Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië  (gelezen 46832 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #45 Gepost op: februari 09, 2016, 02:13:15 pm »

Ziet er erg goed uit, heb ik op mijn lijstje gehad van vorig jaar maar wij zochten wat meer richting kust.

De recensies op ukcampsite zijn oké toch? http://www.ukcampsite.co.uk/sites/reviews.asp?revid=7649

Zeker als je leest waarom mensen een (iets) lagere waardering geven, dat gaat soms (vind ik, zij dus duidelijk wel  :#) echt nergens over.
De reservering is de deur uit....

(kwam er net achter dat ik in mijn planning vergeten was dat juli 31 dagen heeft  ::) ::)..... zo leuk als je op 2 augustus vertrekt van 1 camping en op 3 augustus pas arriveert op de volgende ;-)
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #46 Gepost op: februari 09, 2016, 02:19:43 pm »

Ik heb ook eea gereserveerd en nog wat booking enquiries verzonden, za. al, van de booking enquiries in beide gevallen nog geen reacties gehad, de booking wel gelukkig (altijd prettig in het geval van aanbetaling).

Wel veel zin in ons rondje dit jaar!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #47 Gepost op: februari 24, 2016, 02:59:05 pm »

Wij gaan in 2017 weer naar de UK, dit jaar naar Luxemburg.
In de UK hebben wij in de buurt van The New Forest gezeten, kleine camping, geen bijzondere faciliteiten maar stroom, water (haalden we in flessen i.v.m.chloor) en een grasveld (geen hard pitch) en betaalbaar (is in de New Forest wel anders) Nadeel, het was echt alleen een grasveld, en wij stonden tussen twee engelse gezinnen (man vrouw) die elkaar kenden, en behoorlijk aan de maat waren (150 kilo+..... ze bleven heen en weer waggelen voor de vouwwagen, en het luchtbed ontplofte gewoon :mrgreen: )
Volgend jaar beetje richting Cambridge waarschijnlijk, erg mooi wandelgebied, en Cambridge zelf is prachtig
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #48 Gepost op: augustus 09, 2017, 10:50:29 am »

Zo, de vakantie zit er weer op tijd voor wat ervaringen:
Dit jaar was het weer wat minder, en 2 weken op een camping zonder wasmachine met twee gezinnen met 7 kids is een uitdaging.
Overtocht gedaan met de boot (hoek van Holland Harwich) is prijzig, maar handig ('s avonds op de boot, 's ochtends vroeg rijden)
Helaas op de heenweg nog geen vakantie in de UK, dus vol door de spits rond Londen, dat heeft ons twee uur extra gekost, maar 13.30 op de camping is vroeg zat.
(camping recente plaats ik apart)
Tip voor de heenreis, Azurro in Hoek van Holland, Italiaans restaurant met bijna zicht op de boot, auto met vouwwagen kan helaas niet meer voor de deur (de parkeerplaatsen zijn veranderd). Het eten daar is erg lekker, een van de betere pizza's die ik heb gegeten....
Voor de terugweg, er zit een pub op 7 km van de boot The Cross in in Horsley Cross, zelden zo'n lekkere ham egg and chips gehad (bij een van de laatste rotonde's voor Harwich, daar is het eten ook prima, en voldoende parkeerplaats (als je er op tijd bent) voordeel is dat de pub doorlopend open keuken heeft (is niet overal zo, vaak kan je as vanaf 18.00 terecht, is met kids wel eens lastig als ze moe zijn)
Wij zaten bij Coombe Cross, net onder Salisbury, genoeg te doen in die omgeving:
Stonehenge (niet geweest, zwager wel)
The Hawk Conservatory trust Andover (is een aanrader, erg mooie vliegshow, met gieren, arenden, uilen, etc. etc.) hier heb je zo een dagje nodig
Salisbury Cathedral (Magna Carta de eerste grondwet ter wereld) erg de moeite waard
Mottisfont Abbey (mooi huis en prachtig park met voor jong en oud genoeg te zien)
Corfe Castle en Swanage (met een stoomtreintje heen en weer)
Bovington Tank Museum, een van de grootste tankmusea in Europa
Highcliffe Castle (wordt hersteld, maar mooi park, en strand vlakbij)

En natuurlijk de pubs zijn een aanrader, the Fox and the Goose in Coombe Bisset is niet bijzonder, maar lekker gewoon
The Yew Tree Inn is erg goed (zijn er zelfs twee keer geweest)
en vooral de Nepalees in Fordingbridge The Surma Valley is een aanrader voor ieder wat wils en een prachtig vakwerkhuis
Kortom weer een topvakantie gehad....
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #49 Gepost op: augustus 09, 2017, 11:21:55 am »

Hoek van Holland-Harwich hoeft niet duur te zijn. Lid worden van Britisch Caravanning Club. Met  flinke korting oversteken en altijd campings die voor elk wat wils hebben.
En de campimgs die bij British Caravanning club zitten of daar aan gerelateerd zijn hebben in ruime mate ook tentveldjes en velden waar je met de vouwwagen kan staan. We hebben afgelopen weken zonder stroom gestaan en later ook een keer wel ingeplugd.
Het is allemaal mogelijk.

MAR-INE
Coleman Popup - Cheyenne
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2017, 11:35:45 am door mar-ine »
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #50 Gepost op: augustus 09, 2017, 02:31:44 pm »

daar had ik nog niet aan gedacht, wij gaan zo om de 3-4 jaar, wel weer lid geworden van de national trust
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #51 Gepost op: augustus 09, 2017, 05:56:54 pm »

En bij de Caravanclub ook erg leuke en kleine campings te boeken.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #52 Gepost op: augustus 09, 2017, 10:41:07 pm »

En had ik al gezegd: ook camping met korting!

MAR-INE
Coleman Popup - Cheyenne

Gelogd

ScoutRowanVouwwagen

  • Gast
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #53 Gepost op: september 25, 2019, 01:04:45 am »

Wij zijn naar Cornwall geweest in Engeland en hebben er prachtig weer gehad. Ik wil een camping aanraden die nergens op internet te vinden zal zijn.
Heerlijk rustig bij de boer staan met de vouwwagen nabij de Engelse kust. Dit zijn de adresgegevens (kloppend zomer 2019). Zie ook reisverslag en vouwwagen tips in een artikel over deze reis: https://www.gerbengvandijk.nl/engeland-vouwwagen-tips-voor-gezinsvakantie-cornwall-the-lizard/

CAMPING TIP THE LIZARD (CAMPSITE NIET TE VINDEN ONLINE, WEL VIA VOUWWAGENCLUB)
Adres camping in The LIzard, Verenigd Koninkrijk (Zuidelijkste puntje van Engeland)

Treveddon Farm Camping, Ruan Minor, Lizard, UK
(nabij Helston, Ruan Minor en Lizard Point, Engeland)
Judy & Russel
+441326291183
Dagelijks vers brood is op loopafstand te verkrijgen.
Ze hebben GEEN WEBSITE en dat is hun kracht!
17,50 Engelse Pound per nacht, geen stroom

Google Maps route naar:
Instellen in Google Maps app: “Bolenowe Animal Sanctuary” (dit is zeer nabij, een steenworp ervandaan)

Navigatie locatie:
Kugger, UK, 49’59’58″N 5’11’40’W

Route-uitleg naar Treveddon Lizard campsite:

Vanaf Helston richting de Lizard, dan de weg naar Ruan Minor inslaan.
Zijtak nemen, linksaf, op de plek waar het bord “Treveddon Farm Camping” staat.
Gelogd

Nieuwe vouwwagenfan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2013
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #54 Gepost op: februari 20, 2024, 12:34:48 pm »

Hoi Engelandvaarders!
Wij zijn van plan deze zomer naar Cornwall te gaan, met de vouwwagen (en twee kids van 7 en 11). En we zoeken een camping in de kuststreek, met grote (want flinke vouwwagen) kampeerplekken met stroom. En dan ook nog op niet zo'n strakke sta-caravancamping. Best lastig dus! Wie weet een leuke camping?

In het recensie-topic kwam ik niet veel verder, vandaar dat ik hier mijn vraag plaats. Ik heb hier al wat goede zoektips gelezen in de oudere berichten in dit topic, waar ik alvast mee aan de slag kan, waarvoor hartelijk dank! Maar concrete camping-tips zijn welkom dus!
Gelogd

ven030

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero 2013
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #55 Gepost op: februari 20, 2024, 02:17:39 pm »

Wij zijn al weer een aantal jaar geleden op deze camping geweest: https://www.cornishtipiholidays.co.uk/

Bepaald geen stacaravan camping. Wij hadden een tipi gehuurd, maar er stonden ook zat andere kampeermiddelen. Was niet goedkoop overigens.

Op de camping is een zwemwatertje wat vroeger een steengroeve oid was. Heel helder, maar heeeel koud!

Hopelijk is het nog steeds leuk.

Goede herinneringen overigens aan de vakantie. Engelsen zijn veelal erg aardig, de pubs waren prima (ook het eten meestal) en het weer was dat jaar ook fantastisch. Cornwall is wel behoorlijk toeristisch (lees druk en duur) overigens. Jurassic Coast op de heen- of terugreis is ook aan te raden.

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #56 Gepost op: februari 20, 2024, 03:32:37 pm »

Cornwall is al even geleden. Veel campsites zonder stacaravans of hardstandings (een betonplaat waar je haringen niet in willen) bestaan uit een groot grasveld zonder haagjes o.i.d. er tussen.
Ik heb ooit in Cornwall gekampeerd maar dat was in 1991.... Rond de New Forest weet ik wel een goede camping, en vanaf daar is de Jurrassic Coast of het tankmuseum in Bovington goed te doen, evenals Stonehenge (ik zou eerder naar Avebury gaan, dat is mooier) en de Hawk Conservancy Trust in Andover aan te raden!
Wij gaan komende zomer naar de grens tussen de UK en Whales in de buurt van Hereford, maar niet naar een camping. We hebben een Cottage gehuurd van The National Thrust. (die hebben ook leuke campings trouwens!)
Wat ik met de vouwwagen fijn vond is de boot van Hoek van Holland naar Harwich. Je komt 's ochtends erg vroeg aan en hebt dan genoeg tijd om de camping te bereiken (al wordt dat met Cornwall meer een uitdaging)
In elk geval veel plezier gewenst
de camping net buiten de New Forest iets ten zuiden van Salisbury is https://www.summerlandscaravanpark.co.uk/
een kleine camping met weinig faciliteiten, maar wel erg gezellig en een erg vriendelijke eigenaar. Genoeg te doen daar in de omgeving!
Gelogd

Runningr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone GD
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #57 Gepost op: februari 20, 2024, 09:55:22 pm »

Wij hebben afgelopen week deze camping geboekt: https://www.karrageen.co.uk/

Of het leuk is kunnen we je na de zomer vertellen  :) Het wordt voor ons ook de eerste kampeervakantie in de UK. We hebben nog een andere camping geboekt, maar daar hadden wij de laatst beschikbare plek voor onze periode geboekt, misschien dat in jullie gewenste periode nog een plekje beschikbaar is: https://www.trewan-hall.co.uk/

Beide overigens gevonden door op google maps te zoeken naar campings in een bepaald gebied en daar per camping te kijken of het ons aanstond…
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #58 Gepost op: februari 21, 2024, 08:30:11 am »

Dat ziet er mooi uit, en de zoekmethode die jullie gebruiken ken ik ook ;-)
We zijn nu ook al aan het kijken wat er allemaal binnen een uurtje vanaf de camping te doen is Kastelen, wandelingen, charity shops e.d. Voorpret te over.
Gelogd

Nieuwe vouwwagenfan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2013
Re: Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië
« Reactie #59 Gepost op: maart 05, 2024, 12:22:52 pm »

Dank jullie allemaal voor de reacties! We hebben een camping gevonden! Ook inderdaad door op Google te zoeken, want deze stond niet of nauwelijks op die verzamelwebsites. Het is Tehidy Vacation Park geworden. Na de vakantie kan ik vertellen of het een aanrader is, maar volgens Tripadvisor wel, en het contact met de eigenaren is ook goed. Nu op zoek naar de beste manier om er te komen (boot? trein? reisovernachting?)...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal