Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Afstand tussen de bankjes (AK Parade '04)  (gelezen 3048 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Afstand tussen de bankjes (AK Parade '04)
« Gepost op: juli 10, 2013, 12:11:11 am »

Wij zijn van plan om met z'n allen in de wagentent te gaan slapen en de ondertentjes slechts te gebruiken voor opslag en/of verstoppertje spelen. Wij op de deksel, de oudste meiden (3 en 5 jr.) overdwars op de bedplank met twee weekendtassen tussen hen in, en de jongste dame (10 maanden) in een travelcot achterin op de rondzit.

En dat laatste vergt nog wel een eenvoudig klusje, want de travelcot is een stuk breder dan het 'achterbankje' diep is. Ik wil dus een plaatje hout zagen die precies tussen de zijbanken invalt, net als de tafel tijdens de reis, en die diep genoeg is om samen met de achterbank de breedte van de travelcot te ondersteunen. Moet ik alleen nog een kussen of andere opvulling op maat maken, zodat de ondergrond gelijk is.

Ik zou dat alleen alvast maken vóór ik de vw ophaal. Mijn vragen zijn dus:

Hoeveel cm. breed is de tafel die precies tussen de zijbanken in kan liggen?
En hoe diep is de achterbank? Dan kan ik bepalen hoeveel ik nog nodig heb.
Hoe dik zijn de zitkussens van de rondzit?
Gelogd
In één klap schatrijk!

Stevie B

  • Gast
Re: Afstand tussen de bankjes (AK Parade '04)
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2013, 01:21:47 pm »

Beste Renve,

Ik had toevallig ook een berichtje geplaatst m.b.t. slaapgelegenheid in de Alpenkreuzer voor ons 2 jarige dochtertje:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=12231.0

Misschien voor jou ook een overweging waard om voor een campingbedje te kiezen i.p.v. een travelcot? Ik ken de maten van de zijbanken en achterbank niet, maar wij hebben het campingbedje al gepast en die past perfect op het "achterbankje".
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Afstand tussen de bankjes (AK Parade '04)
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2013, 02:41:45 am »

Hm, ok, daar hadden wij nog niet aan gedacht.

Wij hebben ze alle drie van kleins af aan in de travelcot gelegd, en houden stug vol. Dat bevalt prima, want bij het derde slaapje zijn ze gewend enmhebben we er de rest van de vakantie profijt van.

Alleen overwegen we nu inmiddels om alsnog het campingbedje nee te nemen om als box te gebruiken. Ze begint namelijk aardig rap te kruipen... :). En als we die toch bij ons hebben, kunnen we hem ook wel als slaapplek gebruiken ipv de travelcot.

Maar die zet je dus gewoon bovenop de bankjes? En op de kussens of haal je die weg?

Gelogd
In één klap schatrijk!

Stevie B

  • Gast
Re: Afstand tussen de bankjes (AK Parade '04)
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2013, 07:20:10 am »

Ja je moet het bedje dan wel in de breedte zetten, dan kan hij  bovenop de korste zitplank van de 3, maar lijkt me wel verstandig om eerst de kussens eraf te halen. We hadden hem het liefst in de lengterichting in het gangpad gezet, maar dat past net niet, tenzij je iets van de lange bankjes af zou zagen, maar dat vinden we toch wat zonde. Inderdaad handig dat je dan ook meteen een box bij je hebt. Het is trouwens wel lekker stevig en ruim, zo'n campingbedje, enige reden waarom wij hem het liefst thuis zouden laten, is dat hij aardig wat extra bagageruimte inneemt. Maar als je voldoende ruimte hebt, kun je hem maar beter bij je hebben.
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Afstand tussen de bankjes (AK Parade '04)
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2013, 08:07:57 pm »

Na ampel beraad blijven we toch bij de travelcot voor het slapen. Helemaal dicht en ze kan er niet in gaan staan, dus blijft ze hopelijk langer liggen  :Z. Mijn oorspronkelijke plan blijft dus staan, en daarom nogmaals de vragen:

Hoeveel cm. breed is de tafel die precies tussen de zijbanken in kan liggen?
En hoe diep is de achterbank? Dan kan ik bepalen hoeveel ik nog nodig heb.
Hoe dik zijn de zitkussens van de rondzit?

Is er iemand die de Parade toevallig bij huis heeft staan en hem een dezer dagen nog open klapt? Zou je dan voor mij een rolmaat mee willen nemen en bovenstaande drie maten voor mij willen opnemen?

Alvast hartelijk dank!
Gelogd
In één klap schatrijk!

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Afstand tussen de bankjes (AK Parade '04)
« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2013, 07:48:39 am »

@ RENVE,  Heb je de maten nog nodig? ik heb hem thuis staan en kan de maat zo even opnemen en hier neerzetten.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Afstand tussen de bankjes (AK Parade '04)
« Reactie #6 Gepost op: juli 17, 2013, 08:31:09 am »

Thanks Lutgerink, maar 't is niet meer nodig.
Gelogd
In één klap schatrijk!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal