Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?  (gelezen 8794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?
« Reactie #45 Gepost op: juli 11, 2018, 11:02:23 am »

We rijden beiden met lage wandelschoenen, dit is voor ons het meest ontspannen rijden.
Gelogd

Skaihosh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: 2023 tot ?? Combi-Camp Country Xclusive; 2018 tot 2023 Trigano Vendome GL 1998
  • Van bouwwagen naar vouwwagen ;-)
Re: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?
« Reactie #46 Gepost op: juli 11, 2018, 11:46:56 am »

Lange stukken (en dus ook met de vouwwagen) rij ik altijd op sneakers.
Moet ik ff n klein stukje naar de winkel dan wil ik nog wel eens met slippers rijden, maar vind het verre van ideaal
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?
« Reactie #47 Gepost op: juli 16, 2018, 09:03:11 pm »

Blote voeten. Nooit slippers, dat rijdt echt voor geen meter.

Ik kan trouwens werkelijk nergens in de wet terug vinden dat blote voeten in Nederland verboden zouden zijn. En drogreden of niet, maar met mijn chique Magnanni’s heb ik al vaker bij het remmen onbedoeld het gaspedaal geraakt dan op mijn blote kakken......
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?
« Reactie #48 Gepost op: juli 16, 2018, 10:23:01 pm »

Ik heb trouwens brake assist. Gelukkig maar.....

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?
« Reactie #49 Gepost op: juli 16, 2018, 11:12:38 pm »

Ik kan trouwens werkelijk nergens in de wet terug vinden dat blote voeten in Nederland verboden zouden zijn.

Klopt, letterlijk staat dit niet in de wet. De wegenverkeerswet kent hiervoor een aantal zogenoemde kapstokartikelen, waar het onder geplaatst kan worden. Voor zover ik weet wordt er niet actief op gecontroleerd, maar bij een ongeval kan het zich tegen je keren.

Zelf rijd ik meestal met sneakers met elastiek ipv veters aan mijn voeten. Of bergschoenen. Met automaat nooit last met de verschillende pedalen. Dat is in de Fiat 500 handbak van vrouwlief overigens wel anders, daar rij ik met sneakers of mijn werkschoenen (in mijn geval nette herenschoenen)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?
« Reactie #50 Gepost op: juli 17, 2018, 12:43:22 am »

Klopt, letterlijk staat dit niet in de wet. De wegenverkeerswet kent hiervoor een aantal zogenoemde kapstokartikelen, waar het onder geplaatst kan worden. Voor zover ik weet wordt er niet actief op gecontroleerd, maar bij een ongeval kan het zich tegen je keren.
Ja, dat is Art. 5 (er is er vziw maar één) en volgt bij een ongeluk Art. 6. Ik denk dat Art. 5 voor blote voeten toepasbaar is, maar niet snel toegepast zal worden. De agent die jou aanhoudt en ziet dat je op blote voeten of slippers rijdt zal je ongetwijfeld verzoeken behoorlijk schoeisel aan te trekken. En als je dat niet doet alsnog een PV wegens Art. 5 kunnen opmaken. Het OM/de rechter beslist dan wel.
 
Maar als bij een ongeluk met letsel jouw blote zweetvoeten een rol gespeeld hebben, zal Art. 6 vast wel toepasbaar zijn.

Overigens raadt ASR je aan bij je verzekeraar/tussenpersoon te informeren of je wel verzekerd bent als je op slippers of blote voeten rijdt. Het kan zijn dat de WA wel uitgekeerd wordt maar de eigen schade niet vergoed wordt bij WA+ of all risks.

Artikel op

https://www.asr.nl/blog/autorijden-op-je-slippers-mag-dat

En op hun Facebook pagina wordt erover doorgepraat:

https://www.facebook.com/asrverzekeringen/posts/1294025374033981
Gelogd

EstherH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Stratos
Re: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 17, 2018, 10:39:30 am »

Zeker niet met slippers aan, dat is in een aantal landen verboden. Gewoon lekker de sneakers aan, dat is ook fijner bij al die 'schone' toiletten onderweg. Zeker ook geen wandelschoenen, die vind ik te lomp. Bij aankomst direct de slippers weer aan, heerlijk!
Gelogd
Esther :-)

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Slippers/wandelschoenen/gympen waar rijden jullie mee?
« Reactie #52 Gepost op: augustus 17, 2018, 11:34:00 am »

Sneakers, en als we een stop maken pak ik de slippers uit de kofferbak.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal