Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Montblanc tunnel  (gelezen 4371 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano oceane gl315
Montblanc tunnel
« Gepost op: januari 22, 2018, 08:01:49 pm »

Betaal je bij de Mont Blanc tunnel de tolprijs voor een auto met caravan?
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2018, 08:09:43 pm »

Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Ilke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano oceane gl315
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2018, 08:22:14 pm »

 :> dus als ik het goed begrijp val je onder het  “goedkopere”  tarief...

We dachten eventueel via Zwitserland te rijden omdat de retour van de Bernhardttunnel 30 dagen geldig is. Maar ja, dan heb je weer dat dubbele vignet...
Gelogd

ejpwg

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 464
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL Windforce
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2018, 09:03:33 am »

:> dus als ik het goed begrijp val je onder het  “goedkopere”  tarief...

We dachten eventueel via Zwitserland te rijden omdat de retour van de Bernhardttunnel 30 dagen geldig is. Maar ja, dan heb je weer dat dubbele vignet...

Vergeet niet dat je in Frankrijk ook nog de kosten voor de tolwegen krijgt

Als je op https://www.viamichelin.nl/ je route plant dan geeft deze ook een inschatting van de kosten die je maakt
bestaande uit TOL en Brandstof

In het menu links kun je ook aangeven dat je met een auto met "caravan" rijd, en dan houd hij ook rekening met de snelheid / reistijd die hij berekend
En als de route die je wilt zien er niet tussen staat kun je met het "plusje" bij de adressen een tussen plaats op de gewenste route aangeven

Bij ons bleek dat de route via Oostenrijk het goedkoopste was (maar 1 vignet) en qua reistijd ongeveer net zo lang (+3 min) als via Zwitserland

Gelogd

Ilke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano oceane gl315
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2018, 12:32:43 pm »

Dank je...
Wij gaan naar het dal Aosta. Dus als we de Mont Blanc tunnel uit zijn, zijn we er al bijna.

Oostenrijk is wel heel erg om voor ons.

De eerste dag kunnen we bijna tolvrij rijden als we in Frankrijk overnachten.
In Zwitserland moeten we dubbel vignet betalen. Dat zijn bijna de kosten van de Mont Blanc tunnel.
Ook las ik dat je daar maar 80 mag...

We rijden door de weeks, dus ik verwacht geen grote drukte op de wegen.
Nou ja, we kijken wel even verder...

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2018, 07:42:55 pm »

Afgelopen zomer zijn we in de Aosta vallei geweest, één van mijn favoriete bestemmingen! Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de (voor ons) kortste route door Duitsland A61/A5 naar Basel en dan via Bern en de St. Bernard tunnel naar Aosta. Deze route is ons heel goed bevallen, vooral ook omdat we op zondag reden. Nadeel is het dubbele vignet dat voor Zwitserland nodig is en ook de St. Bernard tunnel is niet gratis (maar wel goedkoper dan de Mt. Blanc tunnel). Voordeel is de kortere afstand (130km korter dan via Frankrijk), geen tol in Frankrijk en minder kans op files/drukte bij de Mt. Blanc.
Gelogd

Maurice

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Montblanc tunnel
« Reactie #6 Gepost op: januari 24, 2018, 01:36:22 am »

Op MP staan nog wel eens Zwitserland vignetten te koop... je plakt ze onzichtbaar ‘vast’ met iets water oid. Na de vakantie zet je ze weer te koop op MP


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2018, 01:38:46 am door Maurice »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #7 Gepost op: januari 24, 2018, 11:36:16 am »

Een aantal jaren geleden hebben wij het anders gedaan. Geen tol in Frankrijk, niet echt drukte tegen gekomen en geen tunnels, geen vignetten. De vignetten in zwitserland zijn enkel nodig voor de autostraden en om er kort door te rijden vindt ik dat dan ook veel geld. Die weg is maar een uurtje langer dan de andere opties.

Via Luxemburg naar Thionville, Metz, Nancy, Epinal, Pontarlier, Zwitserland binnen ter hoogte van Vallorbe, Iets voor Montreux kom je naast het Meer van Geneve en dat is het lasstigste stuk als je niet de autoweg neemt, al de rest gaat heel vlot. Dan naar Martigny en daar de Grand Saint-Bernard pas over. Die is hoog, maar verder wel heel makkelijk te doen langs een redelijk brede weg. Zeker bij de afdaling naar Aosta.

Tot een eind voorbij Epinal is het dubbele baan, waarbij je 110 moogt, en daarna zijn er nog heel wat dergelijke stukken in Frankrijk. Dat heb je niet bij het stuk door Zwitserland, maar het vlot wel. Alleen het stukje naast het meer van Geneve is redelijk traag. En de Grand Saint-Bernard is zeker een erg mooie pas om te doen. Wij hebben er iets meer dan 10 uur over gereden van bij mij thuis in België. De weg met vignetten en zo meer zou een 9 uur geweest zijn. Voor dat uurtje verschil vond ik 80 euro aan vignetten zeer veel geld. Je moet bij die tijd uiteraard ook nog de pauzes bij rekenen.
Gelogd

Ilke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano oceane gl315
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #8 Gepost op: januari 24, 2018, 03:26:24 pm »

Ik had inderdaad al berekend  Via besancon te rijden. . Daar te overnachten. En dan tolvrij vanaf Maastricht
dan de volgende dag verder. Ik begrijp dus dat je via Zwitserland dus ook zonder vignet kan rijden... ik ga even puzzelen.

Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2018, 10:03:41 am »

Ik begrijp dus dat je via Zwitserland dus ook zonder vignet kan rijden... ik ga even puzzelen.

Wij werden direct bij de grens al gecontroleerd op de aanwezigheid van een sticker.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Montblanc tunnel
« Reactie #10 Gepost op: januari 25, 2018, 12:03:03 pm »

Als je langs de autostrade Zwitserland binnen komt inderdaad. Je hebt hem dan ook meteen nodig.

Wij zijn toen van uit Aosta naar België gereden en geen controle op sticker in de twee gevallen. Als je aangeeft dat je geen autosnelwegen gaat nemen en maar een korte passage gaat maken is er ook geen probleem.

Ondertussen hebben wij het drie keer zonder gedaan, en eveneens niet over de snelwegen gereden. Geen probleem mee gehad. De andere keer zaten we in Saas-Grund en hebben we ook binnendoor gereden naar Duidsland, daar de autostrade op en op een bepaalde plaats overgestoken naar de autostrade aan Franse kant. Ging ook vlot. Daar waren we eerst via Italië van uit Frankrijk naar daar gereden en hebben een andere pas genomen om Zwitserland binnen te komen.

Als je naar graubunden zou gaan ga je normaal over Oostenrijk en in Graubunden zelf ligt geen autostrade. Ook toen hebben we geen vignet genomen en heeft men daar aan de grens niets van gezegd.

Diverse GPS-en kan je redelijk wat instellen. Je kan zo instellen dat tolwegen eventueel moeten vermeden worden, maar ook dat je enkel een vignet hebt in bepaalde landen. De GPS mijd dan de wegen waar je het vignet nodig hebt. Heb je die mogelijkheid niet, dan zorg je dat je langs een andere weg het land binnen komt en net voor je het land binnen komt stel je op de GPS snelwegen vermeiden in, en het komt eveneens goed.

Als er een belangrijk tijdsissue is of je hebt veel km over de autostrade te doen tijdens je verlof, ook als je ter plaatse bent of je veel gaat verplaatsen, zou ik een vignet nemen. Echter als de verplaatsing beperkt is en de winst dat je hebt met langs de autosnelweg te rijden eerder beperkt is, zou ik het zeker niet doen.

Zeker om terug naar huis te rijden tijdens het weekend. Dan staat er in Zwitserland richting Basel op de autosnelwegen veel fille en win je dat uur extra langs de gewone wegen en op andere plaatsen Zwitserland verlaten ook in tijd zo terug!


Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal