Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fuse control  (gelezen 4219 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ishirra

  • Gast
Fuse control
« Gepost op: mei 01, 2012, 10:39:26 am »

Een fuse control zorgt er voor dat wanneer je verschillende dingen aansluit op de electriciteit dat je de paal op de camping niet overbelast en de zekering er niet uit knalt.  Nu ben ik op zoek naar een zo'n Fuse Control maar kan zo direct niks vinden op het net.  Heeft iemand enig idee waar ik deze kan krijgen?
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: Fuse control
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2012, 11:44:48 am »

Heb net contact gehad met de firma die deze maken, nou ja maakten.  Ivra Fuse Control is al lange tijd niet meer te verkijgen.
Is er iets dat ik kan gebruiken dat ongeveer op dezelfde manier werkt?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Fuse control
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2012, 11:59:13 am »

Heb net contact gehad met de firma die deze maken, nou ja maakten.  Ivra Fuse Control is al lange tijd niet meer te verkijgen.
Is er iets dat ik kan gebruiken dat ongeveer op dezelfde manier werkt?

Jawel:

http://www.caravanaccessoires.nl/energy-master/8992-energy-master-fuse-protec-inbouw-v1.html

of de losse uitvoering:

http://www.caravanaccessoires.nl/energy-master/8991-energy-master-fuse-proteckabeluitv.html
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: Fuse control
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2012, 12:29:08 pm »

Dank je wel!
De prijzen zijn ook een beetje gezegend zoals we hier zeggen maar ja, dat moeten we er maar bij nemen  :#
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Fuse control
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2012, 01:29:23 pm »

Op diverse fora wordt ook een Watt Controller genoemd. Die werkt echter maar tot 6A.
Helaas heb ik tot nu toe nergens ervaringen over dit apparaat gevonden. ook op dit forum staat er een topic over.
Is in ieder geval wel goedkoper
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Fuse control
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2012, 01:35:10 pm »

Op diverse fora wordt ook een Watt Controller genoemd. Die werkt echter maar tot 6A.
Helaas heb ik tot nu toe nergens ervaringen over dit apparaat gevonden. ook op dit forum staat er een topic over.
Is in ieder geval wel goedkoper

Dat is inderdaad een goedkoper apparaat! iets van 115 euro? Maar het werkt ook iets anders. De Watt Controller beperkt het verbruik tot het maximaal toegestane. Sluit je dus op een 4A stroompaal met zo'n controller een koffiezetapparaat van 2kW aan dan duurt het erg lang voor je een kopje koffie hebt maar het komt er uiteindelijk wel. Als het goed is...  :P

De Fuse Protect schakelt bij overbelasting de stroom af voordat de zekering dit doet, je bent dan dus aangewezen op de oploskoffie of een bezoekje aan de buren  :P

Je kunt dus kiezen welke bescherming je wilt.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal