Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: tips voor starters  (gelezen 9679 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timmw

  • Gast
tips voor starters
« Gepost op: september 12, 2011, 09:32:31 am »

Hoi

Wij hebben vorige week een vouwwagen gekocht van Cabanon. Nu wij zijn nog starters en moeten nog al onze spulletjes zorgen.
Iemand nog tips of zaken die je zeker moet hebben?
Zal er ook even bij vermelden dat wij twee kleine kids hebben (3,5 en 1 jaar). Graag ook praktische spulletjes voor hun.

Groetjes

Wendy
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2011, 10:01:42 am »

Naast de gewone inventaris als. tafel, stoelen, gasfles en dergelijke zou ik ook zeker een kacheltje aanraden. Wij zijn deze zomer voor het eerst geweest ook met 2 kinderen van die leeftijd en dan was het toch wel lekker om 's-avonds en 's-ochtens het kacheltje in de wagenbak te zetten. Ook lekker dikke slaapzakken en voor de kleinste lange romper flanellen pyama(of andere winter pyama) en winterslaapzak met lange mouwen.

Ook zou ik extra touw meenemen om een touwtje te kunnen spannen om was (handdoeken) te drogen. Wij hebben ook nog een tarp aangeschaft die je op allerlei manieren neer kunt zetten als bescherming tegen zon/wind/regen of iets dergelijks.

Er is vast nog meer, dat me nu even niet te binnen schiet.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2011, 10:02:16 am »

Welkom op het leukste klapfororum van Nederland.

Behalve de voor de hand liggende zaken als, borden, kommen, drinkbekers, bestek, pannen, zou ik zeker ook niet vergeten een elektrisch en/of gaskacheltje. Het kan 's avonds/'s nachts toch wel eens goed afkoelen. Of je treft het gewoon niet met het weer overdag. Lamp(en), afwasteiltje/-emmer, stoelen/tafel, slaapzakken met voldoende comfortwaarde, je kunt het beter te warm hebben en dus de slaapzak geheel of gedeeltelijk openritsen, dan te koud (neem dat van mij aan), zie ander topic op dit forum m.b.t. slaapzakken (o.i.d.) voor de kids. Wat stapelkratten voor voorraad/kleren/speelgoed enz.

De rest laat ik aan de rest van de club over, die hier ongetwijfeld ook nog hele zinnige dingen op kunnen schrijven.
En ook voor andere (kampeergerelateerde) vragen kun je hier altijd terecht, er is allicht iemand (meestal meer) die de ervaring ermee in pacht hebben. I:

In elk geval HEEEEEEL veel klapplezier met z'n allen, en kom eens een keer aan tijdens een klapweekend.
A.s. zaterdag (al komen jullie maar gezellig buurten/bbq'en, in dat geval wel ff melden hier, zodat we met de inkoop rekening kunnen houden) en wat diverse VW's bekijken en inventaris beoordelen op handig of noodzakelijk of alleen maar leuk.  :zw

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:tips voor starters
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2011, 10:10:25 am »

Hoi hoi,

Welkom hier op het forum en gefeliciteerd met jullie aankoop! Welk model hebben jullie gekocht?

Wat betrteft handige spulletjes moet je eigenlijk ff langs de Ikea, voor van die kinderstoelen (Antilop, ? 11,95) die zijn helemaal super. En wat ook wel handig is is een klein wasrekje. Je mag/kan namelijk niet o iedere camping een lijntje spannen voor de was. Wij hebben de jongste(2jaar) in het camping bedje tussen de slaapcabines staan en naast haar winter trappelzak dekken we haar toe met een dekbedje. De oudere kids(5 en 7) hebben een goede junior slaapzak.

Nou er komen vast nog wel meer tips!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

timmw

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2011, 12:28:59 pm »

Bedankt voor de tips

wij hebben gekozen voor de Mercury. We hebben deze bij de wit gekocht vorige week maar gaan hem daar nog laten staan tot volgend jaar omdat we ook nog geen trekhaak hebben. Kopen jullie ook de spulletjes op de plaats waar je vouwwagen hebt gekocht. Ik ben namelijk van Belgiƫ en daar zijn niet meer zoveel winkels die campeerspullen verkopen. Wij vonden de wit wel interessant.

Ik ben vroeger altijd met de caravan meegeweest maar zo een vouwwagen is toch wel wat anders in aankoop van spulletjes.
Nu voor de zoon wilde ik een grote slaapzak doen en de dochter haar slaapzak voor de winter die ze in haar bedje gebruikt.

groetjes

wendy
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:tips voor starters
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2011, 12:39:14 pm »

Als we bij de Wit komen dan komen we daar niet weg zonder nog weer spulletjes gekocht te hebben  ::)Maar(gelukkig :#) is de Wit voor ons niet zo heel dichtbij.

Ik heb zelf geen ervaring met Caravans maar het lijkt me toch dat de basis spulletjes dezelfde zijn. Dan bedoel ik keukenspul, tafel, stoelen en dergelijke.

Denk ook aan een goede lamp (die moeten wij ook nog hebben met een beetje gezellig licht )

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

timmw

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2011, 12:57:00 pm »

voor ons is de Wit een uurtje rijden. vond ook wel dat ze daar leuke spulletjes hadden.

de basis is inderdaad hetzelfde maar zoals vuurtje en frigo moet daar natuurlijk niet.
Hebben jullie ook een tapijt in de voortent liggen? Ik vond het niet zo praktisch met twee kleine kids. Of ben ik hierin mis?

Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #7 Gepost op: september 12, 2011, 02:01:48 pm »

TIP: als je eigenlijk alles nog aan moet schaffen, denk dan zeker eens aan BETALEND LID WORDEN VAN DE VOUWWAGENCLUB  :>
Topic: Betalend lid van de vouwwagenclub.info worden
en zie ook elders op dit forum:  Vouwwagenclub.info > Forum > Vouwwagenclub info > Betalende leden. > Kortingen

voor alle voordelen en winkels/dealers/campings waar korting gegeven wordt op bijv. het aankoopbedrag (overigens meestal geldt "niet i.c.m. andere kortingen/acties")
Het kost per jaar slechts ? 10,= en voor de rest van dit jaar ? 5,= (als ik het goed gelezen heb elders op deze site).
« Laatst bewerkt op: september 12, 2011, 02:05:37 pm door Miss BBQ »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:tips voor starters
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2011, 02:16:32 pm »

Citaat
de basis is inderdaad hetzelfde maar zoals vuurtje en frigo moet daar natuurlijk niet.

Eh sorry, wat bedoel je hiermee?  :?

Citaat
Hebben jullie ook een tapijt in de voortent liggen? Ik vond het niet zo praktisch met twee kleine kids. Of ben ik hierin mis?

Jazeker hebben wij Tenttapijt, echt super(vind ik) het is lekker aan je voeten en zand/kruimels vallen door de gaatjes, heb je dus geen last van. Alleen als je gaat opruimen moet je je kuipzeil ff goed vegen! Maar dat moet je toch.

De tip van Miss BBQ is een goeie! Wel ff kijken bij welke zaken je korting kan krijgen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:tips voor starters
« Reactie #9 Gepost op: september 12, 2011, 02:33:12 pm »

Bij Xenos kan je ook erg leuk spul kopen. Wanneer de zomer er weer aankomt hebben ze daar heel veel kampeerspulletjes tegen een leuke prijs. Weet alleen niet of jullie die hebben.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #10 Gepost op: september 12, 2011, 02:34:52 pm »

Ik weet niet of er een opstapje bij zit is ook altijd wel handig niet alleen om in de wagenbak te kunnen komen, maar ook om bij de hoogste punten van de tent te kunnen of om een waslijntje op te hangen en dat soort dingen.
Gelogd

Sami

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #11 Gepost op: september 12, 2011, 02:41:42 pm »

Als ik een tweetal tips mag geven: minimaliseer en structureer.

Voor je het weet neem je veel te veel spullen mee naar de camping.
Denk goed na over wat echt noodzakelijk is.
Vaak blijkt dat zaken die je denkt nodig te hebben ongebruikt zijn blijven liggen.

Ten tweede geef alles een vaste plaats in de vouwwagen.
Hierdoor voorkom je onnodig zoeken en blijfen de bakken geordend.

Veel plezier toegewenst.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:tips voor starters
« Reactie #12 Gepost op: september 12, 2011, 03:12:22 pm »

Bij Xenos kan je ook erg leuk spul kopen. Wanneer de zomer er weer aankomt hebben ze daar heel veel kampeerspulletjes tegen een leuke prijs. Weet alleen niet of jullie die hebben.

Vergeet Ikea ook niet; Ze hebben best het e.e.a. in kunststof en soms veel voor weinig.
(Ook de Hema, maar helaas wel alleen in het seizoen (en op het laatst vaak behoorlijke kortingen))
Gelogd

timmw

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #13 Gepost op: september 12, 2011, 06:29:54 pm »

Bij een caravan zit er vaak een frigo in, bij een vouwwagen moet je deze toch altijd apart zorgen.
Met een vuurtje bedoel ik een kacheltje zit bij een caravan normaal er ook altijd in.

Bedankt heb toch al heel wat tips. Ikea is zeker leuk maar dat is voor ons bijna even ver rijden als de wit.
Gelogd

JanW

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #14 Gepost op: september 12, 2011, 09:40:52 pm »

Als je nog stoelen moet aanschaffen let dan op de ingeklapte vorm. Wij hebben hele mooie stoelen met nekrol van Dukdalf aangeschaft en dit zij echt onmogelijke dingen tijdens het inpakken.

Voor de kinderen vooral niet te veel meenemen, wij zeggen elk jaar tegen elkaar dat we weer te veel speelgoed hebben meegenomen omdat ze er eigenlijk niet naar omkijken. Spelletjes daarintegen weer wel.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal