Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?  (gelezen 4420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefffie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Gepost op: september 02, 2016, 02:30:23 pm »

Twee jaar geleden voor de eerste keer een vouwwagen aangeschaft, een tweedehands vouwwagen uit 2001, Jamet Arizona.
2 keer tot volle tevredenheid mee op vakantie geweest. Wel 2 weken op dezelfde plek dus dan is het ook niet erg dat je 2 uur bezig bent met opzetten en weer moet afbreken. Nu lijkt het me ook heerlijk om in bijv het voorjaar in nederland af en toe eens een weekend weg te gaan maar mijn mag ziet dat niet zitten en schaft dan toch liever een caravan aan. Hij vind dat de tijd voor opbouwen en schoonmaken en weer afbreken dan teveel tijd kosten voor die 4 dagen dat je weg bent. Ik denk dat dat wel meevalt omdat je voor een weekend ook niet de kastjes, Skottelbraai, kapstok en alle andere rommeltjes uitpakt neerzet. Mijn inziens is het bak+ voortent opzetten, zeil erin tafel, stoelen uitklapen en klaar. Ik denk dat je dan met een uurtje een heel eind bent en ik denk dat je die tijd met een caravan+ voortent ook kwijt bent.

Iemand ervaring met weekendjes weg met de klapper? Met twee kleine kindjes is alleen de bak opzetten geen optie dat kan natuurlijk wel heel snel. Ik heb ook nieuwere modellen vouwwagens gezien waar je de luifel aan de bak kunt maken en er dan gewoon de schermen van de voortent in kunt ritsen dit lijkt me ook tijdbesparend, iemand daar ervaring mee?
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2016, 02:43:27 pm »

Wij gaan regelmatig naar dagcampings of weekendjes weg in Nederland. We doen dit alleen met mooi weer. We hebben zelf 1 kleine van 4 en 2 kleintjes van 1. De 4-jarige is altijd buiten, weersonafhankelijk. De 2 babies konden zich nog vermaken op de klep. Dat begint nu te veranderen met optrekken aan alles richting het stadium 'staan'.

Wij zetten alleen de wagenbak + boogluifel (hier kunnen wij bij regen ook droog zitten) en bij overnachten de gastencabine op. Deze configuratie is makkelijk in en uit te klappen zonder al teveel werk. Uiteraard afhankelijk wat je meeneemt.

De onderste foto is met miezerregen, we kunnen dan net onder de luifel zitten zoals afgebeeld. Moet niet inwaaien. In deze configuratie houd ik meer rekening met de windstand dan de zonstand ivm inslaande regen.

Ik denk dat de categorie snelklappers zich hier meer voor leent dan de 'bouwwagens'.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2016, 02:50:33 pm door EriLin »
Gelogd

Wfikse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2016, 03:01:04 pm »

Als ik eraan denk zal ik mijn bevindingen posten na het najaarsklapweekend. Ook wij hebben een Arizona en als je enigszins geoefend hebt (zomervakantie) dan staat de wagen best snel. Dit keer moet ik het "alleen" doen want mijn vrouw komt later. Ik vind dat als je het maar leuk/lekker genoeg vindt het wel de moeite is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.283
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2016, 03:05:20 pm »

Heb zelf een Jamet loisiana gehad die is hiermee te vergelijken.
Het is wat meer werk klopt.
Ik werd geroemd om mijn mikado kunsten op menig klapweekend.
Wij wisten de opzet tijden te verkorten door net wat je zelf al aangeeft kastjes niet te doen.
We deden tot verdriet van Bonny ook geen tent tapijt in de voortent en ik liet de hemel ook voor wat het was.
Als het niet hard waaide gingen niet alle haringen de grond in.
Denk dat we dan ongeveer een uur bezig waren met veel zweet druppels.

Kan de luifel toevallig aan de wagenbak?
Dan ben je zo klaar als je niet veel binnen ruimte nodig hebt.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2016, 04:00:23 pm »

Het bewijs wordt met elk klapweekeind geleverd
Dat je gewoon weekendjes weg kan gaan  :J :J
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2016, 04:12:26 pm »

Wij gaan bijna elke weekend wel weg met de vouwwagen. Soms zelfs voor 2 nachten. Ik zet dan de bak van onze roadmaster op en rits de luifel er aan klaar. 30 minuten werken meer niet. Is gewoon te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Kees vd Heijden

  • Gast
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2016, 04:18:56 pm »

Wij gaan regelmatig naar dagcampings of weekendjes weg in Nederland. We doen dit alleen met mooi weer. We hebben zelf 1 kleine van 4 en 2 kleintjes van 1. De 4-jarige is altijd buiten, weersonafhankelijk. De 2 babies konden zich nog vermaken op de klep. Dat begint nu te veranderen met optrekken aan alles richting het stadium 'staan'.

Wij zetten alleen de wagenbak + boogluifel (hier kunnen wij bij regen ook droog zitten) en bij overnachten de gastencabine op. Deze configuratie is makkelijk in en uit te klappen zonder al teveel werk. Uiteraard afhankelijk wat je meeneemt.

De onderste foto is met miezerregen, we kunnen dan net onder de luifel zitten zoals afgebeeld. Moet niet inwaaien. In deze configuratie houd ik meer rekening met de windstand dan de zonstand ivm inslaande regen.

Ik denk dat de categorie snelklappers zich hier meer voor leent dan de 'bouwwagens'.

Beste Erilin,

Is de boog luifel die jullie gebruiken een universele luifel of specifiek voor jullie vouwwagen?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.283
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2016, 04:26:48 pm »

Die hoort bij een Combicamp
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2016, 08:34:21 pm »

Beste Erilin,

Is de boog luifel die jullie gebruiken een universele luifel of specifiek voor jullie vouwwagen?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is inderdaad de optionele boogluifel  :#

In de foto wedstrijd sectie is er een te zien met het dak van de voortent als luifel.
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?action=dlattach;topic=19059.0;attach=21620


Je zou eens kunnen navragen bij tent makers zoals Esvo of die niet iets voor jullie kan betekennen.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2016, 08:57:29 pm door EriLin »
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2016, 10:28:00 pm »

Als wij met onze Jamet Arizona een (lang)weekend gaan kamperen, zetten we alleen de luifel aan de wagen. We hebben wel inritsbare zijwanden en de voorwand kunnen we er ook inritsen.  Uurtje werk om op te zetten en ook zoiets om weer op te ruimen.
Alle tierlantijnen die we voor 3 weken gebruiken blijven in de bak of thuis. Aan de koelbox en stoelen en tafel hebben we voldoende

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Weekendje weg met Jamet Arizona, te doen?
« Reactie #10 Gepost op: september 04, 2016, 12:41:52 am »

Ik heb de voorwand losgerist in een van wielkasten liggen. Weekende weg? Dan de tentzak met voortent eruit even zo de de tenstokken. Wel even checken of ik alle stokken die ik nodig acht wel meeneem. Dus wagenbak waterpas enpen klappen en dan de luifel aan aan de bak zijwanden erin en de voorwand inritsen. Binnen een uurtje klaar
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal