Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?  (gelezen 7531 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Gepost op: juli 13, 2011, 12:01:52 pm »

Onze kinderen slapen nog overdag, maar het kan natuurlijk enorm heet worden in de vouwwagen. Hoe lossen jullie dat op?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2011, 12:23:48 pm »

Niet. Ik bedoel, wij losten dat niet op.

De kids sliepen gewoon in hun bed. Wel zorgen voor voldoende frisse lucht, maar bijvoorbeeld in alleen een broekje op bed leggen. De kleinste sliep vaak in het gangpad tussen de planken, onder de luchtstroom zodat-ie niet verkouden werd.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2011, 12:49:31 pm »

Bij ons ook gewoon in alleen de luier en dan op het bed, de kleinste in z'n slaaptentje.
In Z-Frankrijk is het toch behoorlijk warm.
Wel nemen we altijd een tafelventilator mee die wat meer beweging in de lucht brengt.
Wij konden in de tent altijd de voor en achterzijde helemaal opengooien.

Toen het 40+ was de slaaptent buiten in de schaduw gezet.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

mvdkant

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2011, 01:39:37 pm »

gisteren met 39.8 graden in de tent hebben we de kleine buiten in de scaduw inbed gelegd. was in de schaduw 25 graden

nu is het een graad of 16. de kleine slaapt dan in de vouwwagen in een slaaptentje
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2011, 01:55:18 pm »

Bij ons slaapt ze gewoon in de vouwwagen, bij de oudste hebben we ook zo gedaan. Alle ventilatiemogelijkheden open en met weinig aan in bed.
Ze zetten dan de Deryan op het bed, en slapen maar.

Ook hebben we de Deryan wel buiten gezet. Achter de vouwwagen in de schaduw.
Deze hebben we dus:
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2011, 02:16:50 pm »

Bedankt voor alle reacties alweer! Over het Deryan babytentje: houden jullie je aan de aanbevolen leeftijd? Tot wanneer gebruiken jullie het bedje, bij welke lengte wordt ie te klein? Ik denk er namelijk over om toch eentje aan te schaffen, maar er zit een aardig prijsverschil tussen de baby en de peutervariant.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #6 Gepost op: juli 13, 2011, 02:44:54 pm »

kijk eens op 2e hand-websites. Scheelt toch ook wel weer.

Onze oudste (5.5jr oud) is ongeveer 1,20m lang. maar slaapt er ook nog wel eens in hoor. Als ze gaat logeren nemen we hem gewoon mee.
Ze gaan dus langer mee dan er vermeld staat op de officiele website.

Ze zijn nu bij de halfords in de aanbieding. De kleine 49,99 euro, de grote is 39,99 euro. Ik geloof dat wij een paar jaar terug nog 70,- betaalden voor de grote.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2011, 02:48:12 pm door screech »
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #7 Gepost op: juli 13, 2011, 04:32:13 pm »

Onze kinders sliepen in de kinderwagen (bugaboo) die eigenlijk speciaal hiervoor mee ging. Buiten in de schaduw, muggennetje erover en lekker slapen (deed ik trouwens ook vaak als we gewoon thuis waren: middagdutje lekker in de buitenlucht). In een gewone buggy lagen ze minder lekker, maar dat ging eventueel ook wel. ik miste dan alleen de 5puntsgordel (die had mijn eerste buggy niet) zodat ze minder makkelijk in slaap vielen, omdat ze steeds overeind konden komen.
Onze niet al te makkelijke slapers (het leven is veel te interessant om je tijd te verdoen met iets sufs als slapen!) legde ik er trouwens 's avonds ook nog vaak in, en dan tegen dat wij naar bed gingen hevelden we het desbetreffendde kind over naar bed. 'vastgesnoerd' en dus gedwongen om te blijven liggen vielen ze in de bugaboo makkelijker in slaap dan in een slaaptent, war ze de boelnog lekker op stelten konden zetten. En ook 's avonds was hrt soms nog lekker warm in de tent, en buiten wat luchtiger.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #8 Gepost op: juli 13, 2011, 04:43:11 pm »

Wij legden de kinderen gewoon zo bloot mogelijk in hun slaaptent met de gordijntjes van de slaaptent dicht en de "buitenramen"open. Zodra ze in slaap waren gordijntje open en slaaptenten tegenover elkaar open zodat er frisse lucht kwam. Toen ze nog in campingbed sliepen hebben we dit ook wel eens buiten achter de vouwwagen gezet zodat er minder te zien was evt katoenen laken er overheen voor nog minder zicht dat haalden we er dan af zodra ze sliepen en hingen dan de klamboe er overheen. In ons ondertentje was het ook regelmatig koeler dan bovenop dus verhuisden ze ook wel eens hier naar toe tussen de middag
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #9 Gepost op: juli 13, 2011, 06:28:10 pm »

Als een plek buiten de vouwwagen, in de schaduw, veel aangenamer is, dan maak je daar toch een mooi plekje ???

Bij ons lag iedereen juist IN de tent, omdat dat de meest koele plek was...  Dat is gewoon een supervoordeel van de meeste HK's : als je wil is het altijd koel binnen.

Een aantal hier op het forum hebben dit aan den lijve ervaren in onze tent. Geen 'verkooppraatje' dus.

Voor kinderen ideaal. Komen ze tenminste aan hun slaapje.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #10 Gepost op: juli 13, 2011, 09:26:23 pm »

Hmmm daar heb ik nog niet aan gedacht! Onze Aart Kok heeft die gaasraampjes rondom, dus het zal waarschijnlijk lekker door kunnen luchten.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #11 Gepost op: juli 13, 2011, 09:28:35 pm »

onze oudste laten we dit jaar thuis slapen :#
en de 2 pubers er onder worden pas wakker als wij de lunch nemen tijdens een bergwandeling :H :H :H

tijd gaat best hard als ik de berichten lees..... ;( ;( ;(
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #12 Gepost op: juli 13, 2011, 09:42:16 pm »

 :H :H Jaja... tijd vliegt!

Gelogd

schorpioentje73

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2011, 04:46:07 pm »

wel leuk dat julllie de kids buiten te slapen kunnen leggen
bij ons zal dat niet lukken vrees ik
ze slapen al moeilijk in in de buggy (lees, liever een half uur tot een uur wenen en vechten tegen de slaap)
buiten is er teveel te zien en te horen, veeeeeel te interesssant om te slapen
enkel de oudste, die sliep overal, ook buiten in het reisbedje
maar met de andere 2 hoef ik dat niet te proberen, helaas
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Re:Waar leggen jullie je kids overdag te slapen?
« Reactie #14 Gepost op: juli 14, 2011, 07:39:03 pm »

Die van ons slaapt ook niet als et te licht is.
Wij leggen hem gewoon in het zelfde bed als wij alleen aan de andere kant. Als het heel warm is gewoon in zijn luier. Als het maar donker is.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal