Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: AK Prestige zonder keuken... Helaas  (gelezen 3517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sadkingbilly

  • Gast
AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Gepost op: september 15, 2010, 12:25:49 am »

Ik heb zoals eerder vermeld ergens anders op dit forum een AK Prestige uit 1992 gekocht die er buitengewoon goed uitziet voor zijn leeftijd, nieuwe banden/schokbrekers/vering/remmen etcetera heeft (er zit alleen - wat! - geen tent meer in, die is gesneuveld in een storm en nu huist onze reusachtige tunneltent erin) maar helaas was de keuken ook dusdanig beschadigd dat deze eruit moest. Is het mogelijk zelf iets in elkaar te zetten? Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe de originele keuken eruit zag / wat voor afmetingen deze had. Ik heb een driepits gasstel dat eventueel in te bouwen is en een spoelbakje en electrische pomp voor een kraantje is ook wel te organiseren. Stromend water zou toch wel erg prettig zijn eigenlijk. Maar dan moet die keuken natuurlijk wél verwijderbaar zijn om deze in de tent te plaatsen (achterklep is breed genoeg)

Tips? Suggesties? Schelden omdat ik geen echte 'klapper' ben? Allemaal goed  :P alle commentaar welkom!
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2010, 12:41:01 am »

« Laatst bewerkt op: september 15, 2010, 12:47:38 am door Hans-K »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2010, 08:11:14 am »

gewoon zelf een keuken maken van watervast multiplex. Spoelbakje kun je vast wel ergens bij de bouwmarkt kopen. Andere spullen zijn ook gewoon los te koop. En kijk eens op Marktplaats. Kwam afgelopen week nog een losse bermkeuken tegen, maar weet alleen niet meer welke advertentie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Sadkingbilly

  • Gast
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2010, 09:25:23 am »

Die bermkeuken, is die inklapbaar ofzo tijdens de reis? Of is dat echt een blok dat binnenin je VW ligt tot je de klep opent? Best wel van belang eigenlijk ivm extra (of minder) ruimte. Mocht er iemand een vergelijkbare VW hebben en toevallig een foto hebben van de keuken zoals die aan/in de wagen ligt zou dat geweldig zijn! Anders ga ik denk ik toch zelf wat maken met inderdaad watervast plex en het dan invouwbaar maken met pootjes ofzo. Onderweg makkelijk even uit- en weer in te klappen om thee te zetten of een blik worstjes warm te maken en daarna snel weer verder. Toch iets makkelijker dan een los gasbrandertje op de stoeprand!
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2010, 10:10:10 am »

hmmm. even kijken, heb geloof ik wel wat... Deze ak is uit 1991 en wij hebben net de keuken opgeknapt.
Ik zou bij aankoop van de keuken goed op de maten letten, anders past hij niet (bouwjaar AK) en natuurlijk zit de verlichting er op, maar daar zijn losse balkjes voor te koop.

De maten van de keuken kan ik opnemen als we donderdag onze AK in de winterstalling gaan zetten en nog even goed opruimen.

De keuken in de wagen.... Hij hangt rechts aan/op de scharnieren en je kunt de keuken open en dicht draaien. Let op dat, wat je maakt, als je de keuken dicht draait moet de deksel wel een stukje open om te zorgen dat het afsluitrubber onderaan de deksel, weer Over de keukenbak valt.
Als je de keuken dichtdraait sluit hij de wagen af en schuift zeg maar tegen de kopse kanten van de bak aan.
Zaten de pootjes van de keuken er nog wel bij? Anders hangt hij steeds aan de scharnieren van de wagen en die gaan dan stuk door het zware gewicht

Geen idee waarje woont, maar je mag wel een keer komen kijken! Stuur anders een prive bericht...
Succes,
Judith

« Laatst bewerkt op: september 15, 2010, 10:13:14 am door jsteijn »
Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2010, 10:59:40 am »

Bedankt voor de foto's, is dit ook een Prestige? Dan weet ik in ieder geval hoe de keuken eruit hoort te zien, de meeste op marktplaats zijn voor een Parade helaas (want 50 euro is geen geld).. Ik heb ondertussen gezien dat het keukenblok binnenin de wagen ligt als je ermee rijdt (en niet achterop zoals ik hoopte, dat is de GT dus) en da's niet zo handig ivm vervoer tent en dergelijke. Met andere woorden eigenlijk hoef ik alleen het bovenblad te hebben en dit scharnierend te bevestigen aan de klep (met pootjes voor onderweg, bedankt voor de tip!) en het er op de camping af te schuiven en bovenop een nog te maken kastje zetten. De keuken past precies in de keukenuitbouw, volgend jaar wil ik een normaal tafelmodel koelkast meenemen en daarnaast misschien een kast bouwen voor etenswaren en serviesgoed.. Samen kunnen ze dan mooi het keukenblok dragen.

Misschien had ik toch nog even iets langer moeten rondkijken naar een VW maarja, deze was wel in érg goede staat voor zijn leeftijd..
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2010, 11:10:33 am »

Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2010, 11:19:43 am »

Ik woon in Zwolle (OV) dus even naar IJmuiden rijden kost evenveel als de wagen in dat geval. Ik kwam er net een tegen die gratis weg mag (wel een allure) maar ook die helaas in het westen, in Alkmaar. Beide een behoorlijk eind rijden dus.

Ik heb de originele tafel uit de Prestige bewaard (zit alleen wel onder een tent van 135 kilo IN de wagen en die staat al in de stalling) maar als je die volgend voorjaar nog nodig hebt mag je 'm wat mij betreft hebben. Werkt prima, zelfs de leertjes zaten er nog aan (om de poten vast te zetten). Niet erg mooi meer, brandplekje erop maar even schuren en lakken moet dat aardig wegwerken.

Wat voor slaapkussens heb je nodig, de matrassen? Die heb ik er ook nog bij maar wilde ik eigenlijk als onderleggers voor de zelfopblazende matjes gaan gebruiken volgend jaar.. Maar ook daar, als je in het voorjaar niets gevonden hebt laat het even weten, dan mag je die erbij ophalen. Zal wel ergens in maart worden denk ik!
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #8 Gepost op: september 16, 2010, 04:10:39 pm »

 :)  Ook die van ons gaat deze week de winterslaap in. Volgend voorjaar heb ik GRAAG weer contact  :J :J
1 matras hebben we en alleen de rechter, van de kids, mist.  Verder ook de ijzeren pijpjes van de rugleuningen van de bak en de rugkussentjes die daarbij horen.

Wow, de tafel nog compleet! Wij hebben wel het blad, maar geen onderstel meer. 1 en 1 zou hier een perfecte 2 opleveren!
Mijn ouders wonen in lochem, dus dan is ophalen etc al iets makkelijker.

Ik wacht met smart op het voorjaar (wie niet  ::) ::) )

Groetjes,
Judith
Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re:AK Prestige zonder keuken... Helaas
« Reactie #9 Gepost op: september 16, 2010, 08:34:20 pm »

Helaas heb ik alles verder uitgebroken dus ik heb geen stangen meer (had ik deze site een week eerder gevonden had ik ze hier natuurlijk gratis aangeboden) en geen rugkussens. Alleen twee smalle matrasjes die waarschijnlijk in de bak hebben gelegen en twee bredere die volgens mij uit het deksel komen. De hoezen zijn gewassen en worden hierbinnen bewaard, wat mij betreft laat je tegen maart even wat horen, dan kun je beide kindermatrassen met omtrekken ophalen :) en de tafel ook.

Ik heb me nu al voorgenomen, het eerste mooie weekeind volgend jaar dat de temperatuur weer boven de 18 graden komt gaan we een weekeind met de tent weg. Even een vraag terug: als ik op de zijkant van de wagen leun en dan loslaat schommelt het nog best wel na. Klopt dat of moet ik naar de schokbrekers laten kijken?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal