Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: B: Ardennen: Tenneville: Pont de Bergu?me  (gelezen 10217 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

famtimmerman

  • Gast
B: Ardennen: Tenneville: Pont de Bergu?me
« Gepost op: september 18, 2011, 03:51:31 pm »

Hallo,
Een tijdje geleden deed ik de oproep wie er wel eens op camping Pont de Bergueme in de Ardennen was geweest. Helaas kreeg ik geen reacties, toch onbekend.........
Maar..........
Wij zijn er wel geweest en we hebben een super vakantie gehad met ons zessen.
Het is een mooie groene camping langs de Ourthe. Je hebt er plaatsen voor caravans/vouwwagens met 6 amp. en een prachtig tentenveld met op plekken 4amp., wij kozen voor de eerste, omdat je daar de auto bij mocht parkeren en die fungeert bij ons als schuurtje.
We zaten net buiten het hoogseizoen, dus overal plek, we kozen een plek vlakbij het water, omdat we dachten dat de kids daar toch vaak zouden zijn, wat ook zo was. Het water was ondiep, soms tot kniehoogte, dus niet geschikt om te zwemmen, maar daardoor wel geschikt voor jongere kinderen, onze jongste heeft nog geen zwemdiploma.
Bij aankomst spetterde het wat, maar daarna kwam de zon door, kids gelijk zwemkleding aan, tip gelezen op jullie forum, die had ik in de disselbak gestopt! Zo konden wij heerlijk rustig onze vw opzetten, een jamet arizona van 1993, net gekocht en een weekendje thuis mee proefgekampeerd.
Volgende dag de luifel en binnenhemel en de rest, haringen , tent afspannen met de deuren open (HAHA)
Super douches zonder muntjes, en heet afwaswater, schone wc`s, al waren bij de heren veel meer muggen en vliegen.
Bij de dames was het super. Omdat we dus laat in het seizoen waren, was er altijd plek, heerlijk rustig. Voor de kinderen geen vriendjes meer, maar omdat ze met zn vieren zijn, hebben ze zich prima zelf vermaakt.
Vissen, in de rivier spelen, neem vooral luchtbedden of banden mee, om van de stroomversnellinkjes te glijden. takken zoeken, kampvuur mag bij de tent, in de gehuurde bakken, ideaal, hout haal je per kruiwagen, elke avond gezelligheid. Leuk speeltuintje voor de jongere kinderen, oudere kids hebben een pingpongtafel, voetbalspel, spelletjes in de kantine. Je loopt zo over het bruggetje het bos in, we hebben prachtige wandelingen gemaakt en ik heb met de oudsten paardgereden, geweldig, 2 uur de heuvels in, dit kan bij de buurman.
Je kan ook platte kano`s huren, wij hadden zelf een rubberbootje mee.
Verder zijn we naar St hubert geweest, naar een mooie kathedraal, naar La Roche, een heel toeristisch plaatsje, rondrit met een treintje, er is een oud kasteel en leuke winkeltjes en gezellige terrasjes. De camping ligt vlakbij Bastogne, daar zijn we niet geweest, onze kids zijn niet zulke bezoekers. Wel zijn we naar de grotten van Hotton geweest, echt een aanrader.
Op de camping zelf organiseren ze in het hoogseizoen wandelingen en een survivalday.
Het weer was beter als in Nederland, 1 1/2 dag regen,van de 10 dagen, en verder droog, zonnig, en redelijk rond de 18 a  20 graden. Er mogen honden op de camping, die waren en ook wel, maar voor ons geen probleem. Ik had nog wel graag willen fietsen, dit kan wel, mits je ieg 7 of meer versnellingen hebt, maar met jonge kinderen is dit te gevaarlijk, vind ik en te zwaar.
Wie meer info wil, kijk op Pont de Bergu?me of op Zoover, daar heb ik ook een berichtje op gezet en er staan mooie foto`s.
De vouwwagen is trouwens super goed bevallen, hij was helemaal waterdicht, fikse buien gehad. Mooi droog in kunnen pakken, duurde wel al met al, 3 1/2  uur, maar smorgens had het net nog geregend.......
Het was wel 6 uur rijden, voor ons wel een beetje het maximum.
En volgend jaar..... tsja, zee of achterhoek, who knows? Maar hier komen we zeker nog een keer terug!
groetjes van familie T.
« Laatst bewerkt op: september 18, 2011, 09:15:49 pm door Klavertjes »
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Pont de Bergueme Ardennen Belgie
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2011, 04:22:49 pm »

Leuk verslagje....
Fijn dat het goed is bevallen...
Richard
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Pont de Bergueme Ardennen Belgie
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2011, 08:41:53 pm »

dat is dus een mooie tip voor de leden. Fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad :J
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Pont de Bergueme Ardennen Belgie
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2011, 09:10:52 pm »

Dit klinkt heel goed, wij twijfelen voor volgend jaar: Ardennen & Belgische kust of toch weer Engeland, misschien maken jullie het ons met dit verslag wel makkelijk...
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Mieke

  • Gast
Re:B: Ardennen: Tenneville: Pont de Bergu?me
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2011, 02:52:40 pm »

Leuk, ik zet deze camping bij onze favorieten!
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: B: Ardennen: Tenneville: Pont de Bergu?me
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2012, 01:41:16 pm »

Eens kijken of ze dit jaar plek hebben voor ons

Edit: Deze is geboekt, we houden u op de hoogte!
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2012, 02:36:54 pm door Van_looney »
Gelogd

Cyclops

  • Gast
Re: B: Ardennen: Tenneville: Pont de Bergu?me
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2015, 04:17:53 pm »

Net geboekt voor een paar dagen 'nazomeren'. Ben benieuwd
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal