Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Mover voor vouwwagens  (gelezen 13509 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Mover voor vouwwagens
« Reactie #15 Gepost op: juli 12, 2012, 09:50:04 am »

Tsjonge, wat een verspilling van laadruimte en gewicht. Een mover heeft toch een flinke accu nodig om correct te kunnen functioneren, daarop geteld de hoeveelheid electromotoren, controle-unit, assen en ophangpunten. ik schat dat je snel tussen de 100 en 150 kilo aan extra meuk onder je klapper hebt hangen. Waarvoor? Zodat je die paar meter die je met de auto niet red met een afstandbediening kan doen? Gewoon even trekken en duwen, klaar.

Nee, een mover voor een VW gaat mij een paar bruggen te ver. Wat is het volgende, automatisch uitklapsysteem met leveller?
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Mover voor vouwwagens
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2012, 10:03:55 am »

Valt reuze mee hoor het gewicht.
Een compleet systeem heb je al rond de 45-50 kilo inclusief accu, kabels etc.

Heb dat vorig jaar eens nagevraagd omdat ik ook dacht dat het belachelijk zwaar zou zijn.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Mover voor vouwwagens
« Reactie #17 Gepost op: juli 12, 2012, 10:20:24 am »

Maar 50kg is wel veel in verhouding tot het gemiddelde laadvermogen van een vouwwagen. Uitgaande van 150 tot 200kg is dat wel een kwart tot een derde. En als je zo leest wat velen allemaal meeslepen (kamperen is toch iets anders dan emigreren :#?),lever je veel nuttig laadvermogen in.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Mover voor vouwwagens
« Reactie #18 Gepost op: juli 12, 2012, 11:03:38 am »

Voor veel mensen is 50 kilo veel om in te leveren op je laadvermogen.
Maar ik denk dat de mensen die een mover eronder hebben meestal wat ouder en met 2 personen zijn, misschien wat slechter te been of last van zere handen hebben als ze een klapper op zijn plek moeten zetten.

En als ik bedenk wat er allemaal niet meer mee gast als onze kinderen groot genoeg zijn  :#

Maar ja ze zijn nu 4 en 7 dus dat duurt nog even, en zelf ben ik nu nog een jonge god die met gemak onze tec kan verplaatsen. Wat zeg ik ik til hem bijna op zijn plek......






Nou ja, we doen het voor de zekerheid met ons tweeën dan. ;)
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Mover voor vouwwagens
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2012, 02:01:29 pm »

In plaats van een mover kun je ook een krat bier ofzo meenemen.

Veel goedkoper, lichter en beter toepasbaar.

Op de camping zijn er altijd wel mensen die te vinden die een duwtje willen geven. Daarna biertje aanbieden en voila!
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Mover voor vouwwagens
« Reactie #20 Gepost op: juli 13, 2012, 02:51:35 am »

In plaats van een mover kun je ook een krat bier ofzo meenemen.

Veel goedkoper, lichter en beter toepasbaar.

Op de camping zijn er altijd wel mensen die te vinden die een duwtje willen geven. Daarna biertje aanbieden en voila!

mijn idee ook, dat is toch een van de redenen om naar een camping te gaan?! bier
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Re: Mover voor vouwwagens
« Reactie #21 Gepost op: juli 13, 2012, 07:58:04 am »

mijn idee ook, dat is toch een van de redenen om naar een camping te gaan?! bier

Niet voor iedereen hoor ;)
Gelogd

Sjaak

  • Gast
Re: Mover voor vouwwagens
« Reactie #22 Gepost op: juli 20, 2012, 08:54:23 pm »

Volgens mij werd er gevraagd wie een mover heeft onder de vouwwagen en wat de bevindingen zijn en niet waarom je er geen zou nemen.
Mijn vraag is ook wie er een mover heeft en welke merk dat is en wat de bevindingen zijn.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal