Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Breekkabel / Noodreminrichting  (gelezen 7191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.024
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Breekkabel / Noodreminrichting
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2015, 11:15:37 pm »

Wat ik daar ontluisterend aan vind is dat ze een musketonhaak van lik mijn vestje gebruiken.

Eensch. Maar ik wil ze de kost niet geven die niet zo'n degelijke haak eraan hebben zitten. Dat uitbuighaakje is namelijk wel de standaard. En als die niet uitbuigt, is het wel de kabelzegel die losloopt. Remkabels zijn er op ontworpen om te stroppen. Dat is overal in de wereld zo. Als Nederland dan per se afwijkende wetgeving wil toepassen, moeten ze ook bijbehorende technische hulpmiddelen verplicht stellen. Nu werkt het niet. Idem voor die  hulpkoppeling. Wil je het boeterisico tot 0 reduceren, knip hem er af. Idioot maar waar. Heb je hem en hang je hem los om de haak, riskeer je een stevige bon.

De wetgever wordt hier dus heel blij van:



Terwijl dit het gevolg is:

« Laatst bewerkt op: april 07, 2015, 11:23:48 pm door sanderv »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Breekkabel / Noodreminrichting
« Reactie #16 Gepost op: april 08, 2015, 04:47:25 pm »

Een kleine toevoeging als je logisch nadenkt. Ik deed overigens altijd de kabel om de kogel en door de haak aan de trekhaak, net zoals op het filmpje. de haak is op zich vrij licht. Door de kabel om de kogel te lussen, kan deze een keer zo grote kracht aan. Denk maar aan een lier. Kennelijk heeft de fabrikant het zo ontworpen. Maar om helemaal zeker te zijn is het beter om er een zwaardere haak aan te zetten. Ik ben alleen bang dat de discussie over het vaste punt aan de auto blijft. Bij onze C4 bijv. zit dat onder de auto op een dermate onhandige plek dat je slangenmens moet zijn om de haak vast en los te maken. Daarom ook al jaren mijn methode van om de kogel en door het om de kogel geklemde oog. Dan breekt de haak zeker ook niet te vroeg.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal