Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: stroom in de vouwwagen  (gelezen 15353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikkoo

  • Gast
stroom in de vouwwagen
« Gepost op: september 04, 2013, 08:07:12 pm »

Hoi

Ik heb een vraag kan je in een vouwwagen ook gebruik maken van een groepenkast net zoals in een caravan want wil inde vouwwagen een stopcontact maken omdaar verlichting en mobiele telefoon en voor de warme nachten een ventilator op aan te sluiten en wilde een groepenkast maker met daar in een aardlekschakkelaar en 2 stoppen van 6 amp

Heeft iemand daar ervaring mee?
Gelogd

mpiessens

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk: kampeermiddel : trigano odyssee 2012
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: september 04, 2013, 08:42:01 pm »

Hi,

Hoewel ik hier geen specifieke ervaring mee heb weet ik wel wat van electra.

Natuurlijk is het mogelijk om zelf een groepenkastje te maken, afhankelijk van het aangeboden vermogen/stroom zal het echter niet altijd zinvol zijn.
bijv. als de camping 10A aanbied en je gebruikt zelf 2 zekeringen van 6A en neemt op een groep 6A op en de andere 5A dan zal de zekering van de camping als eerst er uitgaan.

SUCCES
Gelogd
:-)

villeke

  • Gast
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: september 04, 2013, 08:52:49 pm »

is dit niet veel gemakkelijker en net zo veilig? Hebben wij en bevalt prima.

Gelogd

jcfvanhalteren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 47
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2013, 09:13:33 pm »

hoi,

deze zoek ik al langer, waar hebben jullie deze gekocht?


groetjes,
jack
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2013, 09:29:54 pm »

bij Vervat in Rdam. Was ik heel blij mee, want 4 contacten ipv 3 + zekering automaat en aardlek. Samen voor 90 euro. Voor die prijs heb ik hem nergens nog gezien. werkt prima, stevige klemmen om te bevestigen aan een stok van de VW.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: september 04, 2013, 10:00:06 pm »

Gelogd

erikkoo

  • Gast
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: september 04, 2013, 10:11:54 pm »

Ik wilde met  2 aparte groep werken allebei met aardlekschakkelaar en dan 1 groep voor 6 amp en 1 groep voor 10 amp en dan op allebei de groepen een aparte stekker aan maken vind een vouwwagenuint niet erg handig om dat je dan maar op een plek in je vouwwagen meestal voor in de tent maar stroom hebt en ik wil dan 1 vast stopcontact in de vouwwagen maken en dan maar 1 verleng kabel bij de keuken
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: september 04, 2013, 10:34:44 pm »

hoi,

deze zoek ik al langer, waar hebben jullie deze gekocht?


groetjes,
jack
wij hebben hem bij obelink in winterswijk gekocht

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: september 04, 2013, 10:43:15 pm »

is dit niet veel gemakkelijker en net zo veilig? Hebben wij en bevalt prima.

Die is ideaal, zijn die er ook goedkoper? En is hij in te stellen op 6 of 10 ampere?
Gelogd

villeke

  • Gast
stroom in de vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: september 04, 2013, 10:56:49 pm »


Die is ideaal, zijn die er ook goedkoper? En is hij in te stellen op 6 of 10 ampere?

Met zekering auto en aardlekschakelaar en 4 contacten en 10 m snoer? Nee denk het niet.
Is verder ook niet in te stellen.
Gelogd

villeke

  • Gast
stroom in de vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: september 04, 2013, 11:01:40 pm »


wij hebben hem bij obelink in winterswijk gekocht

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk
Op de webshop van obelink hebben ze hem niet. Daar is allen de variant zonder aardlekschakelaar te krijgen. Wellicht wel in winkel zelf?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: september 04, 2013, 11:12:20 pm »

Ik wilde met  2 aparte groep werken allebei met aardlekschakkelaar en dan 1 groep voor 6 amp en 1 groep voor 10 amp en dan op allebei de groepen een aparte stekker aan maken vind een vouwwagenuint niet erg handig om dat je dan maar op een plek in je vouwwagen meestal voor in de tent maar stroom hebt en ik wil dan 1 vast stopcontact in de vouwwagen maken en dan maar 1 verleng kabel bij de keuken

Twee aardlekschakelaars in de vouwwagen? Lijkt me wat overdone. Is het dan niet beter een kastje als dit te plaatsen:

http://www.dewitschijndel.nl/installatiekast-230-volt-met-aardlek-en-zekeringautomaat/

en dan vervolgens de verlengkabel naar de keuken en het vaste stopcontact hier beiden op aan te sluiten?

Als je echt dubbel wilt kun je natuurlijk ook twee van deze kastjes aanschaffen maar ik zie daar het nut niet van in, eerder het al genoemde risico dat je eigen zekeringen meer stroom kunnen doorlaten dan de paal van de camping...

PS: dit kastje ligt dus ook in mijn klapkar, met aan de ene kant de 'walaansluiting' om de kabel vanaf de paal in te prikken en aan de andere kant een dubbele wandcontactdoos
« Laatst bewerkt op: september 04, 2013, 11:16:01 pm door NielsP »
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2013, 10:41:33 am »

@villeke we hebben hem in de winkel gekocht.

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk

Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2013, 12:27:52 pm »

Ik wilde met  2 aparte groep werken allebei met aardlekschakkelaar en dan 1 groep voor 6 amp en 1 groep voor 10 amp en dan op allebei de groepen een aparte stekker aan maken

Dan zal je op een camping dus ook 2 elektrapunten nodig hebben. Dat zal lastig worden. Elke plek heeft hooguit 1 aansluiting. Zijn er wel 2 aansluitingen dan zal je ook dubbel moeten betalen.
Gelogd

erikkoo

  • Gast
Re: stroom in de vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: september 05, 2013, 01:08:00 pm »

Ik wilde elke groep met een arparte stekker maken zodat als ik 6 amp heb de ene stekker kan gebruiken en als ik 10 amp heb de andere groep
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal