Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Denemarken  (gelezen 51719 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Denemarken
« Reactie #60 Gepost op: juni 21, 2015, 10:43:11 pm »

Heb je die persé nodig?? ik bedoel de camping key pas??

Scandinavië vaak wel.

http://www.anwb.nl/kamperen/voorbereiding/camping-key/cke-aanvragen?gclid=CKmVsvHSocYCFWQTwwodMKMJUQ

Ik meen dat we hem de vorige keer bij de eerste camping gekocht hebben, maar dat weet ik niet meer zeker. Je kon ze vroeger ook kosteloos al aanvragen in NL en dan bij de eerste camping het jaarstickertje erbij kopen voor een tientje.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Denemarken
« Reactie #61 Gepost op: juni 21, 2015, 10:45:52 pm »

Volgens mij alleen voor korting en gemak bij aanmelden.
Je zult niet weggestuurd worden als je hem niet hebt!
Zonder campingkey moet je vaak wel aanmelden met legatimatie.

Voor Denemarken weet ik het niet meer, maar in Zweden was hij verplicht omdat er ook een aansprakelijkheidsverzekering aan gekoppeld was. Idd is een legitimatiebewijs achterlaten (sowieso niet meer van deze tijd) daardoor ook niet meer nodig.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Denemarken
« Reactie #62 Gepost op: juni 21, 2015, 10:49:24 pm »

Ben bezig hem aan te vragen, staat een vraag bij: verloop.....???? wat moet ik hier nu mee??? Wat houd dat in (komen er een rits nummers achteraan...) heb het al ingevult, geldigheidsduur van mn pasje maar ingevuld. nu krijg ik ineens niet meer in beeld, had jij dit ook Alex??? heb jouw link gevolgd.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2015, 10:52:15 pm door Marjootje »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Denemarken
« Reactie #63 Gepost op: juni 21, 2015, 10:55:55 pm »

Ben je toevallig anwb lid?
Daar was hij zo aangevraagd.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Denemarken
« Reactie #64 Gepost op: juni 21, 2015, 10:56:44 pm »

Nope, net opgezegd :I, maar ik rij binnenkort wel ff naar Emmen, naar ANWB winkeltje, duurt het lang voor ie binnen is??
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2015, 10:58:41 pm door Marjootje »
Gelogd

Drummer-64

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • There is no place like 127.0.0.1
Re: Denemarken
« Reactie #65 Gepost op: juni 22, 2015, 12:26:30 am »

Nope, net opgezegd :I, maar ik rij binnenkort wel ff naar Emmen, naar ANWB winkeltje, duurt het lang voor ie binnen is??

Week of drie.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Denemarken
« Reactie #66 Gepost op: juni 22, 2015, 08:24:43 am »

Is in NL alleen via ANWB verkrijgbaar, en die hebben hem alleen voor leden.
Vandaar dat ik er niet vanuit ga dat hij verplicht is....
Ben zelf ook geen ANWB lid (leasewagen) en ben ook niet van plan dit te worden.
Wij gaan naar Noorwegen zonder campingkey.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Denemarken
« Reactie #67 Gepost op: juni 22, 2015, 08:53:03 am »

Wij zijn voor dit soort doelen 'kaal' lid van de ANWB (dus zonder Wegenwacht en wat voor extra's dan ook), kost €15 per jaar, je krijgt gewoon de leden kortingen in de shop, de routekaarten etc. Misschien een tip voor de mensen die geen Wegenwacht willen of nodig hebben?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Denemarken
« Reactie #68 Gepost op: juni 22, 2015, 10:01:34 am »

Is in NL alleen via ANWB verkrijgbaar, en die hebben hem alleen voor leden.
Vandaar dat ik er niet vanuit ga dat hij verplicht is....
Ben zelf ook geen ANWB lid (leasewagen) en ben ook niet van plan dit te worden.
Wij gaan naar Noorwegen zonder campingkey.
Kun je ook doen.
Want op de camping die het verplicht kun je ook de kaart aanvragen/kopen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sidi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let
Re: Denemarken
« Reactie #69 Gepost op: juni 22, 2015, 11:40:21 am »

Als je op een Deense camping de Campingkey-kaart aanvraagt, dan krijg je niet de kaart, maar een aanvraagformulier (je betaalt de kaart alvast wèl). Die is als "kaart" geldig in Denemarken, maar niet in een ander land. Als je doorreist naar een ander Scandinavisch land, moet je daar ook weer een kaart aanvragen. De echte kaart krijg je thuisgestuurd, maar daar heb je op dat moment niks aan. Als je het jaar daarop weer naar Scandinavië gaat, kun je een geldigheidssticker voor je kaart kopen. Op de campings die bij de SVR zijn aangesloten kun je de SVR donateurskaart gebruiken (als je die hebt natuurlijk). Maar je hebt in Denemarken ook nog vrije campings "Frie Campingpladser", google maar eens. Die hebben geen kaartsysteem.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Denemarken
« Reactie #70 Gepost op: juni 22, 2015, 12:14:15 pm »

Op het gevaar af (een beetje) off-topic te gaan maar gezien de opmerkingen in dit topic over ANWB-lidmaatschap: leaserijders hebben een pechhulpverzekering via de leasemaatschappij en zijn (daarom) vaak geen lid van de ANWB. Kijk even goed of die pechhulp zaken bevat als "vervangende auto buitenland" en met name "aanhangerhulp buitenland". Kenmerk van de mensen op dit forum is dat we allemaal met een aanhanger rijden op weg naar, tijdens en bij terugkomst van vakantie. Dus zeker van belang...  :J

Mijn leasemaatschappij dekt die zaken nièt, daarom heb ik bij de ANWB "Wegenwacht Europa exclusief Nederland" afgesloten (voorheen de Internationale Reis- en Kredietbrief). Met daarbij dus de zaken die de leasemaatschappij niet dekt.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Denemarken
« Reactie #71 Gepost op: juni 22, 2015, 12:18:11 pm »

@NielsP: Vergeet ook niet dat de meeste leaserijders wel vervangend vervoer hebben, maar meestal flink kleiner dan men normaliter rijdt. Grotere auto mag, maar met bijbetaling.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Denemarken
« Reactie #72 Gepost op: juni 22, 2015, 02:16:15 pm »

Wij rijden normaal nooit ver, dus voor werk ook niet (Ik werk thuis, man Emmen, 20 km verder) Wij zijn dus geen hulp nodig buiten de vakanties om.
Heb naar Italie toen Anwb lidmaatschap afgesloten, verder geen gebruik van gemaakt, moest weer een visa kaart bij, dat soort flauwekul, waar je vervolgens weer een rekening van een paar tientjes van kreeg omdat je vergeten was die kaart zelf te betalen... Nee, ik houd het liever simpel. ik betaal wel aan de balie. Verder doorrijden naar scandinavie doen we toch niet en zoals het er naar uitziet qua weer, word het rechtsaf naar beneden ipv omhoog... :( brrr. wat een prutweer
Gelogd

Robin_en_Esther

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic
  • Kamperen is heerlijk
Re: Denemarken
« Reactie #73 Gepost op: juni 25, 2015, 11:49:39 am »

Wij hebben al diverse vakanties gehad in Scandinavië met onze tent. Nu we recentelijk de overstap naar de vouwwagen hebben gemaakt, gaan we dit jaar naar Denemarken. Dit wordt de eerste langere rit....ook om het een beetje uit te proberen.

Eerst naar Vammen, daarna Farup So (met eenbezoekje Legoland).

Wij kijken al erg uit naar de heerlijke ontspanning die ons dat altijd biedt. En met een beetje geluk zit het weer mee. Maar anders komt het ook wel goed hoor....Als er maar water in de buurt van de camping is zegt ons dochtertje  :)

(Dit is overigens mijn eerste post op het forum, dus hopelijk gaat dit goed zo :)

Robin
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Denemarken
« Reactie #74 Gepost op: juni 25, 2015, 10:50:09 pm »

Wij hebben al diverse vakanties gehad in Scandinavië met onze tent. Nu we recentelijk de overstap naar de vouwwagen hebben gemaakt, gaan we dit jaar naar Denemarken. Dit wordt de eerste langere rit....ook om het een beetje uit te proberen.

Eerst naar Vammen, daarna Farup So (met eenbezoekje Legoland

Wij denken er ook aan om in augustus naar Denemarken te trekken maar willen niet reserveren en het weer wat afwachten.  Ons oog viel ook op de camping in Vammen.  Kan je er terecht zonder reserveren of is hij vaak vol?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal