Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.  (gelezen 25134 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bosje

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #30 Gepost op: augustus 29, 2012, 05:04:47 pm »

Als hondenbezitter ruim je de rommel van je hond op.
steeds meer campings hebben van die mooie afvalbakken met zakjesdisposer er boven, helemaal prima!

Als dank hapt onze hond naar alle insecten die in de buurt komen WW
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #31 Gepost op: augustus 29, 2012, 05:16:49 pm »

Als dank hapt onze hond naar alle insecten die in de buurt komen WW
Tot-ie toevallig raak hapt een er een hele dikke tong aan overhoudt.  :#
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #32 Gepost op: augustus 29, 2012, 08:02:23 pm »

Als hondenbezitter ruim je de rommel van je hond op.
steeds meer campings hebben van die mooie afvalbakken met zakjesdisposer er boven, helemaal prima!

Als dank hapt onze hond naar alle insecten die in de buurt komen WW

Ik vind het ook fascinerend hoe goed ze daarin zijn.  stel je voor dat je dit werk zelf zou moeten doen.  Ik bak er helemaal niets van denk ik
Gelogd

KlapFrog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer Expedition 1999
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #33 Gepost op: augustus 29, 2012, 10:10:24 pm »

Wij hebben de afgelopen vakantie in een tent gaslapen. We konden geen gebruik maken van de binnentent en sliepen dus in de grote ruimte. Omdat de horgazen overdag dichthouden niet practisch was, hadden we vooral heel veel vliegen binnen in de tent. Gelukkig vielen die beesten in slaap als het donker werd. Zo kon ik een rondje met het electrisch racket doen en konden we heerlijk slapen.

We zaten op 1000m hoog in de bergen en dat had als voordeel dat er haast geen muggen waren (helaas toch nog enkele wel). Wespen waren op een hand te tellen en ook die hebben met het racket kennis gemaakt.

Verder hebben we weinig last gehad van allerlei beestjes en die hebben we dan ook met rust gelaten (of een keer verplaatst).
's Ochtens zaten er wel mieren in afwasbak, maar die stond toch buiten. Verder liepen er midden ind nacht vossen over de camping, maar omdat ik voor het slapen altijd de vuilniszak weggooide hebben we daar ook geen last van gehad.

We hebben geen gebruik gemaakt van stinkkaarsen o.i.d.
Gelogd
Life is what happens while you are busy making other plans. (John Lennon)

wezenveld

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #34 Gepost op: augustus 29, 2012, 10:45:25 pm »

wij hebben op vakantie helemaal geen last gehad van kriebelbeestjes of zo. Hebben dit jaar voor het eerst een ledlichtketting in de voortent en aan de luifel gehangen. Geen mug of ander vliegend ongein op bezoek gekregen.

Las over het gebruik van etherische lavendelolie. Dat schijnt, in combinatie met groene thee, ook een goed (smeer)middel te zijn tegen zonnebrand.
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #35 Gepost op: augustus 29, 2012, 11:10:52 pm »

Wij hadden afgelopen week een wespenvanger aan de tent hangen! en die deed het erg goed er zijn er in 1 week tijd meer dan honderd ingekomen!
Niet zo heel gek bleek achteraf! vouwwagen stond op 40 meter van een groot wespennest! :H
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #36 Gepost op: augustus 29, 2012, 11:18:13 pm »

Maar waarom hang je die aan de tent? Die kun je beter een eind weg zetten zodat ze daar naartoe gaan ipv naar je tent.

Getver 40 meter is wel heel dichtbij
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #37 Gepost op: augustus 29, 2012, 11:32:30 pm »

we hadden er weinig last van! Ze zoemden een beetje voorbij, beetje opppassen met zoetigheid! en niet in paniek raken, de kids reageerden er eigenlijk niet op! het nest word deze week nog weggehaald,  :**
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #38 Gepost op: augustus 30, 2012, 12:04:15 am »

Bij extreem veel wespen: flesje doormidden snijden: bodem vullen met pure ranja en een scheutje afwasmiddel ( dan zinken ze snel en zijn ze sneller dood) de andere helft er op de kop opzetten.
Muggen? Niet veel last van gehad dit jaar....maar citronellakaarsen werken prima voor buiten....de voordeur zit toch altijd ('s avonds) dicht.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #39 Gepost op: augustus 30, 2012, 08:28:15 am »

Muggen, vliegen, wespen en mieren vind ik de vervelendste beestjes...als ze echt vervelend zijn of stekerig dan de elektrische racket.
Wel hebben we in Frankrijk een keer heel veel (echt heel veel) overlast gehad van die ieniemieniemiertjes....een grote zak hondenvoer was helemaal bedolven onder die mieren...en die dus met de honderden mieren zo weg gegooid, zonde van het voer...maar wilde en kon het mijn honden niet meer geven.
Toen hebben we een spuitbus in Frankrijk gekocht....kleine randjes gespoten rondom de koelkast, en plekken bij voedsel....hierna geen last meer gehad. Het dreef alle miertjes weg, maarja volgens mij zat de hele nest in het lopend buffet van de zakvoer... :#

Ook een keer heel veel oorwormen gehad, die hadden zich ingenesteld in de buizen van de oude Alpen Kreuzer...griebels, wat een enge beestjes...hele kluwen vielen uit de buizen bij het opbreken... :(

Verder kruipend en vliegend spul probeer ik netjes te vangen en verderop de vrije natuur in te zetten.... :O

Wat ik dus wel altijd bij ons heb zijn Antimugspray (met en zonder DEET), wierrookstokjes in klein en grote, citronellakaars, de antimieren spuitbus en de elektrische racket.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #40 Gepost op: augustus 30, 2012, 11:46:41 am »

Als je erg veel last hebt van mieren, kun je met een teen knoflook strepen zetten op de koelbox o.i.d. De mieren kunnen het geurspoor niet meer volgen (doordat de knoflookgeur overheerst) en gaan ergens anders heen.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #41 Gepost op: augustus 30, 2012, 01:38:38 pm »

En die laatste mug die het niet begrepen heeft, wordt even vlotjes  opgespoord met de zaklamp en vervolgens met harde hand resoluut tegen het doek van de binnentent platgeslagen.

Wanneer de mug al gestoken heeft, krijg je hier bloedvlekken van op je doek (ik althans wel met cremekleur). Daarom hebben wij een electrische klapper.
Wij doen ook gewoon alles goed dicht en branden 's avonds een citronella kaars voor de ingang, dan komen ze er niet in en wat al binnen is maakt kennis met de klapper.

Dit jaar in Limburg HEEL veel muggen gehad. Record is 75 gemept op 1 avond. Zelfs ff rustig boekje lezen was onmogelijk binnen  :(

Wespen bijna niet gezien. Wij lieten de kids het drinken gelijk opdrinken zodat het niet bleef staan als lokkertje. Met ontbijt wel een enkeling, maar die was ook zo weer weg (als hij de klapper zag  >:( )
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #42 Gepost op: augustus 31, 2012, 10:32:23 am »

Wanneer de mug al gestoken heeft, krijg je hier bloedvlekken van op je doek
Klopt. Ik bedoelde dan met name in de binnentent. En daar zit ik niet zo heel erg met een paar platgeslagen muggenlijkjes. Dat zie je toch niet in het donker. En mocht het op langere termijn ooit een compleet kerkhof worden, dan gaat de hele binnentent gewoon een keer in het sop.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #43 Gepost op: augustus 31, 2012, 12:29:04 pm »

Iemand schreef hier om een lamp te laten branden omdat dat de beestjes aantrekt. Wel dat werkt niet voor muggen.
Die komen niet af op licht maar op de CO? die de mens of dier uitstoten. Vandaar dat je ze alleen kan weghouden met muggengaas. Ook zouden ze vooral aangetrokken worden door ... zweetvoeten.
Waarschijnlijk is dat laatste de reden dat ik er zoveel last van heb en mijn man nauwelijks. ;)

En tegen mieren heb ik nu standaard een bus mierenpoeder bij. We hadden er vorig jaar in Calabrie heel veel last van en ondanks dat ik wel een woordje Italiaans spreek, heb ik geen Italiaan gevonden die begreep dat ik dat poeder zocht. Hoe leg je het woord "mier" uit met gebarentaal?

Na 2 reizen naar Zuid Afrika klaag ik nu wat minder over onze "onschuldige" beestjes. Schorpioenen en tarantula's en slangen zijn andere kost in een tent. En dan hebben we nog niet over allerlei soorten apen die je eten stelen terwijl je erbij staat.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Kriebelbeestjes en andere zoemertjes....wat doen we er aan.
« Reactie #44 Gepost op: augustus 31, 2012, 01:09:31 pm »

Iemand schreef hier om een lamp te laten branden omdat dat de beestjes aantrekt. Wel dat werkt niet voor muggen.
Die komen niet af op licht maar op de CO? die de mens of dier uitstoten.
Een gaslamp stoot meer CO? uit dan een mens. En doet dat continue. Warmte is ook een factor. Voor veel andere vliegers en fladderaars (motjes en vergelijkbare,kleinere beestjes) werkt licht zichtbaar. Maak thuis na de zomer maar eens de kap van  een plafonniere open. Die zit dan vol met lijkjes van diverse zoembeesten. Het is ook dé reden waarom je rond buitenlampen en straatlantaarns altijd spinnewebben aantreft.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal