Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Bevestigen 100 sticker  (gelezen 28214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daald

  • Gast
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #15 Gepost op: juni 11, 2016, 03:40:59 pm »

lelijk of niet..doorrijden is ook wat waard. Bij ons is ie door De Wit netjes op een plaatje bevestigd welke tijdens het rijden in Duitsland over het dekzijl komt. In Nederland en andere landen komt ie onder het dekzijl waardoor ie niet zichtbaar is.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #16 Gepost op: juni 11, 2016, 07:17:55 pm »

Offtopic maar je bent op vakantie dus waarom hard rijden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #17 Gepost op: juni 11, 2016, 08:40:38 pm »

Offtopic maar je bent op vakantie dus waarom hard rijden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Is ook altijd ons idee ;) een keer 5 minuten langer zitten bij de koffiepauze en je bent de tijdswinst weer kwijt. In Duitsland doet geen agent moeilijk als 90-95 op de GPS aan het rijden bent. Dus zoveel scheelt het in de praktijk echt niet qua tijd.
Het is meer voor het gevoel. Net als 130 vs 120 in Nederland, dat heeft in de praktijk ook helemaal geen nut.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #18 Gepost op: juni 11, 2016, 09:31:16 pm »

Of de keuring wel of niet nuttig is wordt hier veel over gediscussieerd.  Het is vooral een kwestie van gevoel. Voel je je prettiger bij 100 met sticker of rij je ook zonder het keurmerk ontspannen met deze snelheid. Of doe je toch liever 80-90. Ieder moet het voor zichzelf uitmaken. Als je klapper technisch goed in orde is en de boel is goed beladen dan maakt qua veiligheid allemaal weinig uit. Ik vind het relaxter om 100 ter kunnen rijden zonder op te hoeven letten of er een flitskastje staat of dat oom agent zich achter een boom heeft verstopt. 80-90 vind ik echt te traag. Dit jaar gaan we noordwaarts. Op het hele traject door Duitsland (450km) scheelt het maximaal een uur, is dat de kosten waard? Zeg het maar...
 
Om weer terug te komen op de vraag van het plakken van de sticker..
Ik heb ook geen plek en ga een bordje maken van een stukje plexiglas dat aan de klep van de wagen bevestigd kan worden.
In dit topic staan diverse voorbeelden:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=9230.0
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #19 Gepost op: juni 11, 2016, 10:32:44 pm »

het is het zeer zeker waard. Het verschil tussen 80 en 100 is een hoop. 80 of 90 rijden mag je ook met een tempo 100 sticker.
Andersom lukt het je niet, de boetes zijn best hoog.....

Wel mooie manier om het zo te bevestigen.
Gelogd
live life outdoors

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #20 Gepost op: juni 12, 2016, 09:18:57 am »

Welke boetes? In 15 jaar 90-95 op de GPS rijden nog nooit een boete gekregen in Duitsland. De  boetes zijn juist een stuk lager in Duitsland dan in Nederland.
Als ik vanaf de grens bij Oldenzaal naar Travemünde of Kiel rij zijn er zoveel stukken waar die 100 km/h toch niet gehaald mag of kan worden (grote stukken met inhaalverboden voor aanhangers).
Vrachtwagens mogen in Duitsland ook maar 80, die rijden ook bijna allemaal tegen de 90.
Het is daar allemaal niet zo spannend, hoeveel mensen hebben hier zelf een boete gekregen in Duitsland voor het te hard rijden met een aanhanger?
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #21 Gepost op: juni 12, 2016, 10:16:25 am »

Ik denk dat iedereen op basis van de beschikbare informatie zijn of haar eigen keuze kan (en mag) maken....

Of je nu fan bent van knutselen (die 100 km sticker is dan een briljant excuus), geen punt maakt van snelheid (80 km is ook ok), de plussen, minnen en risico's afweegt (harder rijden kan, boetes laag) of aan alle eisen wilt voldoen (100 km MOGEN rijden rijdt relaxter): kies vooral wat bij jou past.

Voor mij zou gelden dat ik graag 'binnen de lijntjes' kleur: liever 100 km/h rijden met keuring en sticker: dat rij ik een stuk relaxter. Dat het voor iedereen anders kan zijn: prima!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Maxel

  • Gast
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #22 Gepost op: juni 12, 2016, 01:56:06 pm »

Of de keuring wel of niet nuttig is wordt hier veel over gediscussieerd.  Het is vooral een kwestie van gevoel. Voel je je prettiger bij 100 met sticker of rij je ook zonder het keurmerk ontspannen met deze snelheid. Of doe je toch liever 80-90. Ieder moet het voor zichzelf uitmaken. Als je klapper technisch goed in orde is en de boel is goed beladen dan maakt qua veiligheid allemaal weinig uit. Ik vind het relaxter om 100 ter kunnen rijden zonder op te hoeven letten of er een flitskastje staat of dat oom agent zich achter een boom heeft verstopt. 80-90 vind ik echt te traag. Dit jaar gaan we noordwaarts. Op het hele traject door Duitsland (450km) scheelt het maximaal een uur, is dat de kosten waard? Zeg het maar...
 
Om weer terug te komen op de vraag van het plakken van de sticker..
Ik heb ook geen plek en ga een bordje maken van een stukje plexiglas dat aan de klep van de wagen bevestigd kan worden.
In dit topic staan diverse voorbeelden:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=9230.0

Dat ziet er goed uit!
Waar heb je dat laten maken PenH?
En heb je er patent op aangevraagd of kan ik je tekeningen gebruiken om ook zoiets moois te laten maken?  :P
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #23 Gepost op: juni 12, 2016, 02:30:56 pm »

Ondertussen heel veel jaren terug. Zal een 30 jaar terug geweest zijn, heeft mijn vader een dergelijke boete gehad. Het was fille waar we nauwelijks 80 konden rijden en men haalde alle buitenlanders met aanhanger die niet een dergelijke stikker hadden uit het verkeer om een behoorlijk stevige boete te geven.

Bij vraag hoe ze dat vast gesteld hadden was dat ze een foto gemaakt hadden. Bij de vraag of we deze konden zien was de agent even in paniek naar zijn overste. Die kwam vertellen dat we deze konden opvragen in een bepaald politiekantoor in Duitsland ten vroegste een maand na de feiten (lees niet dus) maar toch eerst moesten betalen!
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #24 Gepost op: juni 12, 2016, 04:45:20 pm »

Weet je zeker dat het om tempo 100 ging? 30 jaar geleden was ABS nog geen gemeengoed en dat is een verplichting bij Tempo 100. Ik kan zo niet vinden wanneer het ingevoerd is.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #25 Gepost op: juni 12, 2016, 04:50:50 pm »

Oh ja, de enorm hoge boetes heb ik ook gevonden... ;)

Tot 10 km/h overschrijding is €15 en geen strafpunten.
11 tot 15 km/h overschrijding is €25 en geen strafpunten.
Het wordt wat duurder als je tussen de 16 en 20km/h te snel bent, €70 en 1 punt.
Gelogd

ErikAcasol

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 4x4 Off road out door
  • De wrâld is te kreas om d'r oerhinne te fleanen
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #26 Gepost op: juni 12, 2016, 04:59:32 pm »

Ik heb een rond bordje gemaakt met een op vul blokje en die achter op de Jamet geschroefd.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #27 Gepost op: juni 12, 2016, 05:46:04 pm »

Dat ziet er goed uit!
Waar heb je dat laten maken PenH?
En heb je er patent op aangevraagd of kan ik je tekeningen gebruiken om ook zoiets moois te laten maken?  :P
HoHo, deze heb ik niet gemaakt. Het is het werk van @Fipe. Ik wil zelf ook zoiets maken naar dit voorbeeld maar ben nog niet verder gekomen dat het keuren en het vinden van een geschikt achterplaatje om de sticker op te plakken.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #28 Gepost op: juni 12, 2016, 06:10:18 pm »

Niet zeker dat het over Tempo 100 ging of hoe het toen geregeld werd, wel dat de agent in kwestie stelde dat we met die aanhangwagen niet harder mochten rijden dan 80 (we eigenlijk in fille reden en die quasi nergens meer dan 70 ging) en de boete toen toch een goede 4000 BEF was dus nu een goede 100 euro wat wij toen toch veeeeel geld vonden, zeker in die tijd!

We hebben het toen altijd louche gevonden omdat die agent toen mijn vader naar de bewijzen vroegen zo ontwijkend reageerde en eigenlijk alle buitenlanders met een aanhangwagen aan de kant moesten, terwijl Duitsers die in dezelfde file reden en dus eigenlijk de zelfde snelheid hadden niet (vermoedelijk omdat ze de wetgeving beter kende). Een jaar of twee later was in het nieuws een schandaal dat agenten of politiezones in Duitsland quota's kregen opgelegd van aantal boetes die ze moesten uitschrijven en dat indien ze die niet dreigde te halen, ze dergelijke acties opzetten, specifiek naar buitenlanders gericht met boetes die niet helemaal klopten. Wij hebben altijd het gevoel gehad dat wij daar eveneens het slachtoffer van waren.

Het is heel lang geleden dus de kans dat de wetgeving toen nog anders was is uiteraard zeer groot ook!

Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Bevestigen 100 sticker
« Reactie #29 Gepost op: juni 12, 2016, 09:28:17 pm »

Oh ja, de enorm hoge boetes heb ik ook gevonden... ;)

Tot 10 km/h overschrijding is €15 en geen strafpunten.
11 tot 15 km/h overschrijding is €25 en geen strafpunten.
Het wordt wat duurder als je tussen de 16 en 20km/h te snel bent, €70 en 1 punt.

Die laatste categorie was voor mij emeen extra stimulans om de keuring te gaan aanvragen. Bovendien vind ik het gewoon prettig om te voldoen aan de regels, al zal ik vast ook wel eens breken met de regel voor de snelheid. Maar niet veel meer dan 10 verwacht ik. Als je op die momenten dan ook nog eens meer dan 20 te hard rijdt (100+), zit je al snel op een prent die je bijna net zo goed aan een keuring kan besteden (€ 42,50 meer).
Gelogd
Wat is jouw klapband?
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal