Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen op z`n plek zetten.  (gelezen 22469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #45 Gepost op: september 28, 2011, 12:13:41 pm »

Ik stel eerst de wagen waterpas met waterpasje in de bak.
Lengterichting met neuswiel, overdwars met de steunpootjes en als laatste alles nakijken want het verschuift natuurlijk.
Vervolgens klap ik de bedden uit en controleer ik de bak, die staat meestal nog gewoon waterpas.
Vervolgens wil ik de bedden overdwars waterpas zetten, dat lijkt te lukken.
Ik zet de bedden ook in de lengterichting natuurlijk waterpas, lijkt ook te lukken.
Alles lijkt waterpas te staan.

Vervolgens doe ik mijn tentdoek naar beneden..... linker kant van het doek hangt 10 cm hoger dan de rechterkant.
Wat doe ik fout?
Dit hoogteverschil gaat door tot in het luifel.
Op zich niet vreemd, als de ondergrond behoorlijk scheef wegloopt en je zet je wagenbak keurig waterpas zal het tentdoek aan de ene kant inderdaad lager op de scheve ondergrond hangen dan aan de andere kant.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #46 Gepost op: september 28, 2011, 12:16:46 pm »

Op zich niet vreemd, als de ondergrond behoorlijk scheef wegloopt en je zet je wagenbak keurig waterpas zal het tentdoek aan de ene kant inderdaad lager op de scheve ondergrond hangen dan aan de andere kant.

Wel toevallig dat het beide keren aan dezelfde kant was ;)
En dat iemand anders aan de andere kant van het veld met een ander type Jamet hetzelfde ook aan zijn linkerkant had :D
Gelogd

BartdeLeeuw

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #47 Gepost op: september 28, 2011, 12:23:27 pm »

Wel toevallig dat het beide keren aan dezelfde kant was ;)
En dat iemand anders aan de andere kant van het veld met een ander type Jamet hetzelfde ook aan zijn linkerkant had :D
waarschijnlijk toch een redelijke helling in het terrein het kan goed zijn dat dat niet direct zichtbaar is.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #48 Gepost op: september 28, 2011, 02:41:37 pm »

Je kan ook je buizenframe stellen met de banden die rond het bed zitten.
Bij ons stond deze niet helemaal recht en hing bij ons oon het tentdoek aan 1 kant altijd hoger.
Doordat je je voortent aan het frame van de wagenbak vastmaakt, gaat het automatisch doorlopen tot in de luifel.
Hier kwamen wij ook na 2 jaar achter...
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #49 Gepost op: september 28, 2011, 02:55:28 pm »

Je kan ook je buizenframe stellen met de banden die rond het bed zitten.
Bij ons stond deze niet helemaal recht en hing bij ons oon het tentdoek aan 1 kant altijd hoger.
Doordat je je voortent aan het frame van de wagenbak vastmaakt, gaat het automatisch doorlopen tot in de luifel.
Hier kwamen wij ook na 2 jaar achter...


Die banden ben ik nog steeds niet uit.
Ik heb banden met een snelspanner aan de voor- en achterkant van het bed, die span ik strak nadat ik de bedden waterpas heb gezet.
De banden die van links naar rechts lopen hebben bij mij (volgens mij) geen spanner.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #50 Gepost op: september 28, 2011, 07:51:32 pm »

Je kan ze dan aan 1 kant wat strakker zetten, zodat je het frame wat meer die kant op trekt.
Dit jaar zijn we voor het eerst hier mee aan de slag gegaan, en hij stond zichtbaar beter dan andere jaren.
De bedden en wagenbak waterpas, en de tent een beetje mee aflopend met het veld, waardoor we hem dus gewoon overal
de elastieken konden vastzetten. Andere jaren hadden wij ook wel eens dat er 10 cm speling zat tussen tentdoek
links en rechts.
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #51 Gepost op: september 28, 2011, 07:59:12 pm »

Je kan ze dan aan 1 kant wat strakker zetten, zodat je het frame wat meer die kant op trekt.
Dit jaar zijn we voor het eerst hier mee aan de slag gegaan, en hij stond zichtbaar beter dan andere jaren.
De bedden en wagenbak waterpas, en de tent een beetje mee aflopend met het veld, waardoor we hem dus gewoon overal
de elastieken konden vastzetten. Andere jaren hadden wij ook wel eens dat er 10 cm speling zat tussen tentdoek
links en rechts.

Hmzz volgende keer maar eens proberen dan. De laatste keer dat ik hem aanspande ging het bed omhoog.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #52 Gepost op: september 28, 2011, 08:45:24 pm »

@jellewa Zou ik ook gewoon de camp foots (zie link) kunnen gebruiken om onder de pootjes van het keukentje te zetten (is nog al een zware keuken voor op het kuipzeil)

http://www.kampeermarkt.com/Campart-Camp-foot.html
Voor de keuken zou ik gewoon stukjes hout nemen. Goedkoop en sterk. En op het grondzeil wordt het niet nat en zal dus niet gaan werken. :Campfoots zijn voor ondere de steunpootjes en gemaakt van kunststof.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #53 Gepost op: oktober 02, 2011, 09:04:24 pm »

Citaat
Voor de keuken zou ik gewoon stukjes hout nemen. Goedkoop en sterk. En op het grondzeil wordt het niet nat en zal dus niet gaan werken. :Campfoots zijn voor ondere de steunpootjes en gemaakt van kunststof.

Ik heb zelf een paar afvalstukjes trespa eronder. Superdun en makkelijk schoon.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #54 Gepost op: oktober 03, 2011, 06:48:02 am »

Ik heb zelf een paar afvalstukjes trespa eronder. Superdun en makkelijk schoon.
En oersterk en ongevoelig voor water.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

marcenjeannette

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #55 Gepost op: oktober 05, 2011, 10:01:43 pm »

Ik snap niet helemaal waarom jullie zoveel moeite doen om de kar waterpas te zetten, een tent staat het mooist als hij evenwijdig met de ondergrond staat dus ik hou dat gewoon aan. Sterker als ik de CC waterpas zet op een lichte helling dan kan ik de klep niet eens goed openklappen, het gaat wringen als een gek. En daarbij zal de voortent te hoog komen waardoor die niet meer af te spannen is.

Dus evenwijdig met de ondergrond is én makkelijker en je tent staat mooier. Wel een de goede kant uit gaan liggen in bed natuurlijk  ;)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #56 Gepost op: oktober 05, 2011, 10:03:45 pm »

Nou ik moet er niet mee aankomen dat de wagen niet recht staat.
Want dan staat het bed niet goed en slaapt mijn vrouw niet goed.
En geloof me dit wil je niet meemaken. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #57 Gepost op: oktober 05, 2011, 10:05:48 pm »

Ik snap niet helemaal waarom jullie zoveel moeite doen om de kar waterpas te zetten, een tent staat het mooist als hij evenwijdig met de ondergrond staat dus ik hou dat gewoon aan. Sterker als ik de CC waterpas zet op een lichte helling dan kan ik de klep niet eens goed openklappen, het gaat wringen als een gek. En daarbij zal de voortent te hoog komen waardoor die niet meer af te spannen is.

Dus evenwijdig met de ondergrond is én makkelijker en je tent staat mooier. Wel een de goede kant uit gaan liggen in bed natuurlijk  ;)

Dat is dus het probleem als je beide bedden gebruikt :)
Je wil graag blijven liggen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #58 Gepost op: oktober 06, 2011, 07:15:18 am »

@Alex jij hebt ook een Jametic toch. Wanneer je met de haringen gaat beginnen, begin je dan eerst aan de kant van de dissel en werk je zo naar voren toe of doe je eerst de voorkant, of begin je op de hoeken en dan zo naar elkaar toe werken?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:vouwwagen op z`n plek zetten.
« Reactie #59 Gepost op: oktober 06, 2011, 05:56:43 pm »

Dus evenwijdig met de ondergrond is én makkelijker en je tent staat mooier. Wel een de goede kant uit gaan liggen in bed natuurlijk  ;)

Ik vind niets ergerlijker dan een bed dat afloopt, hoe je er ook in ligt. En ik ben benieuwd hoe je dat dan met je keuken doet. Die staat dan namelijk net zo scheef. Veel koelboxen willen toch enigszins recht staan, en olie in je vleespan loopt ook naar het laagste punt weg. Nee, ik zet de hele handel echt waterpas, vooral omdat het vaak niet eens zo heel veel moeite kost.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal