altijd op de wagen of deze pas staat en niet de dissel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dirk willem

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #38 Gepost op: juni 23, 2011, 11:27:43 pm »

klopt ik ook want echt anders blijf ik dus stellen en word dar erg gek en chaggie van..dus waar mijn hoofd komt te liggen iets hoger en dan kan d evakantie beginnen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #39 Gepost op: juni 24, 2011, 05:55:14 am »

Het is de constructie van de Jamet. De dissel is wel recht. Maar de voorzijde van de bak leunt op de dissel. Maar ter hoogte van de as niet. Daardoor loopt de dissel iets omhoog, of staat de bak voorover. Net hoe je het wilt noemen.  Is ca. 3 cm en lig je dus met je hoofd naar beneden als je op de dissel stelt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #40 Gepost op: september 27, 2011, 12:30:15 pm »

Ik heb bij een ander topic ook al de vraag gesteld waar de HDPE plaatjes te halen zijn, maar heb nog geen reactie gehad. Weet iemand hier het wel kun je die in een campingzaak kopen of bijvoorbeeld ook bij een praxis ofzo?
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #41 Gepost op: september 27, 2011, 03:55:16 pm »

En dan staat ie mooi waterpas,  en zijn de vier pootjes uitgedraaid,  en dan laad ik hem uit waardoor er minder gewicht in de vouwwagen zit (incl de zware deksel die uitgedraaid is) .....   en dit alles heeft tot gevolg dat de wagenbak "uit de veren komt", waardoor de wielen omlaag gaan, de bak iets omhoog, waardoor de vier pootjes de grond niet meer raken.   

En om dit te voorkomen, inderdaad wat extra omhoog zetten met het neuswieltje.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #42 Gepost op: september 27, 2011, 06:16:21 pm »

Ik heb bij een ander topic ook al de vraag gesteld waar de HDPE plaatjes te halen zijn, maar heb nog geen reactie gehad. Weet iemand hier het wel kun je die in een campingzaak kopen of bijvoorbeeld ook bij een praxis ofzo?
Dat spul is niet zomaar overal te koop. Maar je zou een bouwmarkt kunnen proberen. Ik heb het in ieder geval van een vijverbouwer gekregen, die hier vijvers en filters van maakte. Heb je vraag niet gezien.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #43 Gepost op: september 27, 2011, 07:15:55 pm »

Ik stel eerst de wagen waterpas met waterpasje in de bak.
Lengterichting met neuswiel, overdwars met de steunpootjes en als laatste alles nakijken want het verschuift natuurlijk.

Vervolgens klap ik de bedden uit en controleer ik de bak, die staat meestal nog gewoon waterpas.
Vervolgens wil ik de bedden overdwars waterpas zetten, dat lijkt te lukken.
Ik zet de bedden ook in de lengterichting natuurlijk waterpas, lijkt ook te lukken.

Alles lijkt waterpas te staan.

Vervolgens doe ik mijn tentdoek naar beneden..... linker kant van het doek hangt 10 cm hoger dan de rechterkant.
Wat doe ik fout?
Dit hoogteverschil gaat door tot in het luifel.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #44 Gepost op: september 28, 2011, 10:12:44 am »

@jellewa Zou ik ook gewoon de camp foots (zie link) kunnen gebruiken om onder de pootjes van het keukentje te zetten (is nog al een zware keuken voor op het kuipzeil)

http://www.kampeermarkt.com/Campart-Camp-foot.html

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal