Gaatjes en schade tentdoek Aero

Gestart door Lager, augustus 03, 2023, 04:50:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lager

Gister de wagen nat in moeten pakken in Oostenrijk helaas en het weer vandaag helpt niet bepaald mee met drogen, maar ja niets aan te doen.

Nu klap in de wagen open en ontdek ik slijtplekken en een gaatje van de buitentent aan de kant van het bed, ter hoogte van het matras. Daar wordt je wel bloed chagrijnig van bij een nieuwe tent.

Het enige wat ik kan bedenken dat 1 van de roof extensions daar heeft liggen schuren 900 km lang. We hebben beide extensions naar achter, richting de keuken, gestoken en netjes in het laatste gaatje van het bandje opgehangen. De tent lag ook met winddroge opgevouwen keurig op de kar. Je zou denken dat het systeem zo is gemaakt dat dit niet zomaar kan gebeuren.

Ik ga nog even contact opnemen met Holtkamper maar hoe zou dit te fixen zijn?




Marcel78

Ai, dat is balen. Wij doen de roof extensions als je er voor staat altijd naar rechts. Dan liggen ze niet bij elkaar. Zou inderdaad een oorzaak geweest kunnen zijn. Hopelijk is het op te lossen. Succes!

getiem

Ik heb een tijdje de roof extensie stangen er compleet uit gehaald. Vouwt netter op en kost slechts een fractie meer tijd bij opzetten.
Scheelt met name in opvouw hoogte aan de stangen kant.
Kamperen met de wouw-factor

Lager

Citaat van: getiem op augustus 03, 2023, 07:23:18 PM
Ik heb een tijdje de roof extensie stangen er compleet uit gehaald. Vouwt netter op en kost slechts een fractie meer tijd bij opzetten.
Scheelt met name in opvouw hoogte aan de stangen kant.

Ik heb de constructie van die roof extensions nog niet goed bekeken, maar die kun je er blijkbaar makkelijk uit kunt halen en weer terug plaatsen. Maar in principe hoeft het niet, het ontwerp is zo dat je het mee klapt, zonder schade dan wel. Ik ga dat de volgende keer eens proberen, dank voor de tip. 

GJT

#4
Mijn tip is: zonder windforce inklappen. Je kan dan gecontroleerder zaken er tussen leggen bij het vouwen en en komt nergens doek knel te liggen. Het inklappen met windforce duurt langer dan handmatig.
De delen van de roof extension aan de bed-zijde leg je dan eerst naar binnen (tussen het doek van het dak boven het dak). De extension delen van de andere kant leg je er ook tussen. Dan liggen er geen losse delen aan deze kant. Verder kan het dekzijl aan deze kan langs het doek gaan schuren, hierdoor doe ik nu het flapje naar boven zodat er iets tussen zit. De losse buizen van de roofextension gaan bij ons beide naar rechts.

Ik heb op deze plek ook een gaatje gehad. Weet ook niet hoe het gekomen is maar vermoed ook dat het te maken heeft met beknelling/schuren. Ook bij mij lag hier toen een buis. HK heeft het doek hier vervangen en er bisonyl achter gezet.

Hemertje

Holtkamper geeft in de instructie video beide roofextentions naar rechts wanneer je er voor staat
Zo raken beide stangen en schelpen elkaar niet

cewi

Citaat van: GJT op augustus 03, 2023, 09:25:55 PM
Mijn tip is: zonder windforce inklappen. Je kan dan gecontroleerder zaken er tussen leggen bij het vouwen en en komt nergens doek knel te liggen. Het inklappen met windforce duurt langer dan handmatig.
De delen van de roof extension aan de bed-zijde leg je dan eerst naar binnen (tussen het doek van het dak boven het dak). De extension delen van de andere kant leg je er ook tussen. Dan liggen er geen losse delen aan deze kant. Verder kan het dekzijl aan deze kan langs het doek gaan schuren, hierdoor doe ik nu het flapje naar boven zodat er iets tussen zit. De losse buizen van de roofextension gaan bij ons beide naar rechts.

Ik heb op deze plek ook een gaatje gehad. Weet ook niet hoe het gekomen is maar vermoed ook dat het te maken heeft met beknelling/schuren. Ook bij mij lag hier toen een buis. HK heeft het doek hier vervangen en er bisonyl achter gezet.

Mijn tip, stuur de klapper terug naar HK zodat zij het probleem oplossen! Je moet hem zowel kunnen opzetten als inklappen met windforce. Daarvoor zit het er toch op?

Lager

Citaat van: Hemertje op augustus 04, 2023, 07:39:10 AM
Holtkamper geeft in de instructie video beide roofextentions naar rechts wanneer je er voor staat
Zo raken beide stangen en schelpen elkaar niet

Beide naar rechts betekend dus dat 1 extension richting de dissel wijst en de andere richting de keuken? Als ik het instructie filmpje online bekijkt zegt de dame idd naar rechts. Bij de aflevering van de wagen werd ons verteld dat het belangrijk was beide ofwel naar voren ofwel naar achteren te leggen. Lekker onhandig dus.
Denk dat ik ze maar gewoon los haal zoals gesuggereerd.

Ik heb de wagen gisteravond weer ingeklapt na een poging deze te drogen en heb het toen precies gedaan zoals op vakantie. Ik heb extra goed gekeken naar wat er op de plaats van het gat ed. allemaal samenkomt maar daar ligt dus helemaal niets. Het hele pakket van de tent/luifel en extensions ligt hoger op de wagen. Het lijkt er dus meer op dat het is veroorzaakt door het dekzeil wat daar 900km heeft liggen schuren. Misschien hetzelfde als bij GJT.

Hemertje

Wij hebben sinds 5 jaar ofzo een Kyte
En ik weet niet beter van Holtkamper en andere Kyte eigenaren de stangen inderdaad naar keuken en dissel in te vouwen , beide rechts wanneer je ervoor staat

KlapJoeri

#9
Citaat van: Hemertje op augustus 05, 2023, 11:58:17 AM
Wij hebben sinds 5 jaar ofzo een Kyte
En ik weet niet beter van Holtkamper en andere Kyte eigenaren de stangen inderdaad naar keuken en dissel in te vouwen , beide rechts wanneer je ervoor staat

Klopt, zo heeft Holtkamper het ons bij aflevering ook uitgelegd.

Maar zoals ze het uitleggen kan misverstanden geven. "Altijd beide zijden naar dezelfde kant leggen, of allebei naar links of allebei naar rechts." Dit kun je verkeerd begrijpen of verkeerd onthouden.

Ze kunnen beter zeggen "altijd een kant naar de dissel laten wijzen, de andere kant dan van de dissel af laten wijzen, zodat de stangen bij invouwen niet op elkaar komen te liggen".
The cold never bothered me anyway.....

kimzomer

Zou het ook van het dichtritsen van de cover kunnen zijn? Dus dat er een stukje doek tussen de rits heeft gezeten? Vast ook iets klem, want het verklaart de 'strepen' niet, maar het rechte scheurtje mogelijk wel? Vervelend in elk geval!

WimS

Citaat van: KlapJoeri op augustus 06, 2023, 10:42:12 AM
Klopt, zo heeft Holtkamper het ons bij aflevering ook uitgelegd.

Maar zoals ze het uitleggen kan misverstanden geven. "Altijd beide zijden naar dezelfde kant leggen, of allebei naar links of allebei naar rechts." Dit kun je verkeerd begrijpen of verkeerd onthouden.

Ze kunnen beter zeggen "altijd een kant naar de dissel laten wijzen, de andere kant dan van de dissel af laten wijzen, zodat de stangen bij invouwen niet op elkaar komen te liggen".

Ik weet niet hoor, voor mij was het altijd volstrekt duidelijk.
Ook bij de oplevering werd het héél duidelijk verteld.

Lager

Ondertussen is de wagen alwer een tijdje terug van Holtkamper. Maar nog niet aan toegekomen hier nog even een update te plaatsen.
Holtkamper heeft uiteindelijk niet de oorzaak kunnen achterhalen maar wel netjes de schade gerepareerd. Er is een heel nieuw stuk tentdoek ingekomen dus er is niets meer van te zien.
Maar misschien heb ik zelf wel de oorzaak gevonden. Ik had de wagen weer opgehaald in Utrecht en naar huis gereden, thuis even gecontroleerd wat het resultaat was en toen zag ik weer een paar van die "krasjes" op het hagelnieuwe doek....veroorzaakt door de rits van een luifelpunt die na invouwen een beetje uit het hele pakket op de wagen was gezakt en tijdens het rijden een beetje heen en weer heeft bewogen. Nu geen drama, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat dat ons in de zomer ook is overkomen, alleen was de rit toen geen 30km maar 1.000 Km en een nat doek.

Ik ga er dus voor zorgen bij alle komende tripjes dat die luifelpunten diep weggestopt zitten in het tentpakket.

Al met al prima dienstverlening van Holtkamper waarbij ze en passant ook nog even een upgrade hebben uitgevoerd aan de "pantoffeltjes" van de staanders in de binnentent.

Alex

Ik vind dit ook het nadeel van het donkergroene doek.
Het geeft snel krassen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden