Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind  (gelezen 17222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #15 Gepost op: mei 15, 2012, 09:36:30 pm »

Ik was even kijken voor onder het kuipzeil wat te leggen.
Normaal doe ik van de gamma afdekplastiek eronder voor het vuil alleen.
Maar zat nu te denken aan Worteldoek en had site gevonden waar ze het speciaal verkopen voor de kampeerders.
http://www.worteldoek.nl/17/21m2-Tentdoek-tentzeil/

Advies: dit doek niet nemen! Ik heb het onlangs besteld...1x gebruikt en vervolgens in de kliko gedonderd. Er zitten vezels door het doek geweven. Als je dit doek onder je zeil legt en je loopt er over "kruipen" die vezels uit het doek. Gevolg: het ziet er uit alsof het hele doek onder lange hondenharen zit (kan het niet anders noemen). 1: ziet er goor uit en 2: alle troep blijft aan die haren hangen.
En dan niet te spreken over die "haren"die door de lucht zweven als je het doek gaat opvouwen. Ik dacht zelf met dit doek iets beters in handen te hebben dan regulier worteldoek...miskoop  dus!  :( 
Gelogd

Hanneke

  • Gast
wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #16 Gepost op: mei 15, 2012, 10:38:43 pm »

We hebben regelmatig in oostenrijk gekampeerd en ook een keer op keien/stenen. Ik vond de oplossing van vrienden van ons wel een goede. Ipv het tenttapijt (dat zachte/foamachtige gaatjestapijt) in de tent te gebruiken, gebruiken ze het toen onder de tent.....moet je alleen wat vaker vegen in de tent ;-),maar het scheelt wel weer extra bagage.
En als het vies wordt:thuis even met de hogedrukspuit eroverheen...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #17 Gepost op: mei 16, 2012, 06:53:03 am »

Wij hadden voor onder de De Waard een lap vijverfolie. Beschermt ook tegen scherpere dingen als steentjes. En die lap ga  ik vanochtend tussen de buien door nog ff op maat snijden voor onder de klapper. :)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #18 Gepost op: mei 16, 2012, 08:24:08 am »

Advies: dit doek niet nemen! Ik heb het onlangs besteld...1x gebruikt en vervolgens in de kliko gedonderd. Er zitten vezels door het doek geweven. Als je dit doek onder je zeil legt en je loopt er over "kruipen" die vezels uit het doek. Gevolg: het ziet er uit alsof het hele doek onder lange hondenharen zit (kan het niet anders noemen). 1: ziet er goor uit en 2: alle troep blijft aan die haren hangen.
En dan niet te spreken over die "haren"die door de lucht zweven als je het doek gaat opvouwen. Ik dacht zelf met dit doek iets beters in handen te hebben dan regulier worteldoek...miskoop  dus!  :(

Gek, wij hebben vorig jaar alleen het worteldoek (gekocht onder de naam Eco zeil) gelegd tijdens een weekend klappen en wij hebben niet die ervaring gehad. Ik denk toch dat er kwaliteitsverschil opzit. We hebben nu een ander merk doek gekocht (andere en grotere klapper ;)) Dus ik ben nieuwsgierig naar dit doek.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #19 Gepost op: mei 16, 2012, 01:22:07 pm »

Gek, wij hebben vorig jaar alleen het worteldoek (gekocht onder de naam Eco zeil) gelegd tijdens een weekend klappen en wij hebben niet die ervaring gehad. Ik denk toch dat er kwaliteitsverschil opzit. We hebben nu een ander merk doek gekocht (andere en grotere klapper ;)) Dus ik ben nieuwsgierig naar dit doek.

Ik ga nu ook aan ander doek aanschaffen. Volgens mij heeft het te maken met het polyester wat er ingeweven is.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #20 Gepost op: mei 16, 2012, 01:26:57 pm »

Advies: dit doek niet nemen! Ik heb het onlangs besteld...1x gebruikt en vervolgens in de kliko gedonderd. Er zitten vezels door het doek geweven. Als je dit doek onder je zeil legt en je loopt er over "kruipen" die vezels uit het doek. Gevolg: het ziet er uit alsof het hele doek onder lange hondenharen zit (kan het niet anders noemen). 1: ziet er goor uit en 2: alle troep blijft aan die haren hangen.
En dan niet te spreken over die "haren"die door de lucht zweven als je het doek gaat opvouwen. Ik dacht zelf met dit doek iets beters in handen te hebben dan regulier worteldoek...miskoop  dus!  :(
Tnx, ga dan gewoon het worteldoek halen van intratuin.
Weet iemand hoe breed dat doek standaard is (wil graag 3m breed)?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Edwinv

  • Gast
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #21 Gepost op: mei 16, 2012, 01:48:14 pm »

Kijk eens bij de outlet van hk. Ze verkooen daar onderzeil voor de kyte, op maat
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #22 Gepost op: mei 16, 2012, 04:08:59 pm »

Kijk eens bij de outlet van hk. Ze verkooen daar onderzeil voor de kyte, op maat

Tja...maar als je daar naar toe moet rijden met die benzineprijzen tegenwoordig dan wordt het een duur zeiltje  :P
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #23 Gepost op: mei 16, 2012, 05:45:57 pm »

Ze sturen het ook op hoor. Ik ontving net mijn tropical voorwand. Twee werkdagen na mijn betaling is hij in Belgiƫ aangekomen. De verzendkosten wegen niet op tegen een ritje thuis tot HK ;)
Gelogd

edwinter

  • Gast
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #24 Gepost op: september 18, 2012, 03:16:02 pm »

het grijze doek (130gr) van www.worteldoek.nl is er in 2 varianten - voor de tuin en voor op de camping, de variant voor de tuin is voorzien van een extra harige backing. De campingvariant is glad en zonder "haar/vezels". In vergelijk met de bestaande varianten in de kampeerwinkels is het een stuk goedkoper en kwalitatief prima variant voor op de camping. Let erop bij de bestelling via de webwinkel dat je de juiste variant besteld... aanrader uit eigen ervaring.  :J
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #25 Gepost op: september 18, 2012, 04:10:44 pm »

het grijze doek (130gr) van www.worteldoek.nl is er in 2 varianten - voor de tuin en voor op de camping, de variant voor de tuin is voorzien van een extra harige backing. De campingvariant is glad en zonder "haar/vezels". In vergelijk met de bestaande varianten in de kampeerwinkels is het een stuk goedkoper en kwalitatief prima variant voor op de camping. Let erop bij de bestelling via de webwinkel dat je de juiste variant besteld... aanrader uit eigen ervaring.  :J

Laat dit spul goed water door? ik heb bij twijvel toch maar het gewone worteldoek op hun site besteld. Dit is echter dusdanig geweven dat het door de capillaire werking nauwelijks water doorlaat. Bij wat wrijven loopt het vervolgens wel (moeizaam) weg. Ik gebruik het een jaar en kijk dan wel of het bevalt. Ik heb het nu te ruim op maat gemaakt (15 cm overlap) zodat het ook deels als spatlap werkt. Probleem is hiermee dus dat het water alsnog onder je grondzeil loopt.

Obelink verkoopt ook een soort (eco) gronddoek met vergelijkbare eigenschappen. Iemand hier ervaring mee, gelet op het bovenstaande? Dit is ook vrij goedkoop echter niet heel breed leverbaar.

Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #26 Gepost op: september 18, 2012, 04:11:31 pm »

Ik heb voor de vakantie ook hetzelfde doek bij worteldoek.nl besteld voor onder het kuipzeil, die van 20m2 voor ?20,00. Toen ik het binnenkreeg vond ik het nogal een groot pakket en daar schrok ik wel van.  Ik heb het toen bij m'n ouders in de tuin uitgevouwen en toen bleek het 42m2 te zijn, daarom was het pakket dus zo groot :P dus ik kan de komende jaren voorlopig vooruit   8). Ik heb het toen op maat geknipt en langs de knip/snijranden ben ik met een gasbrander langs gegaan zodat het niet meer rafelt. Je kan het doek makkelijk schoonspuiten met de tuinspuit en het droogt lekker snel.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #27 Gepost op: september 18, 2012, 04:17:40 pm »

Wij hebben dit jaar voor het eerst worteldoek gebruikt in de voortent.
Het eco doek van de wit, met hierover heen gaatjestapijt. Het water wat
er binnen kwam (we stonden met 1 zijkant precies bij een kuil), ging erg snel weer
weg. Gaatjes tapijt is mooi schoon gebleven.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #28 Gepost op: september 18, 2012, 05:31:27 pm »

Laat dit spul goed water door? ik heb bij twijvel toch maar het gewone worteldoek op hun site besteld. Dit is echter dusdanig geweven dat het door de capillaire werking nauwelijks water doorlaat. Bij wat wrijven loopt het vervolgens wel (moeizaam) weg. Ik gebruik het een jaar en kijk dan wel of het bevalt. Ik heb het nu te ruim op maat gemaakt (15 cm overlap) zodat het ook deels als spatlap werkt. Probleem is hiermee dus dat het water alsnog onder je grondzeil loopt.

Obelink verkoopt ook een soort (eco) gronddoek met vergelijkbare eigenschappen. Iemand hier ervaring mee, gelet op het bovenstaande? Dit is ook vrij goedkoop echter niet heel breed leverbaar.

Wij hebben het worteldoek van Obelink gebruikt, legt prettig neer en rafelt niet!
Ook wij waren erg benieuwd hoe het zou bevallen.
Maar aangezien we 3 weken hitte hebben gehad met maar 1x een beetje onweer met wat regen weten wij dus ook niet hoe het gaat met een flinke bui(en)!! Alles was nu binnen nog droog!
We gaan het wel weer proberen!
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: wat te gebruiken onder kuipzeil op grind
« Reactie #29 Gepost op: september 18, 2012, 05:57:43 pm »

Wij hebben het helaas 1x moeten doen gelukkig geen schade opgelopen. Maar we hebben eerst worteldoek neer gelegd. Toen hebben we een oud dik kuipzeil wat we hadden bewaard van onze tent neer gelegd. Gelukkig hadden we dat in een opwelling mee genomen.  Toen hebben we de vloerkleed daar weer op neer gelegd. En we hadden ook nog daarop van die dikke wollen verhuisdekens op gelegd. Maar het is omdat het niet anders kon. Mijn advies is dat zoveel mogelijk te vermijden. Wij waren zo blij dat het maar voor 1 nachtje zo moest.
Gelogd
Jevipro
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal