Chasisnummer Odysee

Gestart door Roelm, juni 03, 2024, 12:44:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roelm

Hallo

We kochten een 2e hands Trigano Odyssee uit 2018. En voor de verzekering heb ik het chasisnummer nodig.
Nu vroeg de garage waar we hem gaan laten keuren er ook al naar.
Ik heb hem toen foto's gestuurd met allerlei nummers die op de dissel stonden geperst, maar daar zat geen chasisnummer bij ?

Weet iemand zo waar ik dit nummer kan vinden ?
En wat de structuur is van het nummer (bv 8 cijfers, 3 letters en een sterretje of zoiets).
Dat zoekt nl wat makkelijker (voor een leek)

Alvast bedankt voor de info.

Tago Herman

Dat is een getal met 17 cijfers en letters . De 10e positie moet bij jullie een J zijn, dat geeft bouwjaar 2018 aan.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Kevin2

Zit niet op de dissel. Het zit op het frame van de wagenbak aan de disselkant. Als je vanaf de dissel kijkt links, daar zit een plaatje met specificaties en een chassisnummer.

Roelm

Dank je voor de info ! Gevonden !
Deels voorgedrukt en deels ingehamerde letters en cijfers.

Die J zie ik dan niet, maar ik heb wel 4 letters en dan "18"

Albert83

Dan betwijfel ik of het bouwjaar 2018 is. Mogelijk is de aanhanger ouder en is er een nieuwere tent opgezet.
Het 10e teken van het chassisnummer geeft het bouwjaar/modeljaar aan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Framenummer

Overigens had ik hier nog even gedoe mee bij het importeren naar Duitsland. Het 10 teken was bij mij een A... Dat kon volgens de keuringsinstantie 1980 of 2010 zijn. Of ik dat even kon laten bevestigen door de fabrikant :? De Duitse bureaucratie ten top. Gelukkig had ik het eerste originele koopcontract van de vorige eigenaar meegekregen.

Albert83

Oh...ik bedenk me opeens dat Smitveld een afwijkend chassisnummer heeft. Ik dacht iets van 6 tekens. Mogelijk dat Trigano dat ook heeft.

Roelm

Valt wel mee denk ik. Ik heb dit nummer gemaild naar bedrijf waar ik onderhoud ga doen en die mailde me terug het nummer te herkennen, omdat hij de wagen ooit verkocht heeft. Die is ook op de hoogte van het bouwjaar.

Maar op plek 10, 11 en 12 staat een voorgedrukt 000 in de code. Dat kan dus niet het bouwjaar zijn.