Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?  (gelezen 8215 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sarah

  • Gast
Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Gepost op: januari 25, 2012, 11:20:32 pm »

Hallo,

Ik heb ontdekt dat mijn vouwwagen (astro 1995) geen binnentent heeft. Nu heb ik het 1 en ander gelezen hier op het forum over binnententen. Dat het Katoen de warmte tegenhoudt en met muggengaas houdt je de beestjes weg.

Is dit een mogelijke goedkope oplossing : http://www.slaaptextiel.nl/klamboe-cotton-medium-160x200-p-1007014.html

Het is van Katoen en tegen beestjes. Misschien kan ik het pas ophangen als we uitgeklapt staan, maar dat kan mij niet schelen. En de kinderen slapen op het zeil ernaast. Is 2 halen de oplossing voor ons? Die van ons wil ik dan onder de lattenbodem vastzetten en die van de kinderen door de matjes en bedjes eventueel kratjes vastzetten aan de onderkant.

Ik hoor graag van jullie of dit wat is. En of dit katoen de warmte ook zou tegen houden?

Groetjes
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2012, 11:58:33 pm »

Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden met alleen een klamboe. Bij ons zijn de binnententen van katoen met een klein stukje gaas, geeft altijd het gevoel dat we niet zomaar naast de plank terecht komen :J

Eurotrail verkoopt ook binnententen zag ik maar het is natuurlijk afhankelijk van de maat. Soms hebben verkooppunten voor vouwwagens ook wel eens een "sloper" staan waar je misschien de binnententen van kunt overnemen.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2012, 12:46:22 am »

als ik het goed heb begrepen is die van eurotrail niet van katoen....?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2012, 02:17:30 am »

De klamboe houd wel muggen tegen maar zal geen effect hebben op warmte.
Ook zal het geen effect hebben op vocht wat je zeker niet moet onderschatten.

Wij lieten altijd de binnetent helemaal open in de ochtend en middag, om goed te kunnen luchten.
Op het eind van de middag de slaapzakken dichtleggen en de binnentent helemaal dichtritsen, als je die openlaat is er een grote kans dat je in een klam bed stapt.

Ik zou als ik jou was zeker op zoek gaan naar een binnentent, eventueel kun je ook met lakens werken of een grote grand foullard ( je weet wel zo'n grote lap voor over een bank)

Maar ik denk dat er voor weinig echt wel aan een passende binnentent te krijgen is.
De matrasmaat is vaak gelijk 140x200, de hoogte is belangrijker. Liever te hoog want dat kun je onder de matras stoppen. Als ie wat lager is dan de originele dan met touwtjes  wat ruimte maken, het komt dan niet zo heel erg precies.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

sarah

  • Gast
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2012, 02:48:09 pm »

Aan de reacties heb ik zeker wat! Maar de klamboe is van katoen zou dat niet schelen?

Goedkoop een katoenen binnentent heb ik nog niet kunnen vinden! Ik zou natuurlijk de merken kunnen afgaan met een belletje.

Wordt het bed ook klam in een warm gebied? Zoals zuid-frankrijk?

Met lakens werken heb ik ook aangedacht. Maar ik ben niet handig. Maar heb wel wat witte lakens en dekbedovertrekken liggen die wij niet meer gebruiken.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2012, 03:05:33 pm »

Het viel mij juist op in zuid Frankrijk dat wanneer we de binnententen niet voor de avond dicht hadden gemaakt we in een klamme slaapzak kropen. De slaapzak valt dan nog mee maar je voelt het vooral op het hoofdkussen.

Wij kamperen met de zomervakantie meestal heel dichtbij de middelandse zee.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2012, 06:18:37 pm »

in de astro die we eerst hadden, sliepen we in een binnentent van een deWaard-tent die we nog hadden, ging goed.
vastzetten met van die kleine klemmen (action)

maar eh, kijk eens bij deze winkel:
http://www.kampeerdump.nl/voortent-binnentent-universeel.html
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2012, 08:20:29 pm »

Ik heb ook gezocht naar pasklare binnententen helaas zitten de instapopeningen allemaal aan de fout (lengte) kant terwijl je bij de Astro instapt aan de dwars kant. Je zou wel zo'n binnentent kunnen kopen, de rits toelaten of toenaaien en een nieuwe opening maken. Ik heb dit ook overwogen maar mijn naaikunsten zijn zo pover. Laten doen kwam redelijk duur uit (uurloon + rits)
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #8 Gepost op: januari 26, 2012, 08:58:11 pm »

Kun je niet kijken naar binnententen van Alpen Kreuzer, een aantal van de modellen hebben namelijk de instap ook aan de lange (dwarse) kant. Die kun je nog nieuw kopen bij Swiba (www.swiba.nl)
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2012, 12:18:13 pm »

Ik denk dat de katoenen klamboe wel fijn slaapt, maar geen kou/vocht of warmte tegenhoud er zitten nu eenmaal gaatjes in...een heleboel... :J
Maar misschien kan je de klamboe wel gebruiken als bais. Dus dan naai je katoenen lappen ertegenaan, dus de boven en 3 zijkanten, dan hou je de voorzijde "open" met alleen de klamboe. Als je de lakens die je nog hebt eerst verft, dan heb je ook een donkere slaapvertrek...
Nu nog iemand zoeken die een naaimachine en het wil doen... KK
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2012, 01:46:41 pm »

Nu nog iemand zoeken die een naaimachine en het wil doen... KK

loop een buurthuis binnen, er is altijd wel een "handwerkclubje" willen dit best doen.
neem een appeltaart mee.....werkt altijd.
Gelogd

sarah

  • Gast
Re: Geen Binnentent- mogelijke oplossing?
« Reactie #11 Gepost op: januari 27, 2012, 04:32:58 pm »

loop een buurthuis binnen, er is altijd wel een "handwerkclubje" willen dit best doen.
neem een appeltaart mee.....werkt altijd.
:H

Jullie brengen mij op ideeen, maar welke wordt het? denk denk denk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal