Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: tips voor starters  (gelezen 9683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #15 Gepost op: september 12, 2011, 11:43:25 pm »

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,3957.0.html Hier staat een hele lijst met allerlei zakendie men in de loop der tijd genoemd heeft. Succes.
Gelogd

Lagrima

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #16 Gepost op: september 15, 2011, 08:40:59 pm »

Hoi Timmw,

weet niet van waar in Belgie je bent, maar Camping Zorro is een gekende vouwwagenzaak (Raclet vw's) in Kampenhout (bij Leuven)
die hebben ook wel wat spul, misschien een optie?

succes  ;)
Gelogd

timmw

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #17 Gepost op: september 16, 2011, 07:09:27 pm »

Hoi

Wij zijn inderdaad van Belgiƫ. De Wit en Zorro in Mechelen is voor ons ongeveer even lang rijden. Nu we waren wel van plan om daar eens te gaan zien.
Bedankt voor de tip.
Ik denk dat ik mij eens een lijstje moet maken en zo zien wat nodig is en wat niet.

Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:tips voor starters
« Reactie #18 Gepost op: september 17, 2011, 11:17:02 am »

Bij De Wit hebben ze veel (volgens mij bijna alles) maar ze zijn niet de goedkoopste.
Voor voordeel kun je vaak terecht bij de bekende winkels XENOS, ACTION, maar ook bij de Zeeman en Wibra hebben ze nog wel eens leuke artikelen.
Ook de ALDI en LIDL moet je niet vergeten en dan vooral voor het seizoen. Kasten, slaapzakken, tarpen, stoelen alles komt voorbij.

'De Kampeermarkt' in Eindhoven is ook een kampeerwinkel en een stuk voordeliger dan De Wit.

De belangrijkste tip die ik geef is "haastige spoed is zelden goed" ga niet nu alles kopen als je nog een half jaar de tijd hebt om een en ander bij elkaar te sprokelen en wacht op het seizoen bij bovenstaande winkels.
Van het geld dat je zo bespaart kun je waarschijnlijk de camping van betalen.





Oh ja, en marktplaats natuurlijk niet te vergeten.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

timmw

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #19 Gepost op: september 17, 2011, 01:22:48 pm »

We zijn nu overal wat aan het rondkijken voor de prijzen zodat we weten wat we waar goedkoop kunnen halen.
We gaan zeker eens kijken in Eindhoven bedankt voor de tip!!
Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #20 Gepost op: september 17, 2011, 05:08:18 pm »

Wat wij ook altijd standaard meenemen zijn de kampeerhanddoeken van de Xenos: lichtgewicht microvezel, klein op te rollen en supersnel droog. En heel degelijk want ik heb ze al jaren en ze zijn nog als nieuw.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:tips voor starters
« Reactie #21 Gepost op: september 27, 2011, 03:31:50 pm »

Het eerste dat mij te binnen schoot bij het lezen van je vraag was het woord Slaapzakken.
Je kunt inderdaad door Xenos/Aldi/Liddl/Hema en ikea erg goed besparen op servies, pannen, kinderstoel, bestek en dergelijke, maar bespaar niet op slaapcomfort!

Ga voor slaapzakken van volledig Katoen. Niet met een polyester buitenzijde want dat ritselt als je ligt te draaien en dat..... doet een mens gemiddelt 15 maal per nacht.

Kijk bijvoorbeeld naar de Outwell Camper (ook in kindermaat). In ieder geval een slaapzak met een isolatiewaarde van 2 of  0 graden, niet hoger. Echt.... het kan flink koud zijn in het voor en na seizoen.
Voor kindjes is deze slaapzak erg fijn http://link.marktplaats.nl/466830540
Die capuchon zorgt ervoor dat het kussen goe op de plek blijft en niet steeds naar boven weg schuift en onze zoon heeft het er heerlijk warm in gehad terwijl het buiten echt koud was nu einde zomer. Hij heeft zo een zelfde.

Voor kindjes van ongeveer 3 jaar en jonger is de Deryan Travel Cot ideaal. Op de Nederlandse Marktplaats ook ruim tweedehands te koop. http://link.marktplaats.nl/486850171
Hier heeft onze jongste tot nu toe in geslapen. Met koude nachten in haar dikke trappelzak van thuis en dan in de slaapzak van het bedje en naar gelang het warmer wordt een dunnere trappelzak al dan niet met slaapzakje een combi nog maken.

Waar wij het bedje van hebben over genomen had ook nog van een ziekenhuis laken/deken/laken en laken een inleg genaaid met klitteband, zodat het kindje niet op het polyester ligt maar op een comfortabel katoenen inleg.

Als iemand mij vraagt wat echt het belangrijkste is... dan dus het slaapcomfort.

Veel plezier met spulletjes vergaren!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal