Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Info vouwwagen gezocht!  (gelezen 8933 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lag3.0V6

  • Gast
Info vouwwagen gezocht!
« Gepost op: juli 04, 2012, 02:05:08 pm »

Goeie middag allen.

Nieuw op dit forum en hopende veel info en lol te beleven stel ik ons voor. Wij zijn Jolanta en Rob, samen met onze Berner Sennen Berni wonen we gemoedelijk in Zevenbergen. Voor t laatst weggeweest met de sleurhut, is inmiddels verkocht en denken eraan een vouwwagen, alpenkreuzer?, aan te schaffen.

Volgend jaar willen we naar Scandinavie, zoeken dus een wagen die te gebruiken is voor n overnachting, dus ook koken e.d., maar ook voor langere tijd ergens te zijn. Er zijn er vele, welke zou geschikt zijn! Ook voor de wat koudere nachten.....

Verder stalbaar thuis dus een kantelmechanisme om m thuis op te bergen.

We zouden het liefst een vast deksel hebben. Ideeen erg welkom!

Erg bedankt vast,

Groetjes van ons.. ;)
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2012, 02:56:46 pm »

Om te beginnen zou ik eerst wat folders doorlezen van verschillende vouwwagens. Zo kom je er achter wat er mogelijk is en wat de verschillen zijn. Dan maak je een lijstje met criteria die jullie belangrijk vinden. Als je dan een eerste selectie hebt gemaakt, ga dan eens bij een dealer langs die de verschillende vouwwagens heeft staan, zodat je ze in de praktijk kunt zien (in ons geval bleek onze grootste voorkeur ineens af te vallen na een bezichtiging).

Hier vind je vast wat brochures:

Trigano: http://www.ericarecreatie.nl/vouwwagens/trigano/extra/Trigano-CP-2011-%20GB%20-%2028-07.pdf
Camplet: http://www.camp-let.nl/fileadmin/pageflip/brochure2012/nl/index.html
Combi Camp: http://www.ericarecreatie.nl/vouwwagens/combicamp/Folder.Combi-Camp2012NL.pdf?language=4
Jamet: http://www.jamet.nl/file431.pdf?name=jametfolderned2012.pdf Prijslijst: http://www.jamet.nl/file422.pdf?name=prijslijst2-2012.pdf
Roadmaster: http://www.roadmaster.nl/images/football/Folder%202011.pdf
Smitveld: http://www.smitveld-vouwwagens.nl/prijslijst/vouwwagenfolder/
Holtkamper: http://www.holtkamper.nl/folders/
Aart Kok: http://www.aartkok.nl/docs/folders/folder-tenttrailers.pdf

Er zijn er vast nog meer, maar dit zijn de merken die ik ken.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Lag3.0V6

  • Gast
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2012, 05:28:42 pm »

Bedankt!

Hier gaan we zeker even naar kijken.

Verder, jullie idee over de wagen die een zg bermkeuken heeft.... :J We bedoelen stoppen en wat kunnen koken/kokkerellen zonder moeilijke toestanden.
Liefst klep open en je gang gaan. Suggesties??

Maar we hebben al info toegespeeld gekregen, dank.  8)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2012, 05:50:55 pm »

Bedankt!

.
Verder, jullie idee over de wagen die een zg bermkeuken heeft.... :J We bedoelen stoppen en wat kunnen koken/kokkerellen zonder moeilijke toestanden.
Liefst klep open en je gang gaan. Suggesties??

Maar we hebben al info toegespeeld gekregen, dank.  8)

ik zeg ...roadmaster....family s
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2012, 06:35:56 pm »

Bedankt!

Hier gaan we zeker even naar kijken.

Verder, jullie idee over de wagen die een zg bermkeuken heeft.... :J We bedoelen stoppen en wat kunnen koken/kokkerellen zonder moeilijke toestanden.
Liefst klep open en je gang gaan. Suggesties??

Maar we hebben al info toegespeeld gekregen, dank.  8)

En ik zeg Holtkamper met een keuken op de dissel!!! :>
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 485
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2012, 07:10:56 pm »

Zal ik dan maar een Alpen Kreuzer adviseren? Nee, even zonder gekheid, @TS, ieder gaat natuurlijk zijn eigen merk adviseren. Kijk geod naar wat je wil, zet dat op een rijtje en vergelijk. Wat je ook kunt doen: een goedkope oude vouwwagen kopen om het eens een jaartje te proberen. Wij hebben zoiets ook gedaan en nu hebben we hem zelfs helemaal opgeknapt en willen hem niet meer kwijt!

Wat betreft de eisen, kijk voor een goedkope wagen dan naar een Alpen Kreuzer Super GT, zet tamelijk snel op, de keuken zit onder een klep, en als je kort kampeert volstaat een luifel die je aan de wagentent ritst, wil je langer dan rits je de voortent eraan, wil je nog langer rits je de luifel weer aan de voortent, en er zijn zelfs een aantal met een speciaal tussenstuk geleverd om de voortent nog groter te maken. Wat die koudere nachten betreft: dan zijn alle vouwwagens niet zo heel geschikt als je geen kachel oid meeneemt, het blijft natuurlijk doek en geen vaste geisoleerde wanden als in een caravan.
Gelogd

Lag3.0V6

  • Gast
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2012, 07:55:51 pm »

Da s al veel info en vlot!! T lijkt de Lagunaclub wel.....leuk die fora.

Eerlijk dacht ik aan ee Alpenkreuzer, waarom geen idee, wellicht omdat mn nvader er destijds 1 heeft gehad. Kijkend op MP enz zag ik ook idd Roadmaster, ook zeker zo op t 1e gezicht niet gek! Maar verder kijkend zijn er nog veel meer....... :H Maakt de keuze moeilijk (er). Als gemakzuchtig iemand zou voor ons een wagen geschikt zijn dat als de deksel openstaat t bed klaar is..... I: Vanzelf bij langere tijd de voortent eraan, voilla, geen punt. Maarrrrrrrrrkan zo n voortent opgeborgen blijven ergens of moet deze steeds van hot naar her gesleept worden...bij bv 1 overnachting.

Als ik t zelf lees ben iki idd erg lui maar ach..t is tenslotte vakantie  :nl

Komend weekend maar s heeeeeel goed kijken, informeren enz!!

Vanavond nemen we dr maar n  W:tje op!

Meer ideeen? Welkom, bedankt vast weer.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2012, 09:16:11 pm »

hoi daar welkom eindelijk weer eens een in mijn hoek kom zelf uit woensdrecht  :nl
maar je bent op zoek naar en vw maar dan is het voor en hoop mensen ook belangrijk voor welk bedrag jullie ongeveer zoeken
en wil je een en enkel of dubbel klapper het bouwjaar vanaf het zijn
veel vragen maar maak en totaal wensen lijstje dan komen er denk meer gerichte opties
gr caspar  :zw
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2012, 09:17:06 pm »

Voor een nacht kan alles gewoon in de bak blijven.
Je bouwt het slaap gedeelte op stuk of 4 haringen de grond in. pyjama aan en en slapen maar...
beetje over de spullen heen kruipen in de bak moet kunnen...tis maar voor een nacht om te slapen toch en de volgende dag weer verder.
zorg wel dat je de slaapzakken binnenhandbereikt heb anders kom je wel veel aan het verplaatsen...
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2012, 09:44:06 pm »

Budget is inderdaad het begin.

Wij zijn begonnen met een camplet.

Snel op te zetten relatief niet duur en wel alles binnen handbereik.
Vanuit  je eerste vouwwagen ga je merken wat je wel en niet wil.

Camplet vonden wij een ideaal begin
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #10 Gepost op: juli 04, 2012, 09:53:15 pm »

Als gemakzuchtig iemand zou voor ons een wagen geschikt zijn dat als de deksel openstaat t bed klaar is..... I: Vanzelf bij langere tijd de voortent eraan, voilla, geen punt. Maarrrrrrrrrkan zo n voortent opgeborgen blijven ergens of moet deze steeds van hot naar her gesleept worden...bij bv 1 overnachting.

Ik lees dat jullie met twee zijn + grote woef. De Holtkamper Spacer voldoet helemaal aan je eisen.  Klep open, bed (lattenbodem) is klaar en luifel ook. WIl je langer blijven, voorwand inritsen en ook klaar.  De voorwand ligt ongebruikt onder het bed want het bed is een lattenbodem met daaronder wel 1000 liter bagageruimte. Er kan dus nog best wat meer liggen dan alleen je voorwand  ;) Keuken staat achteraan op de dissel en kan zelfs tijdens de reis gebruikt worden.

Zo ziet hij er uitgeklapt uit (zonder voorwand) maar dus met de luifel vast aan het slaapdeel. Dus geen gezeul met tent. Zoals je hem nu ziet staat is de opzettijd 20 minuten inclusief waterpas zetten. Eens hij waterpas staat mag je rekenen op 10 minuten opzettijd.



Maar ik ben geen kenner van andere merken er zullen er zeker nog zijn die aan jullie eisen voldoen.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2012, 10:05:36 pm door Mieke »
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 485
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #11 Gepost op: juli 04, 2012, 09:57:21 pm »

Bij een Super GT kun je alle spullen via de keuken en de voorkant onder het bed schuiven, je kunt dus als je voor 1 nacht stopt gewoon alles daar laten zitten!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #12 Gepost op: juli 04, 2012, 09:57:58 pm »

Een trigano odyssee of een combi camp zou ik voor gaan.
Maar flyer is ook een optie.
Qua slapen denk ik dat je in de eerste 2 beter ligt.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Henk CC

  • Gast
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #13 Gepost op: juli 04, 2012, 10:12:31 pm »

Combi Camp, groot bed en goede keuken op de juiste plaats. En zeker snel op te zetten. Nadeel relatief duur.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.411
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Info vouwwagen gezocht!
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2012, 10:28:54 pm »

Hhehehehe zullen we het nog moeilijker maken. :P
Trigano Alpha
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal